הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

16/07/2003 |   גיליון מספר 19

halemo

 

 

מספר מנויים

 

גיליון מספר 19 של דואר חשמלי נשלח ל 491 מנויים.

 

 

המדריך המהיר לשואה כלכלית אישית

 

(1)

פיטרו אותך מהעבודה לאחר איקס שנים שעבדת.

 

(2)

אתה מובטל, מחפש עבודה. בינתיים אתה מקבל במשך 100 יום את דמי ביטוח האבטלה המגיעים לך. לפני שאתה גומר את הקצבה, קנה 2 מטר חבל (10 ש"ח). אתה תצטרך אותו להמשך.

 

(3)

נגמרה לך קצבת האבטלה. אין יותר הכנסה כספית כל חודש. לא מצאת עבודה. אין עבודה. השוק מת. שר האוצר הוא היחיד שחושב שיש עבודה. "לכו לעבוד"!

 

(4)

התשלומים החודשיים מתחילים לרושש אותך ואת החסכונות שלך: חשמל, מים, ארנונה, טלפון, גז, התחייבויות של כרטיסי אשראי, ביטוח רכב, משכנתא, שכר דירה, דמי ועד.

 

(5)

התנתקת מהלווין או מהכבלים. אתה חוסך בהוצאות. עכשיו תוכל לראות רק ערוץ 1 וערוץ 2. אין תרבות. אין יצפאן. אין סרטים בערוץ יס פלוס.

 

(6)

אתה מנסה להתנתק גם מערוץ 1 אבל אתה לא יכול. המנייקים מאגף הגביה של ערוץ 1 רודפים אותך במכתבי איום. שלחו לך לשלם אגרה ואין לך כסף לשלם. אתה מתחיל לקבל הודעות איום אדומות על עיקול רכב, עיקול חשבון בנק ואפשרות לעיקול בביתך.

 

(7)

משרד הרישוי שלח לך לחדש את רשיון הרכב שפג תוקפו. גם ביטוח החובה פג. אין לך כסף לשלם. זהו. אין יותר נהיגה. אין יותר אוטו. תוכל תמיד לחזור לנהוג ב 3 שקל במגרש משחקי הוידאו בקניון הקרוב. תתחיל להתרגל לאוטובוסים. לא רוצה להתפוצץ? סע במונית שירות.

 

(8)

רשיון הנהיגה שלך גם פג. קיבלת טופס לחדש, אבל אין לך 200 ומשהו שקל מזורגגים כדי לשלם את החידוש. לא תחדש? בעוד שנה לא תוכל לחדש. תצטרך לעבור טסט מחדש. אלה תקנות משרד הרישוי. נכון. גם אפשרויות העבודה שלך יצטמצמו. אין לך יותר רשיון נהיגה.

 

(9)

הלכת לסופרמרקט לקנות לחם וחלב. רצית לשלם בכרטיס אשראי, כי אין לך כסף מזומן בארנק, כי יש לך אוברדרפט בבנק והכספומט לא מאפשר לך למשוך יותר כסף. חברת האשראי חסמה לך את הכרטיס. אין לחם, אין חלב. גש לצומת הקרוב עם כוס קלקר ובקש מספר שקלים מהנהג הראשון שעצר. אל תשכח לקחת גם סמרטוט נקי. יש נהגים שאוהבים שהחלון שלהם נקי לפני שהם נותנים לך שקל.

 

(10)

זהו. שכח מלגהץ כרטיס אשראי בתקופה הקרובה. מתרגלים. תשאל אנשים. יגידו לך.

 

(11)

תשלומי הארנונה החודשיים מתחילים לחזור. הבנק שבו מתנהל חשבון העובר ושב שלך לא מאשר לך את הוראת הקבע. הבנק שנתן לך את המשכנתא לא אוהב את זה, ומטריד אותך במכתבים מאיימים ובהוצאה לפועל.

