18 ביוני, 2001

______________________________________

מכתב זה כולל חומר שעלול להיות בלתי-נעים בעליל

לנפש רגישה.  באפשרותך לסגור ולמחוק אותו לאלתר

______________________________________

 

 

ידידותי המנהלות, ידידי המנהלים

 

מאחר ונבצרה ממני, על-ידי אנשי רשע וזדון, האפשרות הפשוטה והלגיטימית להיפרד מכם לשלום, ולאחר תקופת המתנה של בירורים מביכים, החלטתי לשלוח אליכם את מכתבי זה.  הרצון הפשוט שלי הוא לומר "שלום", לכל אחת ואחד מכם, לאחל לכם בהצלחה בהמשך דרככם, במסגרת וואלה או בכל מסגרת אחרת, ולהזמין את אלו המעוניינים בכך להישאר עמי בקשר.

 

אך סתם לומר שלום אי-אפשר, במיוחד כשפרשת "פיטורי" מצלצלת באזני כמה מצופיה כסטירת לחי צורמת.  מכיוון שזו הפעם הראשונה בחיי שבה "פוטרתי" ממשהו, מהיום שבו התחלתי לעבוד בשליחויות בגיל 12 ועד למשרותיי האקדמיות המכובדות, בארץ ובחו"ל, כולל פעילויות התנדבותיות מרובות ומקומות תעסוקה לא מעטים, ולאור הצורה המגעילה והמחוצפת שבה זה נעשה, הרי שאני מרגיש צורך לומר כמה מילים.

 

כן, היו מנהלים-ידידים שיעצו לי לצאת לקרב כזה או אחר, היו כאלו שהדביקו לי קופת שרצים --- מרצח ארלוזורוב ועד לבוגדנותה של מפלצת ההודעות --- היו כאלו שחשבו שאזחל על גחוני הוירטואלי בתחינה בפני מקקים, והיו רבים רבים שרק הביעו תמיכה, אהדה, חום, חברות, רצון-טוב, ברגעים של אי-נעימות. אני מצטער לשמוע שכמה מנהלים אף חשים בהתנכלות בשל תמיכתם בי.  זה אומר רבות על תרבות הוואלה ואנשיה, לא?

 

אני את שלי אעזה, "בזמן ובמקום שאבחר", כדבריי שרינו-חכמינו. לא שאני איש נקמות, כי אם כן הרי שמקקונים היו כבר מעוכים במיץ גופם העלוב משכבר, אך אני מאמין בסגירת מעגלים בחיים, ואמנם למדתי במשך שנותיי הלא-מעטות שכך הוא.  לכן, אם פתאום מישהו יפוטר, העסק יתמוטט, קשרים יתרופפו, סטירה תעוף מאי-שם ותנחת בישבנו או בפרצופו של מקקון זה או אחר, מישהו יפנה למקומות עבודה ויידחה שוב ושוב, או סתם התקשורת תהיה עויינת כלפי גוף אנושי או עסקי --- אלו רק סימנים למעגל שנסגר. כמאמר הנביא: כל כלב יבוא יומו, וכמאמר נביאי הכדורגל: יש אלוהים!

 

בכל אופן, אינני יכול שלא להשיב לכמה מההשמצות הגסות וההכפשות המרושעות של הפינוקיו הזה ומרעיו, שלא רק הפיץ עלי סיפורי בדים לפניכם, אלא אף הקפיד לשקר את עצם מרעיו.  כך יאה וכך נאה לוואלה, מן הסתם, שמינתה טיפוס שכזה לתפקיד שאתם, ידידי, כה ציפיתם ממנו. זוהי דמותה של וואלה, מן הסתם, שנציגתה טורחת לשקר לי, מתעמרת במנהלים, מהנדסת את העובדות, מעליבה, מסרבת אפילו לאפשרות שמנהלים ייפרדו ממני בצורה נאה ומכובדת.  זה מה שקיבלתם, לצערי.

 

אז ככה:

 

א. אינני מנהל את פורום (עכשיו כבר פורומים) סהר ב"תפוז", אינני בקשר עם הנהלת "תפוז", אינני מכיר אף מנהל שם (אוי, כן, אני מכיר את נטוש!), אין לי קשר עם אף אחד שם, לא יודע אם יש שם פורום מנהלים ואיך נכנסים אליו, לא מזוהה עם "תפוז" בכל עניין שהוא.  ה"חטא" שלי הוא של"סהר" (עמו אני מזוהה בגאווה) יש פורום ב"תפוז", שבו אני כותב (לא בשמי, אגב).  הבחירה ב"תפוז" הייתה לאחר שיואל הבטיחו ואח"כ חזרו בהם מפתיחת פורום ל"סהר" (ועוד שירותי אינטרנט שונים כעזרה ל"סהר"), לטענתם "מסיבות כספיות".  פינוקיו טען באזני, בשיחה טלפונית, טענות מצוצות מהאצבע בקשר לכך, שבעטיין העליתי סוגיה ב"סוגיות".  הוא גם טען שאילנה סובול תיאלץ לעזוב את ניהול קהילתה, וגם כל מנהל אחר שמנהל (או קשור לניהול) פורום בגוף אחר, אפילו גוף לא מסחרי.  אמנם הוא הכחיש את אמירותיו אלו מאוחר יותר, אך זה רק האריך את אפו ותו לא.

