הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

26/06/2003 |   גיליון מספר 17

halemo

 

 

מספר מנויים

 

גיליון מספר 17 של דואר חשמלי נשלח ל 440 מנויים.

 

 

המדריך הקצר להתנקשות משטרתית בגולש אינטרנט

 

בין דצמבר 2000 עד ליום הגשת כתב התביעה האזרחי ביום 10 אפריל 2001, אתר הפורומים של רוטר נט היה במלחמה כנגד העיתונאי יואב יצחק, לאחר שהאחרון כתב באתר שלו דברים משמיצים על גולשים באתר רוטר נט כידיעות עיתונאיות. בין הדברים שנכתבו על כלל הגולשים: סהרוריים, ימניים קיצוניים, פורעי חוק, כהניסטים, מופקרים ועוד.

 

הגולשים ברוטר נט הגיבו בביטול לדברים הללו, ורובם לא ייחסו חשיבות מרובה לעיתונאי שעד כה נחשב לעיתונאי חשוב ורציני.

 

אחד הגולשים כתב בפורום סאטירה קטנה שבה ייחס ליואב יצחק כי כתב את הביטוי "הזונה חוזרת" מתחת לתמונתה של כבוד השופטת דורית בייניש, במקום הכיתוב המקורי שהיה מתחת לתמונה בניקוד חסר וללא וו: "הזנה חוזרת" . תמונה זו הופיע במאמר ביקורת משתלח על מערכת המשפט והעיתונות ונכתב כנגד בייניש שלדעתו של העיתונאי, פמפמה את העיתונות במידע בתמורה לכתבות מחמיאות בעניינה.

 

הדבר קרה ביום 11 מרץ 2001, ב 4:00 לפנות בוקר במוצאי חג הפורים (והשבת).

 

אותו עיתונאי החליט לעשות מעשה, ולהתלונן במשטרה. יומיים לאחר תלונתו למשטרה, ביום 13 מרץ 2001, הופיעו בשעה 7:00 בבוקר בביתו של הגולש ארבעה שוטרים חמושים על אזרחי, עם צו חיפוש בידיהם. בביתו של הגולש הם עשו חיפוש והחרימו מחברות, יומנים, דיסקים ושני מחשבים.

 

בהמשך, הגולש נלקח ביחד עם הציוד לתחנת המשטרה זבולון שבכניסה הצפונית לחיפה (דרך עכו), והוא נחקר על ההודעה שכתב באינטרנט. בזמן שהגולש נחקר, שוטר אחר מתוך הארבעה, עסק בקריאת המחברות והיומנים. שוטר אחר בחדר אחר עסק בחיפוש קבצים מפלילים על דיסק המחשב.

 

לאחר החקירה שנמשכה יותר מ 3 שעות, נלקחו מהגולש טביעות אצבעות, והוא שוחרר לביתו לאחר שחתם על ערבות כספית של 20,000 ש"ח והתחייב להביא שני ערבים נוספים שכל אחד מהם יחתום על ערבות של 20,000 ש"ח.

 

המחשבים ושאר הציוד של הגולש הוחזרו רק לאחר שמונה ימים שהיו במשטרת בת ים, לאחר חקירה שניה בעניינו.

 

ביום 8 מאי 2001 נערכה ישיבה של וועדת המדע והאינטרנט של הכנסת ברשותו של חבר הכנסת מיכאל איתן. נושא הדיון היה חופש הביטוי ברשת האינטרנט ואמצעי האכיפה המשטרתיים כנגד גולשים שכתבו דבר מה ברשת האינטרנט.

 

בדיון זה השתתפה המשטרה, משפטנים ועורכי דין וכן העיתונאי יואב יצחק ופרקליטו. בדיון נחשף כי העיתונאי יואב יצחק אינו דוגל בחופש הביטוי כשהעניין נוגע לענייניו האישיים. העיתונאי קרא להחרמה של המחשבים של הגולש שכתב דבר מה ברשת האינטרנט. חופש הביטוי שממנו נגזר חופש העיתונות, נעלם כלא היה.

 

הגולש המתואר בסיפור הייתי אני.

 

 

תביעה אזרחית על לשון הרע

 

ביום 10 אפריל 2001, הגיש העיתונאי יואב יצחק תביעה על לשון הרע כנגד נעם וישעיהו רוטר, מפעילי אתר רוטר נט, על סך 1,050,000 ש"ח וכנגדי, על סך 100,000 ש"ח. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (תא 1609/01).

 

בית המשפט שלח את הצדדים לגישור. משפחת רוטר ויואב יצחק הסכימו לתהליך הגישור. אני סירבתי.