 

(12)

אין לך כסף לשלם את המסים של ועד השכונה. מעתה, תוכל לרדת עם הכלב או החתול רק בשעות המאוחרות של הלילה. רק כך תינצל מהיתקלות בגזבר הוועד או באשתו הפולניה שירצו ממך את הכסף ויסבירו לך שצריך גם לזפת את הגג ולתקן את המעלית.

 

(13)

רגע? עדיין יש לך כלב או חתול? תאלץ להיפרד מהם. אין לך כסף לאוכל בשביל עצמך. ומה הכלב יאכל? את הוילון? והחתול מה יאכל? את העכבר של המחשב? וגם לא לימדת אותו לחרבן בחוץ והוא מצפה ממך כחתול ביתי להחליף לו כל יומיים את החול היקר שלו בארגז.

 

(14)

זרוק אותם. צער בעלי חיים גם הוא במצוקה כספית קשה, לכן אל תנסה לתת להם אותם. הם לא מקבלים יותר כלבים וחתולים. נסה לשחרר אותם ביער הקרוב.

 

(15)

אזהרה ראשונה מהוצאה לפועל מגיעה לתיבת הדואר שלך. הבנק למשכנתאות הגיש בקשה למימוש שטר חוב. זוכר? יש לך חוב. לא שילמת משכנתא.

 

(16)

אופס. הגיעה מעטפה בדואר רשום עם אישור מסירה מבית המשפט השלום הקרוב למקום מגוריך. הבנק תבע אותך בסדר דין מקוצר. אתה צריך לבקש רשות בית המשפט כדי להתגונן. אתה חייב בשביל זה למלא תצהיר. תצהיר אצל עורך דין או רשם בבית המשפט עולה פחות מ 50 ש"ח. אבל בשבילך, 50 ש"ח זה הרבה

 

(17)

לא התגוננת כי אין לך כסף? פסק הדין הלא מנומק כבר ימצא את דרכו לתיבת הדואר שלך.

 

(18)

גם הרשות המקומית לא מרוצה מזה שאתה לא משלם מים וארנונה. הרשות המקומית שלחה לך מכתב שאם לא תשלם, היא תעקל את האם אמא שלך, לפי פקודת המסים המנדטורית, המאפשרת לרשות של המדינה לעקל אזרחים ללא משפט.

 

(19)

הבנק למשכנתאות לא מרוצה מכך שבהוצאה לפועל ביקשת הסדר תשלומים ובקשה להכיר בך כחייב מוגבל באמצעים. הבנק למשכנתאות רוצה ת'כסף. עכשיו ומיד. לא תשלם? יממשו את שטר המשכנתא, יעיפו אותך מהבית, ימכרו אותו בחצי מחיר, ואתה תישאר חייב כסף לבנק, לעורך דין של הבנק ולכונס נכסים מטעם הבנק.

 

(20)

נגד הערבים שחתמו לך על המשכנתא יפתחו תיק בהוצאה לפועל לכיסוי החוב. הבנק מכר את הבית שלך בחצי מחיר ולא כיסה את העלויות של ההלוואה שקיבלת. עכשיו תורם של הערבים לאכול אותה מהבנק.

 

(21)

בינתיים, עד שיפנו אותך מהבית, אתה חי בחושך כי לא שילמת חשמל. אין לך יותר קו טלפון כי בזק ניתקו אותך. על לשלוח קורות חיים למקומות עבודה אין על מה לדבר. המחשב לא עובד ללא חשמל. הפקס לא עובד ללא קו טלפון.

 

חוץ מזה גם לא התרחצת שבוע. העירייה ניתקה לך את המים.

 

(22)

מצאת טלכרט ישן בארנק. נצל אותו לשיחה אחרונה בטלפון הציבורי:

התקשר מהטלפון הציבורי אל ******* ותודיע לו ש********** ואתה תסגור את החשבון.

