הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 






מיכל ינאי, הספין, והאמת באתר בתי המשפט

16/07/2003 |   גיליון מספר 19

halemo

 

 

ביום חמישי בבוקר, 10 יולי 2003, בשעה 8:44 הופיעה ידיעה בעיתון ידיעות אחרונות ובאתר ynet על חשיפת הקלטות הלוהטות של מיכל ינאי, שלטענת העיתון נחשפו בבית המשפט ביום  האתמול, ביום רביעי 9 יולי 2003.

 

הידיעה הופיעה בקישור הבא

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2688395,00.html

 

הידיעה הקודמת שהיתה תחת הקישור ב ynet הועתקה לפורום "העניין שלנו" והובאה ע"י מנהל הפורום הידוע בכינוי "עיתונאי" וניתן גם הקישור לידיעה שנגזרה והודבקה בפורום בתאריך 10/07/2003 בשעה 10:27.

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=463060

 

חלק מהידיעה הובא גם בפורום פרש כולל קישור לידיעה באתר ynet

http://www.fresh.co.il/dcforum/Scoops/68849.html

 

 

הידיעה המקורית סיפרה על קלטות לוהטות של מלכת הילדים מיכל ינאי "כפי שנחשפו אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב", קרי ביום רביעי. הידיעה כללה את תמלילי הקלטות בהן אפשר לקרוא על מעלליה של מיכל ינאי, על סמים, אורגיות ועוד דברים שלא מתאימים למלכת ילדים לומר אותם. וכך נכתב בידיעה המקורית לפני ששונתה:

 

[תחילת ציטוט]

 

אחרי חודשים של ספקולציות ומלחמת גרסאות, נחשפו אתמול לראשונה בבית המשפט תמלילים מתוך הקלטות שצילמה "מלכת הילדים" כדי להכין סדרה על חייה. הקוקאין, סקס בשלישיות, גניבות ועוד - ינאי שלא הכרתם

 

יורם ירקוני

 

תמלילי "הקלטות הלוהטות" של מיכל ינאי נחשפו אתמול (ד') בבית המשפט המחוזי בת"א במסגרת המאבק בינה לבין חברת ההפקות "באזז". החברה תובעת מינאי 2.6 מיליון שקל בטענה שנסוגה מהתחייבות להפיק סדרה חושפנית בכיכובה, המתבססת על קלטות אינטימיות שצילמה.

 

פרקליטי חברת "באזז", עורכי הדין יוסי כהן ודן ולנר, אמרו כי החליטו להציג בפני בית המשפט קטעים הלקוחים מתוך 160 הקלטות, "אשר לו היו מוצגות כולן, היתה ינאי מאבדת את כתר 'מלכת הילדים'". לטענתם, "מיכל ינאי הנה כזבנית מועדת, המשתמשת בסמים כבדים, נוהגת לגנוב מוצרים מחנויות, משתתפת באורגיות ומזלזלת בחבריה הקרובים". לדברי עו"ד כהן, המתמחה בתיקים כלכליים ומוכר מאוד בתחום החברות, מצפייה בקלטות יוכל בית המשפט "להתרשם באופן בלתי-אמצעי מאישיותה, אמינותה ואורחות-חייה של ינאי".

 

[סוף ציטוט]

 

 

הידיעה של ynet מצאה עצמה משוכפלת ומועתקת בכל מיני אתרים ופורטלים ללא שם הכתב, אלא רק שם המערכת. האינטרנט רעש וגעש. הידיעה הבלעדית של ידיעות אחרונות ו ynet עם תמלילי הקלטות מצאה עצמה מככבת בפורומים ובאתרי החדשות.

 

כך למשל במדור "מיקסר" של פורטל נענע: "הקרנבל של מיכל" מאת "מערכת מיקסר"

http://mixer.nana.co.il/Article/?ArticleID=71724&sid=49

 

[תחילת ציטוט]

הקרנבל של מיכל

קוק, אינטריגות, אורגיות וניחוח חריף של לסביזם החרידו אתמול את בית המשפט המחוזי בת"א, עם הצגת הקלטות הלוהטות של מיכל ינאי

מאת: מערכת מיקסר 12:08 10/07/2003

[סוף ציטוט]

 

 

 

האמת באתר בתי המשפט

 

אתר בתי המשפט מאפשר לכל דיכפין הקורא ידיעה על דיון משפטי בעיתון, לחפש האם אכן התקיים דיון כזה בבית המשפט, על פי הרישום במחשב. הבדיקה חופשית לכולם, אין צורך להזדהות וניתן לראות את סדר יומו של השופט הדן בתיק על פי שם השופט ושם בית המשפט.

 

הדיון המשפטי בין מיכל ינאי לבין חברת באזז טלוויזיה מתקיים לסירוגין בבית המשפט המחוזי אצל כבוד השופטת יהודית שיצר. דיון אחד התקיים כבר ביום 3 יולי 2003 והדיון הנוסף שהתקיים, התקיים ביום חמישי, 10 יולי 2003.

 

חיפוש ברשימת הדיונים שהתקיימו אצל השופטת שיצר ביום רביעי, 9 יולי 2003 כפי שפורסם בעיתון ידיעות אחרונות וב ynet, מגלה כי לא התקיים דיון כזה כלל וכלל.

 

להלן רשימת הדיונים של השופטת יהודית שיצר מהמחוזי בתל אביב ליום 9 יולי 2003

http://halemo.net/edoar/0019/20030709shizer.htm

 

ולהלן רשימת הדיונים של השופטת יהודית שיצר מהמחוזי בתל אביב ליום 10 יולי 2003

http://halemo.net/edoar/0019/20030710shizer.htm

 

אין זכר לדיון משפטי ביום רביעי, אבל יש אזכור לדיון ביום חמישי, מועד הידיעה בעיתון.

 

 

אז מה קורה כאן?

 

הדיון המשפטי בין מיכל ינאי לחברת באזז טלוויזיה בע"מ התקיים ביום חמישי בשעה 14:00 בצהרים, כאשר הצל של הספין התקשורתי הגדול עושה עבודתו היטב. מי שרצה להשחיר את פניה של מיכל ינאי ביום הדיון המשפטי, עשה זאת היטב בעזרתו האדיבה של עיתון ידיעות אחרונות ואתר ynet.

 

ביום רביעי, יום לפני מועד הידיעה המרעישה, לא נערך כלל דיון משפטי בו נחשפו הקלטות הלוהטות. דיון כזה נערך ביום חמישי, מועד הידיעה. כך לפחות על פי אתר האינטרנט של בתי המשפט.

 

הספין התקשורתי הצליח. מיכל ינאי הוכפשה לפני יום הדיון האמיתי.

 

 

והערה קטנה לעיתון שפרסם את הידיעה:

 

פרסום שקרי של דיונים בבתי משפט שלא היו ולא נבראו, הוא עבירה פלילית על פי סעיף 251 לחוק העונשין:

251. פרסום מסולף של דיון משפטי

המפרסם שלא בתום לב, בכל דרך של פרסום, דין וחשבון לא מדויק על דיון בבית-משפט או בוועדת חקירה על פי חוק ועדות חקירה, תשכ"ט 1968, דינו - מאסר ששה חדשים.

 

 

 


צילום מסך מאתר בתי המשפט: רשימת מועדי הדיון של השופטת יהודית שיצר ביום 10 יולי 2003