הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

13/09/2003 |   גיליון מספר 23

halemo

 

 

מספר מנויים

 

גיליון מספר 23 של דואר חשמלי נשלח ל 540 מנויים.

 

 

 

כשהאינטרנט הפך לסדום ועמורה

 

וירוסים בדואר

 

שלושת השבועות האחרונים היו למכת אינטרנט לא כתובה. זה התחיל בשטף אדיר של וירוסים שנשלחו בדואר אלקטרוני לכיוון תיבת הדואר שלי. וירוס "סופיג" (Sofig) הוא נקרא בפי האנטי וירוסים, אבל לי זה לא כל כך משנה השם, כי אצלי במחשב לא מותקן אנטי וירוס מסיבות אידיאולוגיות כמעט 10 שנים.

 

בפעם הראשונה והאחרונה שהתקנתי אנטי וירוס, זאת היתה על מערכת הפעלה דוס 6.2 של מיקרוסופט, בעבודה. בעבודה כאיש תמיכה, היתה דרישה להתקין אנטי וירוס, והוא היה של חברה ישראלית.

 

ממה שחששתי מכל, אכן התקיים. האנטי וירוס גילה וירוסים חדשים שלא היו ולא נבראו על המחשבים בהם הוא הותקן. רק עדכון נוסף של האנטי וירוס (שעלה גם כסף), "ניקה" את הוירוסים החדשים "שנמצאו" במחשב.

 

באותה תקופה, כמומחה מחשבים מתחיל, הצלחתי להוכיח את זה לעצמי והצלחתי להראות לאחרים איך אותו אנטי וירוס ישראלי מביים מציאה של וירוסים על המחשב שבו הוא הותקן. הבעיה עם דבר כזה היא שלקוחות החברה שבהם הותקנו תוכנות החברה (תוכנות של סופרמרקטים לקופות רושמות ולתוכנות משרד) חששו מהוירוסים הללו, ולא כל כך עזרו ההסברים שבעצם אין וירוס, אלא יש רק התראה של וירוס שלא בטוח שהוא קיים על המחשב.

 

עד לעצם היום הזה, אני מצליח לנטרל וירוסים ללא אנטי וירוס. עם גישה נכונה ועבודה נכונה במחשב, אפשר לחיות גם בלי אנטי וירוס. ושיתפוצצו חברות האנטי וירוס. אני לא מתקין.

 

אבל, כשזה מגיע למתקפת אימייל, כל מה שנשאר לך המשתמש נטול האנטי וירוס לעשות, זה למחוק ידנית מאות של מכתבים. חלק מהאנטי וירוסים עושים את זה אוטומטית, אבל יש חשש שהן תמחקנה גם מכתבים שאין בהם וירוס, אלא קובץ לגיטימי.

 

כדי להתגבר על הבעיה המציקה, פתחתי מכתב נגוע כזה, העתקתי את כתובת ה IP של השולח, חיפשתי לאיזו חברת אינטרנט שייכת הכתובת, ולאחר שגיליתי (מהלך של שתי דקות), פיקססתי מכתב התראה מנוסח משפטית: "אם זרם המכתבים של השולח מכתובת ה IP המצורפת לא ייפסק, אתם תתבעו ותשלמו על זה" (מבלי לפגוע בזכויות).

 

וזה עזר.

 

חברת האינטרנט קיבלה את המכתב ולאחר פחות משעה, נפסק זרם המכתבים הנגוע בוירוס Sofig. חברת האינטרנט לא עשו זאת מפחד ממני. זה פשוט גם אינטרס שלהם להפסיק את זה. הם יודעים מי הלקוח שלהם. הם יכולים לעצור אותו. הם קיבלו מכתב התראה. אין להם ברירה, אלא להפסיק את זה (אחרת ישלמו בתביעה).

 

כך הפסיק לו זרם הוירוסים באותו יום, וזה בלי להתקין אנטי וירוס בכלל.

 

 

מכתבים עם שם השולח מתחזה

 

אבל, יש גם וירוסים אחרים. וירוסים שנשלחים באימייל עם כתובת מזוייפת, שהיא במקרה גם כתובת הדואר שלכם. אתם מבינים את זה, משתמשים אחרים מבינים את זה, אבל יש גם משתמשים שלא מבינים את זה.

 

עשרות מכתבים נגועים בוירוסים נשלחים עם כתובת מזויפת אל משתמשים תמימים שעדיין לא קלטו שכתובת השולח מזויפת, ואז הם באים אליכם בטענות ובאיומים על ששלחתם להם וירוסים ודואר זבל.

