1

 

 

בתי המשפט

א  002486/02

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו

 

21/04/03

תאריך:

כב' השופט דר' עודד מודריק

בפני:

 

 

 

 

קבוצת כרמלטון בע"מ

בעניין:

תובע

ט. ארליך

ע"י ב""כ עו"ד

 

 

נ  ג  ד

 

 

1. בנק דיסקונט לישראל בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד ח. מלצר

2. מדינת ישראל - באמצעות רשות מנהרות הכרמל

ע"י פמת"א (אזרחי) עו"ד ר. דותן

 

נתבע

 

 

 

 

 

 

החלטה

 

ביום 20.4.03 ניתנה על ידי החלטה בבקשתו של בא כוח כרמלטון להורות לגב' סלמניק, שהיא עדה מטעם הבנק הנתבע, להביא עמה לישיבת בית המשפט הקרובה מסמכים מסוימים שתיאורם הכללי ננקב בתצהיר גילוי מסמכים מטעם הבנק אך הבנק סירב להעמידם לעיון התובעת בטענת חסיון (להלן: "ההחלטה").

 

ההחלטה מקבלת, בסייגים מסוימים, את בקשת כרמלטון ואחת המשמעויות האופרטיביות שלה היא שעל גב' סלמניק להביא עמה, לישיבת בית המשפט הקבועה ליום 24.4.03 (יום חמישי הקרוב, מייד לאחר שביעי של פסח), את המסמכים המצויים בידיה או בשליטתה וכי בישיבה תבחן, פרטנית, שאלת הצגתם כראיה.

 

בא כוח הבנק החליט לפנות לבית המשפט העליון בבקשת רשות ערעור על ההחלטה. בה בעת הגיש לי בקשה להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה בהתאם לסמכותי לפי תקנה 467 לתקנות סדר הדין האזרחי. 

 

כידוע, עיכוב ביצוע של פסק דין או החלטה אחרת היוצאים מלפני בית משפט, בשל ערעור (לרבות בקשת רשות ערעור) שהוגש מותנה בשניים: א) בהערכת סיכויי הערעור; ב) במניעת נזק "בלתי הפיך" כתוצאה מביצוע  ההחלטה נושא הערעור.

 

"כ"בעל עניין" אינני יכול להעריך באורח בלתי משוחד את סיכויי הערעור. אך פשוט וברור הוא שאם ביצוע החלטתי לא יעוכב  עלול הביצוע לסכל את טעמו של הערעור ולהסיר מן הדרך גם את בקשת הרשות לערער. על כן גם אם לא יישמע מפי שבביצוע החלטתי יש כדי גרימת "נזק" לבנק, אני מסכים שהפועל היוצא של הביצוע הוא "בלתי הפיך".

 

נוכח זה אני מקבל את הבקשה באופן מינימלי ותוך קביעת הסדר דיוני כדלקמן.

 

ביצוע ההחלטה יעוכב למשך שבעה ימים (לא כולל ימי חג ושבת) ובלבד שבתוך יומיים (לא כולל החג) תוגש בקשה לעיכוב ביצוע לבית המשפט העליון.

 

הישיבה הקבועה ליום חמישי הקרוב לא תבוטל. בא כוח כרמלטון יוכל להוסיף ולחקור את גב' סלמניק, אם יש לו צורך בכך. אם, בשל עיכוב הביצוע, לא יוכל בא כוח כרמלטון להשלים את חקירת העדה ביום חמישי, תופסק עדותה ותחל עדות העד הבא מטעם הבנק. אם לא ניתן יהיה להשלים את עדותו של עד זה מאותו טעם, תופסק גם עדותו ויעיד הבא אחריו ככל שהזמן יספיק. שאלת החזרתם של העדים להשלמת עדויותיהם תיבחן בהתאם להחלטת בית המשפט העליון.

 

בשל הנסיבות (פגרת פסח של בתי המשפט) ובשל דחיפות הדיון בבקשה (לנוכח השלכותיה האפשריות על ישיבת בית המשפט הקרובה) התרתי להמציא לי את הבקשה בדואר אלקטרוני ובאופן הזה גם תומצא החלטתי בבקשה זו.

 

מאותו טעם החלטתי בבקשה מבלי לקבל את תגובת בא כוח כרמלטון. אבקש שבא כוח הבנק ימציא את העתק החלטתי לבא כוח כרמלטון.

 

ניתנה היום י"ט ניסן, תשס"ג (21 אפריל, 2003).

 

                                                                                                          ד"ר עודד מודריק, שופט