 

תהליך הגישור בין הצדדים הצליח. משפחת רוטר התנצלה בפני יואב יצחק ושילמה את הוצאות המשפט שלו בלבד בסך כ 13,000 ש"ח. ההתנצלות והפשרה קיבלו תוקף של פסק דין.

 

בינתיים, התיק חזר לבית המשפט, ונותרה התביעה כנגדי על לשון הרע.

 

בית המשפט חייב את הצדדים בצו גילוי מסמכים, קרי כל צד מצהיר על מסמכיו שהוא יציג בבית המשפט. לאחר כשנתיים מאז הוגשה התביעה, כל צד פותח את קלפיו ומציג אותו לצד השני על פי צו בית המשפט.

 

לאחר תקופה של מספר חודשים, הגיש לבסוף פרקליטו של יואב יצחק את המסמכים שבהם ישתמש.

 

אחד המסמכים הללו הפתיע אותי עד מאוד, מכיוון שלא היה ידוע לי או לרוטר כלל וכלל. מסמך זה אף הוסתר ולא הוזכר כלל על ידי יואב יצחק.

 

המסמך המפתיע היה בעצם התלונה הרשמית של העיתונאי יואב יצחק כנגד אתר רוטר נט. המסמך המפתיע, נשלח אל היועץ המשפטי לממשלה, אל מפכ"ל המשטרה והעתק אל כבוד השופטת העליון דורית בייניש.

 

המסמך מסביר ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה על הצורך הדחוף לשים קץ לאתר האינטרנט שנקרא רוטר נט. מקרה "הזנה חוזרת" הוזכר במכתב, אבל לצד זאת, בסעיף הלפני האחרון במכתב, תואר אתר רוטר נט תיאור שיש להבינו כאילו מדובר באתר של ארגון טרור ישראלי המבקש להתנקש בחייו של ראש הממשלה. נכתב כי האתר מכיל דברי הסתה והמרדה חמורים. כותב המכתב מלין על המשטרה שלא עשתה עד כה די למרות התראותיו של התובע.

 

בסעיף האחרון מבקש כותב המכתב לפתוח בחקירה מיידית ודחופה.

 

להלן סריקה של המכתב מיום 11 מרץ 2001 (לחצו על המסמך להגדלה)

20010311yoav01.jpg

 

 

 

 

הבנתם? ככה מתנקשים באתרי אינטרנט ובגולשים בחסות המשטרה

 

העמידו עצמכם במקום מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה. אתם מקבלים מכתב כזה מעיתונאי נחשב. על המכתב כתוב בכתב יד "דחוף ביותר". מה אתם הייתם עושים? האם הייתם מחכים לכתבה של אותו עיתונאי שיבקר אתכם על שלא עשיתם דבר כדי למנוע מעשים של ארגון טרור בדמותו של אתר אינטרנט?

 

אם מישהו כמוני היה עדיין בתעלומה, כיצד משטרה שולחת ארבעה שוטרים לביתו של אדם, מחפשת בחפציו, מחרימה לו רכוש, עוצרת אותו ופותחת לו תיק פלילי, קיבלתי את התשובה: הכל תלוי בטיב התלונה.

 

גם אתם יכולים לעשות את זה:

אם ראיתם מישהו שכתב משהו על מריחואנה באיזה פורום, כתבו מכתב למפכ"ל המשטרה וגם ליועץ המשפטי לממשלה ואמרו להם שמדובר בארגון שסוחר בסמים.

 

אם נתקלתם בערבי שכותב נגד הכיבוש, ייחסו לו חברות בארגון טרור ושילחו מכתב באותו פורמט.

 

אם נתקלתם בטוקבקיסט ימני מתלהם, אל תשכחו לייחס לו חברות בארגון טרור יהודי. זה תמיד עובד.

 

אם אצל העיתונאי יואב יצחק זה עבד, זה יעבוד גם לכם.

 

 

 

ועוד משהו קטן

 

מי המנייק ברשימה שכתב את התגובה הבאה לשרי אריסון?

שיקום!

 

קישור לתגובה

http://www.nfc.co.il/replyes/showReply.asp?id=100246&docid=438&subjectID=6

 

תגובה נכתבה כתגובה לפרופיל של שרי אריסון

http://www.nfc.co.il/archive/006-D-438-00.html

 

צילום מסך של התגובה:

 

 

 

 

 

 

לקבלת רשימת תפוצה זו, שלחו מכתב אל

[email protected]

 

להסרה מרשימת התפוצה שלחו מכתב אל

[email protected]