הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נדחתה בקשה לצו מניעה נגד דומיין בינלאומי שדומה בשמו לדומיין ישראלי

13/09/2003 |   גיליון מספר  23

halemo

 

 

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשה לצו מניעה זמני שהגישו הבעלים הישראלים של הדומיין הישראלי jerusalem-mall.co.il המפעילים עסק למכירת יודאיקה כנגד ישראלי המחזיק בדומיין jerusalem-mall.com ומפעיל גם כן אתר המקשר לאתרים המוכרים יודאיקה.

 

 

המבקשים, משפחת קטן, המפעילים את אתר "ג'רוסלם מול" תחת הדומיין הישראלי co.il, טענו כי אתר "ג'רוסלם מול" המופעל תחת הדומיין com ובבעלותו של אדם בשם יריב דולי, מפר סימני מסחר מוכרים שלהם. כמו כן טענו המבקשים כי בוצעו עוולות של גניבת עין, התערבות בלתי הוגנת, עשיית עושר ולא במשפט והטעיה.

 

כבוד השופט יהונתן עדיאל מבית המשפט החוזי בירושלים דחה בפסק דינו מיום 9 ספטמבר 2003 את טענות המבקשים ונימק זאת בכך שסימן המסחר של המבקשים אינו מוכר היטב עדיין, ולכן אין הצדקה לצו המניעה המבוקש.

 

השופט עדיאל קבע כי חרף קיומו של דמיון מסוים בין האתרים, אין ממש דמיון בכדי להטעות את הלקוחות, בשל אופיים השונה של שני האתרים: האתר הראשון תחת הדומיין הישראלי משמש את משפחת קטן לשווק מוצרים מחנותם הפיסית, ואילו האתר השני של הנתבע מקשר לחנויות אחרות ואינו עוסק במסחר בעצמו, אלא רק משמש כאינדקס לאתרי מכירה אחרים.

 

 

בית משפט מחוזי ירושלים

תיק בש"א 226/03 קטן נגד יריב

(תיק עיקרי: א 5003/03)

 

פסק הדין - כאן

 

 

ג'רוסלם מול: האתר של משפחת קטן (המבקשים/תובעים)

http://www.jerusalem-mall.co.il

 

ג'רוסלם מול: האתר שמשמש כאינדקס לאתרים אחרים (המשיבים/נתבעים)

http://www.jerusalem-mall.com