הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך

01/11/2003 |   גיליון מספר 28

halemo

 

מספר מנויים

גיליון מספר 28 של דואר חשמלי נשלח ל 585 מנויים.

 

 

 

רק שר האוצר לא יודע שאנחנו עניים

 

דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי (1.5 מגה בייט) לשנת 2002

http://www.btl.gov.il/pdf/oni2002.pdf

 

דו"ח העוני של בנק ישראל לשנים 1988 עד 2003

http://www.bankisrael.gov.il/press/heb/031028/031028b.htm

 

קישור ישיר למחקר של בנק ישראל על מצב העוני בישראל

http://www.bankisrael.gov.il/deptdata/mehkar/papers/dp0315h.pdf

 

דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – שיעור הבלתי מועסקים בשנת 2003 הוא מעל 10 אחוזים שנה שניה ברציפות

http://www.cbs.gov.il/hodaot2003/17_03_252t1.htm

 

תקציב המדינה לשנת 2004 באתר משרד האוצר

http://www.mof.gov.il/budget2004/mainpage.htm

 

 

 

העיר עכו כמשל לכישלון שרון והליכוד

 

בעכו, העיר שאני גר בה זה 33 שנה, שלטה מפלגת העבודה במשך 55 שנה מיום הקמת המדינה. כשאריאל שרון נכנס לתפקיד יו"ר הליכוד לאחר בחירות 1999, הוא מינה את פעיל הליכוד מעכו, אריק ברמי, למנכ"ל תנועת הליכוד. תנועת הליכוד בעכו היתה תמיד מספר שתיים למפלגת העבודה בעיר, כאשר את התמיכה הנוספת קיבלה מפלגת העבודה מהציבור הערבי בעיר.

 

כשאריאל שרון נכנס לתפקידו כראש ממשלה בשנת 2001, הוא לקח את העיר עכו לחסותו האישית ביחד עם הערים לוד ודימונה. חסות אישית של ראש ממשלה מכהן על עיר, מאפשרת טיפול בבעיות ובהזרמת תקציבים לעיר.

 

ואכן, במהלך כהונתו, ביקר אריאל שרון שלוש פעמים בעיר עכו. בביקור אחד שינו למענו את שמה של החורשה במזרח עיר מ"חורשת נפוליון" לחורשה על שם לילי שרון ז"ל, וזאת מבלי לשאול את תושבי העיר, ועל חשבונו של המצביא הצרפתי שניסה פעם לכבוש את עכו.

 

בבחירות האחרונות לראשות העיר שנערכו לפני מספר ימים, מועמד הליכוד לראשות העיר לא קיבל קולות. רשימת הליכוד שרצה למועצת העיר לא עברה את אחוז החסימה, ולמעשה נמחקה ממועצת העיר. כבר לפני הבחירות תמכו חלק מפעילי הליכוד הבכירים במועמד העבודה לראשות העיר, ששימש עד כה כמנכ"ל העירייה. ראש העיר המכהן מטעם מפלגת העבודה, שמריהו בירן, לא התמודד לקדנציה נוספת.

 

כך למעשה, עיר שבה היה ייצוג לתנועת הליכוד, וממנה צמח ועלה מנכ"ל הליכוד המכהן, ובעזרתו האדיבה ראש ממשלת ישראל לקח לטיפולו האישי את הטיפול בבעיות העיר, גמלה לו במחיקת תנועת הליכוד ממועצת העיר. בבחירות הבאות בעוד חמש שנים, הליכוד בעכו לא יקבל מימון מפלגות.

 

לראשות העיר נבחר מועמד עצמאי בשם שמעון לנקרי לאחר קרב צמוד מול מועמד מפלגת העבודה, משה דוידוביץ'. קולות החיילים הכריעו לטובת המועמד העצמאי. גם רשימתו העצמאית של לנקרי קיבלה את מרבית הקולות למועצת העיר.

 

תנועת הליכוד, שמיהרה לנכס לעצמה את הפסד מועמד מפלגת העבודה, שיקרה במצח נחושה וקבעה שהליכוד לקח את עכו, וכל זאת מבלי לבדוק את הנתונים.

 

עכשיו נשאר לברר האם ראש הממשלה אריאל שרון ימשיך "להשקיע" בעיר, לאור התוצאות הכואבות...

 

וכל מה שכתבתי מתאים אולי לפרשנים פוליטיים מתוסכלים בטלוויזיה שמחפשים את הצבע של הבחירות. לדעתי זה לא בדיוק מדוייק. מועמדים לראשות העיר נבחרים על פי כישוריהם ולא על פי שייכותם המפלגתית. ממילא שניהם צריכים לטפל בביוב.