 

(23)

זוכר את החבל מסעיף 2? נצל אותו. גש איתו ליער הקרוב, אותו יער שבו זרקת את הכלב או החתול שלך כי לא היה לך כסף לקנות להם אוכל. גש לעץ האקליפטוס הקרוב, וקשור אל הענף הכי חזק שלו את החבל שעלה לך 10 ש"ח. הכן בקצה השני קשר תליינים. שש ליפופים מספיקים כדי לשבור את המפרקת על פי התקן.

 

הרם קצת את החבל, חזק קשרים. הבא ארגז או כיסא. עמוד עליהם. כרוך את קשר התליינים על הצוואר שלך. חזק אותו סביב הגרון. כשאתה עומד ישר וזקוף, בעט בכיסא או בארגז שאתה עומד עליו.

 

(24)

תרגיש את המפרקת נשברת (תלוי בגובה). זהו. חמש דקות מספיקות כדי למות. חמש דקות שיגאלו אותך מהשואה הכלכלית שהמדינה הביאה אותך אליה.

 

(25)

אתה מגיע לשמיים ולפני שאתה נכנס לגן עדן למדור של הלא מעשנים, יש לך הזדמנות לראות מלמעלה מה קורה אצל אמא אדמה למטה.

 

(26)

באדמה אתה רואה את כל האנשים מתרכזים בבית שלך. מחלקים את הרכוש שלך.

 

(27)

לא. אילו לא בני משפחה שהגיעו לשבת עליך שבעה ולחלק את הירושה. הם עדיין לא יודעים שאתה מת. זכור, התאבדת ביער, לא בבית. ייקח לפחות יומיים עד שימצאו אותך.

 

(28)

בבית שלך נפגשים כל האנשים שיורשים את הרכוש שלך:

1. אנשי הגביה והעיקול של רשות השידור.

2. אנשי הגביה והעיקול של הרשות המקומית.

3. אנשי הגביה והעיקול של הבנק למשכנתאות.

4. אנשי הגביה והעיקול של הבנק שתבע אותך בסדר דין מקוצר. יש כבר פסק דין. יש כבר הליכי הוצאה לפועל.

 

בנוסף, הגיעו עוד מספר אנשים:

5. איש חברת חשמל: הוא בא לבדוק שלא התחברת בצורה פירטית לאחר שניתקו אותך מהחשמל.

6. איש מחברת הכבלים. הוא גם שמע שהתנתקת מהלווין ובא להציע לך אחלה דיל.

7. איש מחברת הלווין. הוא גם שמע שהתנתקת מהכבלים ובא להציע לך אחלה דיל.

8. ראש הוועד של הבלוק. אישתו של הגזבר סיפרה לו שלא שילמת מס ועד כבר מספר חודשים.

9. החתול או הכלב שלך. אי אפשר לזרוק חתול או כלב ביער. הם תמיד ימצאו את הדרך חזרה הביתה.

 

(28)

לאחר שכולם עוזבים, כולל החתול (כי עיקלו לו את המזנון שהוא נהג לנוח עליו) או הכלב (כי עיקלו לו את המלונה), מגיע לבית שלך גם שוטר. הוא נשלח על ידי השב"כ לאחר שזיהו כי אתה היית המתקשר מסעיף 22.

 

הם אפילו הצליחו להקליט אותך וזה מה שהצליחו לתמלל:

 

"שלום שר האוצר. מדבר איציק. אתה הורס את המדינה ואת החיים במדינה. אתה מנותק מהעם. אתה גורם להשלכתם של אנשים לרחוב. אין עבודה. אתה מדבר שטויות. אתה דמגוג בגרוש. המדינה מתפוררת. אתה האחראי ביחד עם ראש הממשלה וכנופיית השרים שלכם לטבח הכלכלי שעוברים רבים מאזרחי המדינה בתקופה הזו. יבוא יום ואני אסגור אתך חשבון."

 

 

 

 

 

 

 

לקבלת רשימת תפוצה זו, שלחו מכתב אל

[email protected]

 

להסרה מרשימת התפוצה שלחו מכתב אל

[email protected]