הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

24/04/2003 |   גיליון מספר 9

halemo

 

 

הגדה של פסח

 

בגיליון שעבר (קישור) נתתי קישור לטקסט מנוקד של הגדה של פסח. לאחר יום, ההגדה ירדה, לאחר שקורא התלונן שלקחתי לו את ההגדה ושמתי אצלי. את ההגדה קיבלתי ממישהו ששלח לי אותה בפורמט RTF. המרתי אותה ושמתי אותה בחדר המידע, ללא לוגו כלשהו שלי או של חדר המידע וללא קרדיט למישהו. היא פשוט נועדה להדפסה נקיה.

 

לאחר שקיבלתי את ההודעה על כך שיש חשש את ההגדה קיבל מישהו ושם אצלו באתר, וכדרכם של דברים ברשת, להסתובב בין תיבות הדואר, עלה חשש שיש כביכול הפרת זכויות יוצרים, למרות שטקסט הגדה אין זכויות יוצרים על פי הידוע לי. הטקסט שייך לעם היהודי ולאבותינו.

 

אז הנה נפל דבר. נפלתי על תוכן לא מקורי.

 

טקסט ההגדה ירד מהאתר שלי. אני לא מתכוון להיכנס לויכוח עם אף אחד עם זכויות יוצרים, האם יש או האם אין והאם מגיע קרדיט למישהו על זה.

 

מי שחשב שזו היתה דאחקה שלי שנתתי קישור להגדה של פסח ובדף המקושר היתה הודעה שההגדה ירדה בשל חשש להפרת זכויות יוצרים, אז זה לא. זו לא היתה דאחקה.

 

 

halemo.com זצ"ל, יחי halemo.net

 

בשנתיים האחרונות האתר שלי שכן תחת הדומיין halemo.com. בהתחלה בלי תכנים, אבל בשנה האחרונה, כל התכנים עלו לאתר תחת הדומיין halemo.com לאחר שהחברים מפורום פרש (קישור) היקצו לי מקום על השרת שלהם.

 

הדומיין halemo.com נרשם ע"י שימי, הוובמאסטר המסור של אתר פרש ושל האתר שלי. בחודש מרץ פג תוקפו של הדומיין, והיה צורך לחדש אותו. אבל, ספק הרישום של הדומיין לא נתן את האפשרות הזו. הוא חסם את החשבון.

 

בינתיים, לפני שדומיין כלשהו נמחק, הוא עובר למצב של "השעיה לצורך פדיון" (REDEMPTIONPERIOD) למשך חודש, לפני שהוא נמחק. במצב זה, אי אפשר לחדש את הרישום תמורת מחיר הקניה של הדומיין, למשל 8 דולר, אלא ניתן לפדות אותו בתמורה לסכום של 160 דולר, פי 20 ממחיר הדומיין בזמן הקנייה או החידוש.

 

כדי לא לצאת פראיירים ולשלם סכום מופקע, הדומיין לא חודש מידית, אלא היתה המתנה שלי ושל שימי הוובמאסטר למצב שהדומיין ימחק מהרישום, ואז ניתן יהיה לרשום אותו מחדש ביום הפקיעה שוב תמורת תשלום של 8 דולר.

 

המצב הזה אינו גחמה של רשם כתובות זה או אחר. מדובר במדיניות רישמית שקיבלה תוקף באמצע שנת 2002 ע"י הגוף המחליט על דומיינים, גוף בשם ICANN. ביחד עם חברת VeriSign שהיא חברה מסחרית שמוכרת כתובת אינטרנט (דומיינים), הוחלט על מצב שדומיין לא ימחק אוטומטית לאחר פג התוקף שלו, אלא הוא יעבור למצב שבעל הדומיין יוכל לפדות אותו תמורת תשלום מופקע של 160 דולר. מצב זה שנקרא "תקופת פדיון", ימשך כחודש ימים בלבד, ולאחר מכן, ישוחרר הדומיין וימחק מהרישום.

 

אבל, מצב זה הביא לשוק את אותם אנשים שצדים את הדומיינים הללו מייד לאחר שפג תוקפם. לשם כך, הם מקושרים היטב לכל מיני בסיסי נתונים וספקי כתובות, ועוקבים אחרי דומיינים עם פעילות שפג תוקפם. הם קונים כל דומיין שהיה פעיל, גם אם הוא לא ממש שווה את זה.

 

אחד כזה, הוא איש בשם מייקל ברקנס (Michael Berkens), הבעלים של חברת וורלדוייד מדיה (Worldwide Media, Inc), המחזיק באלפי דומיינים, ופשוט מצפצף על אחד החוקים הקיימים ברישום דומיינים: אסור לחברה או יחיד להחזיק יותר מ 10 דומיינים על שמו. מה שלא מרשים למשתמשים פשוטים מישראל ושאר העולם, מרשים לאחד מהכנופיה של שודדי הדומיינים בחסות ארגון ICANN שאחראי על דומיינים חדשים וקובע סדרי עולם בנושא הזה.