 

בהזדמנות זו אני אספר לכם שאני גאה על הקמת "סהר", אותו הגיתי ויזמתי, ולו אני ממשיך ותורם שעות רבות מידי יום, כפעילות חברתית-התנדבותית גרידא, ואני שמח ומודה ל"תפוז" שפתחו את הפורום ל"סהר" ואף נתנו עזרה רבה נוספת.  איזה כיף שיש חברת פורטל אינטרנט שרואה מעט מעבר לגרוש ושיש בה אנשים בעלי נשמה ולא רק תאוות כוח, שליטה ושררה.  אני ממשיך וקורא לכולכם להיעזר באילנה ובי, ולהפנות ל"סהר" משתמשים במצוקה נפשית.  אין לכך שום קשר להפסקת הקשר שלי עם וואלה.

 

אפרופו, אם כבר פינוקיו הזכיר את העיניין, אז הקשר שלי, מזה זמן רב, לחברות וגופים שונים, בענייני אינטרנט וקהילות, היה ועודנו אינטנסיבי למדי.  לא רק שלא ביקשתי רשות מהנהלתה ז"ל, אלא שגם היא למדה להיוועץ בי לעיתים מזומנות ולהרוויח מכך.  ואם כבר כתיבה בפורומים זרים (שלא תעיזו!), הרי שאני כותב לא רק ב"תפוז", אלא נהנה מאד לכתוב ב"אורט" (ולפעמים אפילו חוטא במקומות אחרים).  יתר-על-כן, "אורט" ומנהליה, בטובם, ובראיה נבונה יותר מאשר של פינוקיו דל-המוח, פתחו בפני דלתות רחבות כבר לפני זמן רב, כשהם נהנים ומרוויחים רבות מהקשר אתי. אמנם להעתיק את "אדם ואינטרנט" אליהם סירבתי, אולי מתוך נאמנות תמימה ליואל, אך נפתחו בפני שפע אפשרויות אחרות שם. אני אחזור לנקודה זו בהמשך.

 

ב. בניגוד להכפשה השקרית ב"סיעור מוחות", מעולם לא הצפתי פורום, לא ביואל, לא בוואלה, ולא בשום מקום אחר. לא רק שאני אמון על כללי התנהגות אינטרנטית תקינה וראויה ומחנך לה, אלא שבכל מסגרת, כולל יואל ז"ל, נלחמתי כנגד מציפים ומחריבים, ואף עזרתי להתמודד עם בעיות כאלו ואחרות. דברי ההבל והשיטנה שיצאו מפיו המעוות, רק מלמדות על אמינותו של המנהל שלכם.

 

ג. ועוד בניגוד להשמצה ב"סיעור מוחות", מעולם לא התנהגתי בהתנהגות לא מוסרית ולא אתית, ביואל או בוואלה, כפי ששיקר אתכם מנהלכם. לא רק שלא התנהגתי כך, ואף לא הואשמתי בכך, אלא שטרחתי והשקעתי רבות בפיתוח נטיקט, וכן בכתיבה בלתי פוסקת על היבטים כאלו בפורומי המנהלים, כפי שאתם יודעים היטב. שקר גס זה מלמד על כוונותיו המעוותות, אך לא רק; הוא מרמז אף על אג'נדה סמויה של פינוקיו, שיבוא יום ותיחשף, מן הסתם.

 

ד. ושוב בניגוד לכזב של פינוקיו, שאפו רק הולך ומתארך וצחנת שקריו כצחנתו-הוא, לא הוצאתי כל מידע מפורום מנהלים, אם כי שוחחתי על ענייני הניהול, בין השאר, בשיחות פרטיות עם מנהלים עמם יש לי קשר. הכפשה זו גסה היא מהאחרות משום שהיא מרמזת שעזיתי דברים שעלולים היו לפגוע בכם, ידידי, וכוונתו הנסתרת והמתועבת של פינוקיו ברורה. אני מקווה שנאמנותי לכם ויושרי, לפחות בקרב אלו המכירים אותי, ולא מהיום, מפריכות את דברי הבלע של מנהלכם.

 

צר לי לומר שהפרידה שלי מוואלה לוותה בצרימות נוספות, כולל שקרים ומניפולציות, שהופנו כלפי ואף כלפי כמה מכם.  זה אומר רבות על התרבות של הפורטל ולקראת מה הוא צועד.  אמנם בהצהרות לתקשורת יכול העופר לדבר על מעבר מהפסד לרווח תוך שנה, אך תרבות הצוות שלו מעידה שהספינה תטבע, אלא אם בעליה יחליפו את הצוות במקצועי יותר וזדוני פחות.  חבל שאתם, ידידי, תשלמו מחיר.  אך זה היה גם גורלם של אנשי-צוות רבים בטיטאניק, כידוע, שלא לקחו כל חלק בביזיון המקצועי של הקפטן וקציניו העליזים.

