הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

11/10/2003 |   גיליון מספר 25

halemo

 

 

מספר מנויים

 

גיליון מספר 25 של דואר חשמלי נשלח ל 546 מנויים.

 

 

 

עוד קצת דואר חשמלי

 

גיליון מספר 24 היה אמור להיות הגיליון האחרון של דואר חשמלי. הכוונה היתה לסגור את הבאסטה ולא לשלוח יותר גיליונות למנויים בדואר אלקטרוני.

 

היו לא מעט הסיבות לסגירה של הניוזלטר:

 

(1)

עייפות החומר שלי. הגעתי למצב שנמאס לי לכתוב ולתכנן כמעט בכל שבוע גיליון נוסף. לכתוב על בסיס קבוע בהתנדבות, זה דבר מתיש לאנשים שהם לא גרפומנים בנשמתם.

 

(2)

התנתקות מהאינטרנט למשך תקופה, מה שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל. כרגע יש לי חיבור לרשת לחצי שנה נוספת. למרות זאת, עדיין צריך לשלם חשבונות חשמל וחשבונות טלפון.

 

(3)

ניסיון שלי לעבור ולהתעסק עם דברים אחרים שלא קשורים למחשב, כמו למשל להתחיל ולחזור לעשות קצת כושר גופני שהזנחתי בשנה האחרונה.

 

(4)

לקחת חופשה לזמן לא מוגבל.

 

 

החזרה

 

בינתיים, הצטבר אצלי קצת חומר שיכול לעניין אחרים. מתברר שזה לא מספיק לפרסם דברים בקבוצות דיון או ברשימות תפוצה. אין את הרייטינג של יותר מ 500 קוראים שמקבלים את החומר עד לפתח תיבת הדואר שלהם

 

קיבלתי תגובות טובות שחיממו לי את הלב. אנשים נהנים לקרוא ניוזלטרים. אנשים אוהבים להפיץ הלאה חומר מקורי שהם מקבלים. חלק מכורים לניוזלטרים. חלק צמא לחומרים עצמאיים. חלק ניזון מחומר שמגיע רק בתיבת הדואר שלו, כי אין לו את הזמן לחפש את החומרים הללו באתרי האינטרנט השונים.

 

לעיתים אני מקבל תגובות מאוחרות לכתבות ומאמרים שהתפרסמו בדואר חשמלי לפני חודשים אחרים. מנוע החיפוש של גוגל שמתעד ומתייק את המאמרים של דואר חשמלי, תורם לכך.

 

 

בשנה האחרונה נסגרו רשימות תפוצה וטורים שהיו מזוהים עם כותבים בודדים או כאלו שנחשבו לעצמאיים:

1. דו"ח אמין של עידו אמין כבר לא רואה אור.

2. הטור השבועי "מצב הרשת" של גל מור מ ynet כבר לא מתפרסם יותר.

3. אתר קונספציה שמפיק את "הקולקטיב", גם הוא יוצא לחופשה לזמן בלתי מוגבל.

 

בין הניוזלטרים שמופצים כיום ברשת:

1. חיים ברשת של נענע – ניוזלטר בתשלום.

2. הניוזלטר החודשי של אתר הצרכנות והחברה BSH

 

קיימים ניוזלטרים מקצועיים נוספים כמו בתחום המשפט וכדומה.

 

את מקומם של הניוזלטרים אולי תפסו הבלוגים והטורים האישיים של כותבים, אבל בינתיים הם לא תחליף לניוזלטר שמגיע בדואר אלקטרוני ישירות הביתה.

 

 

מאחורי הקלעים של דואר חשמלי

 

האתר והתכנים של דואר חשמלי יושבים על שרת המחשב שבו יושבים הפורומים של אתר פרש (fresh). זאת ההזדמנות שלי להודות לאנשי פרש ולשימי (הוובמסטר) על העזרה והמקום בדיסק שהם נותנים לי על השרת שלהם כדי לאחסן את החומרים הכתובים והגרפיקה.

 

דואר חשמלי לא מתוכנן לצאת כל שבוע, אלא כל כמה זמן, כשיהיו לי חומרים מעודכנים להפצה.