 

לכל משתמש כזה צריך להסביר שלא אתם שלחתם לו את האימייל הנגוע, אלא מישהו אחר, כזה שהמחשב שלו נגוע בוירוס שמזייף את כתובת השולח. בשביל שהאסימון שלו ייפול יותר מהר, אתם מסבירים לו שגם במכתב רגיל ששולחים בדואר, אפשר לזייף את כתובת השולח על המעטפה, וככה זה קורה גם באימייל. אז שלא ישר יבוא אליכם בטענות.

 

 

רוצה להגדיל את הפין בשקל תשעים?

 

כבר תקופה ארוכה אני מקבל אימיילים מחו"ל שמציעים לי להגדיל את הזין. בדרך כלל האימיילים הללו נמחקים מיד. אני חושב שהזין שלי מספיק ארוך. לא צריך להגדיל אותו.

 

אבל, פעם אחת ניסיתי לרכוש ערכה להגדלת פין, כדי לבדוק את המערכת שעומדת מאחורי ההפצה של המכתבים הזבליים הללו.

 

ניגשתי לאתר שמציע גלולות להגדלת פין וניסיתי להזמין. מה שהתברר לי הוא שבאותו אתר כלל לא ניתן להזמין את הגלולות הללו. קיימת בעיה באתר. לא ניתן להשלים את ההזמנה. יש באג במערכת. מי שבנה את האתר, כנראה לקח כמה כדורים לפני, וחלק מעורלה בטח נכנס לו לעין והוא לא הספיק לגמור את האתר.

 

הסיבה שאתם מקבלים כמוני מכתבים שמנסים למכור לכם גלולות להגדלת הפין (או גלולות להעמקת הפות), נעוצה בשיטת השיווק MLM, הלא היא שיטת השיווק הרב שכבתי, מן שיטת שיווק כזו שמבטיחה לכל אדם שנכנס אליה ורוכש מוצר על מנת למכור אותו הלאה, רווחים. מדובר במשחק פירמידה, אבל אילו שמשווקים את המוצרים, עדיין לא קלטו את זה. הם הפריירים שמנסים לשווק את מרכולתם על גבינו, הצרכנים הנבונים.

 

מדיי פעם אני מקבל איומים בדואר מאיזה משווק רב שכבתי מתוסכל, שהגיע למאמר שכתבתי פעם על שיטת השיווק הזו דרך מנוע החיפוש של גוגל, או דרך פורום של מובטלים בה הוא מנסה לשווק את מוצריו ובתגובה הוא מקבל קישור למאמר שלי.

 

מאמר שכתבתי פעם: הבריחה ממחתרת השיווק הרב שכבתי

http://halemo.net/info/mlm/index.html

 

 

מיותר לציין, שאותו מאיים עם זין קטן, מקבל קללות בחזרה והזמנה לבוא אל ביתי ולבצע את זממו. תמיד מדובר במשווק מתוסכל שחשב שהוא מאיים על איזה טמבל, ומתברר לו שהוא איים על איזה ערס אינטרנט שנון...

 

 

הפסקה

 

ככה כבר תקופה ארוכה של סדום ועמורה בקופסת האימייל שלי, החלטתי לקחת חופשה קצרה מכתיבה באינטרנט ומשליחת דואר אלקטרוני לאחרים. חלק מהאנשים ששלחו לי מכתבים, לא קיבלו תגובות.

 

אי משלוח תגובות לדואר שאני מקבל, זה דבר שאני לא נוהג לעשות. לכל מכתב שמגיע באימייל, אני משתדל לענות, אבל כשהמצב הוא משלוח של זבל, ווירוסים וייאוש מהאינטרנט בגלל המצב שאליו הגיע, החלטתי לעבור למוד עבודה של קריאה בלבד.

 

דואר חשמלי מספר 23 נשלח למנויים בגלל כמה ידיעות חדשות שהצטברו לי על המחשב ולא התפרסמו עדיין בפורטלי החדשות.

 

דואר חשמלי מספר 24 יהיה כנראה הגיליון האחרון של הניוזלטר שנשלח למנויים הוותיקים כבר יותר מחצי שנה. זה לא בגלל הסדום והעמורה שהאינטרנט מצוי בו ותואר לעיל, אלא בגלל סיבות אחרות של העורך, סיבות יותר מציאותיות.