 

אגב, "עזי, אז מה קרה כאן?"  נשאלתי כך על-ידי כמה מנהלים בתמימות.  שום דבר לא קרה, ידידי, כל הסיבה כולה שבגללה "פוטרתי" היא שהייתה  לי ביקורת רבה כלפי הנהלתה, ואח"כ הנחתתה, לגבי אופן הניהול, סדר העדיפויות, התפיסה הארגונית, ההנהגה, מדיניות, יישום דרכים, קבלת-החלטות, וכד'.  זכורות לכולכם, אני מניח, ההודעות הלא מעטות שכתבתי בביקורת נוקבת, כולל לגבי ביקורו העלוב של מנכ"ל יואל וסגנו ב"סיעור מוחות", הטיפול העלוב והמטומטם בחוליגנטים, שיקולי הרייטינג והשקל שגרמו לאובדן אנושיות ותרבות, משכורתה המקוממת של ליאורה מרידור בוואלה (לפי הפרסומים, 20,000 ש"ח לחודש על יום בשבוע) בעת צמצומים ופיטורין וטענות של "אין כסף", הבחירה של "מנהלי השנה" ביואל לפי אמות-מידה מטופשות, חוסר תגובתה של מנהלת הנהלתה (נורית) לסוגיות עקרוניות שהועלו ב"סיעור מוחות", חוסר ההכנה וההסברה למנהלים לגבי המיזוג בין יואל ו-וואלה, התגובות המאוחרות והלא-ענייניות של נציגת הנחתתה לבעיות רבות שצצו עם המיזוג והשינויים, ועוד ועוד.  אומץ-לב מעולם לא היה חסר לי, ואין לי כל בעיה לפתוח את הפה כשאני סבור שיש מקום לכך, ובמילא ידעתי שמעמדי המקצועי ופעילויותיי הרבות לא ייפגעו אם לא יאהבו אותי למעלה ביואל או בוואלה.  אני לא מצטער לשניה על כך.  אני גם סבור שזו זכותם של בעלי-הבית להפסיק את הקשר עמי, אך יש לכך דרך נאותה.  כנראה שמקקים מתנהגים במקקיות כי הם לא יודעים אחרת. מי שמדבר על אתיקה! אכן, על ראש המקק בוער הכובע!

 

הרשו לי לומר לאלו מכם שאינם מכירים אותי שכל מה שקשור למהות האינטרנטית זו המומחיות שלי. למרות שאינני מתכנת, מעצב, טכנולוג, או כלכלן, אני מבין באינטרנט ובהווייתה מצויין. את ידיעותיי ופעילויותיי יודעים ומכירים מי שאמורים לדעת, בארץ ובעולם.  מעולם לא התרברבתי באלו (למרות שהיו מנהלים שניסו להדביק לי מאוויים שכאלו) ותמיד ניסיתי להיות אחד מכולם ולדבר אל כל מנהל "בגובה העיניים", יהיו אלו ילדים חמודים כמו סער, דפנה או סיווני, או רופאים ומשפטנים.  תמיד יעצתי וסייעתי לכל מי שפנה אלי, והיו כאלו לא מעטים.  אך הנהלתה, כמו גם הנחתתה, ראתה בי איום, מוקש, הפרעה.  טוב, זו נחלתם של אנשים קטנים.  לעומתם, אני גאה לחלק ממה שיש בי באורח פרטי למי שמעוניין, לקהילה האקדמית הרחבה, ולאנשים בגופים אחרים שמשכילים להתגבר על רגשי הנחיתות שלהם, בניגוד למקקים.  "אורט" היא דוגמה מצויינת כאן, והלוואי ו-וואלה היו לומדים מגוף קטן (יחסית) אך גדול (באמת) זה.

 

לבסוף, הרשו לי לומר לכם שלום.  היה לי נעים להיות בחברתכם.  למרות שפה ושם היו לנו איזה סכסוכון או שניים, הרי שבסך-הכל אהבתי להיות אתכם ולנסות לעזות משהו טוב ביחד.  חבל, חבל מאד, שאנשים טובים כמוכם נתונים בידי חסרי בינה ותרבות. אני מזמין את המעוניינים לשמור עמי בקשר אישי.

 

עזי

__________________________________________________
Azy Barak, PhD                                     Phone: +972-4-824-9374
Professor of Psychology                         Fax: + 972-4-824-9353
Depts. of Psychology & Education
University of Haifa
Mount Carmel
Haifa 31905
Israel
http://construct.haifa.ac.il/~azy/azy.htm
email:
[email protected]