הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תנ"צ מירי גולן רוצה את המחשב של שר ההגנה רמספלד

21/09/2003 |   גיליון מספר  24

halemo

 

 

תת ניצב מירי גולן, ראש היחידה לחקירות הונאה בבת ים, ביקשה את המחשב הנייד של מזכיר ההגנה האמריקני דונלד רמפספלד, על מנת להתחיל ולחקור עבירת מחשב של ישראלי שנחשד בשיבוש והורדת אתרי פורנו בארה"ב ובסחיטת דמי חסות.

 

 

תחילתו של הסיפור המוזר הוא בבקשה שהיפנה גוף מסחרי בקליפורניה שארה"ב המחזיק אתרי פורנו ואתרי מסחר אל עו"ד בועז גוטמן, לשעבר ראש מפלג עבירות מחשב בבת ים, וכיום עו"ד פרטי ומומחה בינלאומי לעבירות מחשב.

 

החברה מארה"ב נסחטה במשך תקופה על ידי האקר ישראלי. אותו ישראלי דאג להוריד ולשבש את הגישה לאתרים של אותה חברה מארה"ב. בהמשך פנה ההאקר הישראלי לחברה בארה"ב והציע לה לשלם דמי חסות תמורת אי הורדתו ושיבוש פעולתו של אתר האינטרנט של החברה. אל דרישת דמי החסות, צירף ההאקר מספר חשבון בנק שנמצא בסניף בעיר באר שבע.

 

בצר לה, פנתה אותה חברה אל עו"ד בועז גוטמן עם פרטי חשבון הבנק של ההאקר הסחטן על מנת שזה יטפל בעבודה בישראל בתפיסתו של ההאקר.

 

עו"ד גוטמן פנה למפלג עבירות מחשב בבת ים השייך למחלק ההונאה בראשותה של תת ניצב מירי גולן. עו"ד גוטמן, שאינו אזרח רגיל, אלא שוטר בדימוס בדרגת סגן ניצב, וככזה שעבר שנים רבות במחלק ההונאה של משטרת ישראל והקים את מפלג עבירות מחשב שתפקידו לטפל בעברייני מחשב ישראלים, לא חשב שתהיה בעיה מיוחדת להגיש תלונה ולטפל באותו האקר סחטן מבאר שבע.

 

אבל גוטמן טעה.

 

לאחר שנפתח כבר התיק ע"י סנ"צ מאיר זוהר, ראש מפלג עבירות מחשב דהיום, וכבר בוצעו הכנות למעצרו של ההאקר הסחטן מבאר שבע שמפיל אתרי פורנו בארה"ב אם לא משלמים לו, נכנסה לתמונה תנ"צ מירי גולן, שלא ראתה עניין להיכנס לחקירה של האקר ישראלי על סמך תלונה בשלט רחוק מארה"ב באמצעות עו"ד בועז גוטמן.

 

תנ"צ מירי גולן, ראש מחלק ההונאה של משטרת ישראל הורתה להפסיק את הטיפול בתיק ודרשה מעו"ד בועז גוטמן, ספק ברצינות, להביא את המחשב של שר ההגנה האמריקני דונלד רמספלד, וזאת על מנת בכלל להתחיל טיפול בתלונה.

 

למרות שבידי עו"ד גוטמן היו 47 דפים עם לוגים של השרת האמריקני המותקף, זה לא שיכנע את תנ"צ מירי גולן. ככל הנראה, עבירות סחיטה של אתרי סקס בארה"ב מצד ישראלים, לא מעניינות כל כך את תנ"צ גולן.

 

בצר לו, פנה עו"ד בועז גוטמן למשטרת הנגב שמקום מושבה בבאר שבע, עם הפרטים והראיות על מנת שזו תתפוס את ההאקר הסחטן. משטרת הנגב, בניגוד לאחותה הבכירה מבת ים, הראתה יעילות, ועצרה את ההאקר מבאר שבע, על סמך מספר חשבון הבנק ופרטים נוספים. ההאקר הצעיר בן ה 20, פאבל ולדיסלב, שכינה את עצמו "דיפסי" (Deepsy), נעצר.

 

למרות פעולת המעצר המהירה של משטרת הנגב, עולה חשש שלא ניתן יהיה להעמיד את פאבל ולדיסלב לדין, מאחר שהוא כבר השמיד את הראיות במחשב שהיו נחוצות כל כך על מנת להרשיע אותו בעבירות מחשב.

 

חוסר המיומנות של משטרת הפריפריה בטיפול בעבירות מחשב, מה שלא קיים אצל מפלג עבירות מחשב בבת ים, עולה לעיתים בשחרורם של חשודים לאחר שלא ניתן לגבש כנגדם ראיות אלקטרוניות כי הן לא נאספו או הושמדו בגלל רשלנות וחוסר מיומנות.

 

הסיפור של עו"ד בועז גוטמן, וטיפולה הקלוקל של ראש יחידת ההונאה של משטרת ישראל בטיפול בתלונה על עבירת מחשב יכול לקרות לכולנו. אם לאיש משטרה בדימוס זה קרה, גם לכם זה יכול לקרות.

 

משטרת המחשבים של מדינת ישראל לא סובלת רק ממחסור בכוח אדם, אלא גם מחוסר רצון לטפל בעבירות מחשב לא חשובות לדעתה של האחראית על היחידה.

 

 

הכתבה המלאה ב wired באותו עניין

http://www.wired.com/news/business/0,1367,60423,00.html