הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

עירית חיפה מרמה משלמים באינטרנט
03/04/2003 |   גיליון מספר 6

halemo

 

 

עירית חיפה, כמו כל רשות מקומית, נוהגת לתת דוחות חנייה לאזרחים שלא החנו את מכוניותיהם כשורה וכדין. מחירה של חניה שלא כחוק על פי החוק היא 70 ש"ח בלבד. מכיוון שמדובר בקנס על עבירה הנחשבת פלילית, יכול אדם לשלם את הקנס ולא להישפט על העבירה. אם לא שילם לאחר שלושה חודשים, הקנס גדל ב 50 אחוז, והתשלום החדש נקבע על 105 ש"ח.

 

עירית חיפה, כמו כל רשות מקומית גדולה ומתקדמת, מפעילה אתר אינטרנט המאפשר לאזרחים בעלי חיבור אינטרנט, לשלם את חשבונותיהם ואת הקנסות שלהם באתר אינטרנט בעזרת כרטיס אשראי.

 

כדי שהפעולה תהיה קלה ולא מסובכת, עירית חיפה מצרפת בדף התשלום גם תמונה של קנס ובו מסומנים בעיגול השדות שאותם יש למלא בטופס התשלום באתר האינטרנט.

 

בתשלום קנס, יש למלא שלושה שדות כפי שמופיעים על טופס הקנס:

מספר הודעת הזיכוי (מסומן באליפסה כחולה)

מספר הרכב (מסומן באליפסה צהובה)

והסכום לתשלום (מסומן באליפסה ירוקה).

 

אזרחים תמימים, שלא טורחים להסתכל יותר מדיי בטופס הקנס לתשלום, ומשלמים על פי ההוראות באתר האינטרנט של עירית חיפה, למעשה מרומים ע"י עירית חיפה כשזו האחרונה מפעילה שיטת הונאה קלה ועובדת עליהם בעיניים.

 

באתר האינטרנט של עירית חיפה, מסומן הסכום לתשלום כסכום הקנס הגובה יותר, 105 ש"ח, אותו סכום של קנס שתשלמו אם לא תשלמו את 70 ש"ח בתוך מועד של שלושה חודשים.

 

כך למעשה, עירית חיפה מרוויחה שלא כדין סכום של 35 ש"ח נוספים על חשבון אזרחים תמימים ששילמו על פי ההוראות באתר האינטרנט של עירית חיפה.

 

אזרח תמים שלא מרגיש בהונאה, משלם יותר ממה שהוא צריך לשלם, כי הוא פעל על פי הוראות לא נכונות ומטעות של העיריה.

 

נשאלת השאלה: האם עירית חיפה תחזיר לכל הפראיירים שפעלו על פי ההוראות המוטעות באתר האינטרנט שלה סכום כסף שלא היו צריכים לשלם ? האם מישהו בחברה לאוטומציה המפעילה את האתר, ייתן את הדין על פי חוק העונשין ? מדובר כאן בהונאה לשמה.

 

 

קישורים

אתר עירית חיפה לתשלום קנס על חניה

http://www.citypay.co.il/htmls_Heb/hanya_regularhaifa.asp?SId=4&LAMASID=140000

 

אם במקרה הדף כבר תוקן, מצורף העתק של הדף המדובר

Citypay.htm