 

מייקל ברקנס מחזיק אתר ובו רשימת כל הדומיינים הנחשקים (לפי דעתו) והכי מבוקשים בעולם (לפי דעתו). באתר www.mostwanteddomains.com ששייך למייקל ברקנס נמצאים דומיינים רבים, וחלקם שמחירם מוצג, המחיר מתחיל מ 10,000 דולר. מדובר בפסודו מכירה פומבית.

 

http://www.mostwanteddomains.com

 

את הדומיין halemo.com שמייקל גנב וחמד, הוא שם אותו באתר שלו והוא מציע אותו במחיר התחלתי של 10,000 דולר.

 

http://www.mostwanteddomains.com/index.php?domain=halemo.com&stat=no

 

הדומיין halemo.com נמצא תחת קטגורית הדומיינים בעלי תעבורה גבוהה ברשת (High Traffic Domains). זאת כנראה בשם העובדה שחיפוש בגוגל אחר תכנים (בעברית), תמיד יניב דף כלשהו באתר שלי.

 

שלחתי מכתב אנונימי למייקל ובו הצעתי 30,000 דולר עבור הדומיין "הנחשק". לאחר יומיים, הוא חזר אליי עם הוראות כיצד להפקיד את הכסף.

 

את הכסף הוא הורה לי להפקיד בבנק אוף אמריקה בסניף "לארגו" בפלורידה, בחשבון מספר 003602321754. כמו כן נמסרו פרטים נוספים. על פניו נראה שהוא ממש מתלהב למכור את הדומיין.

 

החלטתי לשחק איתו קצת. יצאתי מהאלמוניות היחסית שלי, והסברתי לו שאני הוא בעל הדומיין שהוא גנב וחמד. הסברתי לו שאני אפנה ל FBI ולשגרירות האמריקאית בישראל. בתכתובת שנייה סיפרתי לו שאני שולח לו מישהו מהארלם לדבר איתו על כך ולהסביר לו מה יקרה לו לגנב כמוהו, ושיהיה בבית.

 

בשלב כלשהו של התכתובת, כשאני מקלל אותו ומסביר לו שהדומיין לא שווה 10,000 דולר, והוא חמדן, רמאי, גנב וזבל, הוא אמר לי שהוא יפנה ל FBI שיטפל בי. נורא שמחתי. אמרתי לו שיפנה ושיבואו לטפל בי. אני מחכה להם בקוצר רוח.

 

התכתובת עם מייקל ממשיכה לה. אני לא ארד ממנו. לחמדני דומיינים כמוהו בארה"ב אי אפשר לעשות כלום בלי לבזבז הרבה כסף על עורכי דין, וגם זה לא בטוח שיצליח, כי במוסדות הבוררות בארה"ב, לא תמיד יתחשבו בכם אם היה לכם אתר אישי תחת דומיין com ואתם לא חברה רשומה או מישהו ידוע.

 

ההפקרות ששולטת בתחום הדומיינים מצד אנשים שחוטפים דומיינים של אנשים אחרים בלי לתת את הדין על כך היא שערורייה. גם כאשר מתנהל משפט מחוץ לישראל, הוא עולה הרבה כסף, ואין הרבה סיכוי מול כרישי נדל"ן של דומיינים בארה"ב המקושרים היטב.

 

התקופה תחת דומיין halemo.com ככל הנראה נגמרה, אלא אם כן יעלה לי רעיון גאוני לראש. בינתיים, האתר והתכנים נמצאים תחת הדומיין halemo.net החדש, הודות לשימי, הוובמאסטר של האתר שרכש את הדומיין ואיפשר שם מקוצר לאתר התוכן שלי.

 

מניסיון של שנתיים עם שם דומיין קצר, שם הדומיין הוא משמעותי ביותר להצלחה של האתר.

 

ואגב, למייקל ברקנס (Michael Berkens) יש כמובן כתובת דואר אלקטרוני שאליה אפשר לשלוח לו מכתב ולכתוב לו מה דעתכם עליו.

[email protected]

 

ואילו שאר הפרטים עליו על פי הפרטים של רישום אחד הדומיינים שלו

 

Administrative Contact Name: Michael Berkens

Administrative Contact Organization: Worldwide Media, Inc.

Administrative Contact Address1: PO Box 129

Administrative Contact Address2:

Administrative Contact City: Highlands

Administrative Contact State/Province: NC

Administrative Contact Postal Code: 28741

Administrative Contact Country: United States

Administrative Contact Phone: +01.2625481977

Administrative Contact Facsimile Number: +01.2625481977

Administrative Contact Email: [email protected]

 

 

 

 

 

בגיליון מספר 9 תמצאו שתי כתבות:

ווב באג    webbug: באג האינטרנט

תקן RSS: תקן להפצה ושיתוף תכנים באינטרנט

 

כמו כן צורף לגיליון זה מחשבון לחישוב יום בשבוע, מתוך חדר המידע:

מחשבון לחישוב יום בשבוע על פי תאריך

 

 

 

קריאה נעימה.

 

 

לקבלת רשימת תפוצה זו, שלחו מכתב אל

[email protected]

 

להסרה מרשימת התפוצה שלחו מכתב אל

[email protected]