הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 






אקו"ם תדרוש תמלוגים מנהגים על השמעת מוסיקה רועשת

26/06/2003 |   גיליון מספר 17

מאת כתבינו לענייני מוסיקה עדי ג'יי

 

 

לאור הצלחותיה המשפטיות האחרונות, מתכוונת אקו"ם, אגודת קומפוזיטורים מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל בע"מ, לחייב נהגים הנוסעים במכונית עם חלונות פתוחים ומשמיעים מוסיקה רועשת וחזקה ברמת רעש מעל 90 דציבל, בדמי תגמולים חודשיים.

 

 

לאור הצלחותיה המשפטיות האחרונות, מתכוונת אקו"ם, אגודת קומפוזיטורים מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל בע"מ, לחייב נהגים הנוסעים במכונית עם חלונות פתוחים ומשמיעים מוסיקה רועשת וחזקה ברמת רעש מעל 90 דציבל, בדמי תגמולים חודשיים.

 

אקו"ם עושה חיל בשנה האחרונה. בשנה האחרונה תבעה אקו"ם בעלי בתי קפה שהשמיעו מוסיקה עברית המחייבת בתגמולים ליוצרים דרך אקו"ם. כמו כן תבעה בעלי אולמות שמחה שהשמיעו מוסיקה על ידי תקליטן שהוזמן לאירוע.

 

בהמשך, תבעה אקו"ם תמלוגים מוגדלים מרשת הרדיו גלי צה"ל, וגרמה להשבתה של מחלקת המוסיקה של גלי צה"ל שעברה לשדר מוסיקה קלאסית נטולת זכויות יוצרים, לאחר שבג"צ אסר עליה להשמיע מוסיקה עברית הנגועה בזכויות יוצרים.

 

כתבה בנושא

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2382794,00.html

 

 

השיא היה כאשר אקו"ם זכתה בתביעה משפטית כנגד הספרית ונדה קרן אשר מכשיר הרדיו במספרה הקטנה שלה היה פתוח על רשת ב, ולקוחותיה יכלו לשמוע חדשות ולהאזין למוסיקה מבלי שבעלת המקום תשלם סכום כסף כלשהו לאקו"ם וליוצרים.

 

טענותיה של הספרית כי אי אפשר לשמוע רדיו בצורה טובה כאשר מכשיר הפן פועל, לא הרשימו את שופט בית המשפט השלום של תל אביב, והוא חייב את הספרית בתשלום פיצוי לאקו"ם בסך 23,000 ש"ח (תיק א 90117/99).

 

כתבה קצרה בנושא

http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/26122002/ART406129.html

 

כתבה מורחבת בנושא

http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/26122002/ART406350.html

 

 

ביום ראשון האחרון, 22 יוני 2003, זכתה אקו"ם בתביעתה כנגד אגודת הכדורגל של מכבי פתח תקווה על השמעת מוסיקה בהפסקת משחק הכדורגל בין הקבוצות המשחקות. אגודת הכדורגל של מכבי פתח תקווה חויבה בפיצוי של 100,000 ש"ח ובשכר טרחה של 30,000 ש"ח.

 

כתבה בנושא

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2666233,00.html

 

פסק הדין בעניין (תיק א 2767/02, בית משפט השלום כפר סבא)

http://62.90.71.124/heb/dover/5814457.rtf

 

 

כאמור, ההצלחות הכספיות האחרונות של אקו"ם בתקופה כלכלית קשה זו, הביאה לראשי אקו"ם רעיונות יצירתיים חדשים. מסביר אחד מאנשי אקו"ם המעדיף להישאר בעילום שם כשפניו מוסתרים עם מסיכת סקי וידיו עטופות בכפפות עור: "אין סיבה שבעולם שנהג פוחז וצעיר הנוסע עם חלון פתוח, עם אחת יד על אדן החלון ומשמיע מוסיקה רועשת וגורם לסביבתו הקרובה על הכביש לשמוע גם כן את המוסיקה, לא ישלם תגמולים לאקו"ם כפי שמשלמים מדיי חודש בחודשו כל מי שמשמיע מוסיקה לקהל".

 

באקו"ם מתכוונים ליצור שיתוף פעולה עם מרחב התנועה של משטרת ישראל, ובצד הפעלת הממל"ז (מד מרחק לייזר), מתכוונים להפעיל את מכשיר הממד"ץ  (מד מוסיקה דציבלים), שימדוד את כמות הרעש המוסיקלי שמקורו במערכת ההגברה המותקנת ברכב המתקרב.

 

עיקר הפעילות הראשונית תהיה בימי שישי במקומות הבילוי בהם צעירים מתרכזים עם מכוניותיהם ומנסים להרשים את הסובבים אותם במוסיקה רועשת הבוקעת ממכשיר הקומפק דיסק ברכבם.

 

בהמשך מתכוונת אקו"ם לשלוח את אנשיה לשכונות רועשות בהן מתלוננים השכנים על מוסיקה רועשת שמשמיע הבן של השכן ובשל כך מזמינים משטרה. פעולה זו תצמצם בצורה נרחבת את הפשיעה המוסיקלית, ותשחרר שוטרים רבים ממטלות סיזיפיות אלו למטלות חשובות יותר של מעצר גולשי אינטרנט שמתחזים בצ'אטים.

 

באקו"ם מתכוונים להגיש תביעות כספיות נגד בנים של שכנים שישמיעו מוסיקה רועשת בשעות המקובלות ביום ובערב ולא ישלמו תגמולים ליוצרים באמצעות הארגון .

 

 

האתר של אקו"ם

http://www.acum.org.il

 

 

(בהכנת ידיעה ההזויה והלא אמיתית הזו השתתף גם עובד עכו"ם פול ווליום)