הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חברת נטוויז'ן מנסה לקחת כסף מלקוחות עבר בשיטת מצליח

 

06/12/2003 | גיליון מספר 32 | halemo

 

 

לפני כשבוע קיבלתי לביתי מכתב מחברת האינטרנט נטוויז'ן. במכתב אני נדרש לשלם חוב עבר כלשהו, שלא היה ולא נברא. חברת נטוויז'ן החליטה להמציא חוב, אבל לא לקחה בחשבון שללקוח העבר שלה יש מסמכים שמוכיחים שהוא לא חייב לה דבר. שיטת מצליח הגיעה גם לאינטרנט.

 

 

טעות גורלית אישית: התקשרות עם חברת נטוויז'ן

 

אחת הטעויות שלי שעשיתי בחיים שלי בחיבור לרשת האינטרנט, היתה התקשרות עם חברת נטוויז'ן. חברת נטוויז'ן היא אחת מספקיות האינטרנט הגדולות בישראל. את עם ישראל מנסה חברת נטוויז'ן להעביר לשורותיה באמצעות פרסומות משעשעות.

 

אחת הפרסומות המשעשעות בעבר היתה בהשתתפותה של מורן אייזנשטיין, עלמה צעירה בת 20 (אז), בימים לפני שהיתה צמודתו הקבועה של הזמר השרוף חיים צינוביץ' והרבה הרבה לפני שסטיב, רני רהב ויגאל שילון הכניסו אותה להריון וירטואלי מתקדם.

 

אני, שכבר היה לי חשבון אינטרנט בחברה אחרת, נסחפתי עסקית, והחלטתי שאני נרשם לחשבון אינטרנט נוסף בחברת נטוויז'ן. נרשמתי בנטוויז'ן תחת הכינוי halemo, במסלול "לא גלשת, לא שילמת", ואת החשבון החדש ניצלתי בכל עת שרציתי.

 

בהמשך, איפשרתי גם לבני משפחתי ליהנות מהחשבון, וכשראיתי שיש די שעות גלישה חודשיות המנוצלות על ידי בני המשפחה, עברתי למסלול "חופשי חודשי", קרי - מחיר קבוע לחודש עבור הזכות לגלוש.

 

בחודש דצמבר 2001 נעצרתי על ידי המשטרה בעקבות תלונה שקרית של גולשת מתוסכלת, ומחשביי הוחרמו בצו בית משפט השלום בעכו. בחודש ינואר 2002, לאחר שעתרתי לבית משפט השלום בעכו בבקשה להחזיר את המחשבים שלי, בית המשפט הורה למשטרת ישראל להחזיר לרשותי את המחשבים ללא דיחוי.

 

ואכן, למחרת פסק הדין, לקחתי את שני המחשבים שלי מתחנת המשטרה וחזרתי לביתי. בביתי בדקתי את הפעולות שנעשו על המחשבים. גיליתי שבקובץ לוג שנשמר אצלי על הדיסק, והמשטרה לא היתה מודעת לו, נרשמו כניסות לאינטרנט דרך חשבון נטוויז'ן בתקופה שהמחשב היה במעבדות המשטרה. הכניסה לחשבון בנטוויז'ן היתה ללא רשות וסמכות של המשטרה.

 

פניתי לחברת נטוויז'ן על מנת לקבל פרטים על מספר הטלפון ממנו התקשרו אנשי המשטרה. חברת נטוויז'ן בחרה בתחילה להתעלם, ומאוחר יותר לאחר שהובהר לה בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים שהיא חייבת לספק את הנתונים, היא אכן סיפקה את הנתונים, אבל באופן חסר. חברת נטוויז'ן באמצעות מנהל האבטחה שלה אריאל פיסצקי, מחקה את הנתונים הרלוונטיים שהיו נחוצים לי ולא רצתה לספק אותם ללא צו בית משפט, למרות שמדובר היה בחשבון שלי אצלה שנכנסו אליו ללא רשות.

 

מספר חודשים מאוחר יותר, החלטתי שאני מתנתק מחברת נטוויז'ן. אינני מעוניין להיות מנוי של חברת אינטרנט שבוגדת בלקוחותיה, מרמה אותם, משקרת אותם ושמה עליהם קצוץ. בשלב כלשהו התגלתה מחלוקת כספית ביני לבין חברת נטוויז'ן.

 

חברת נטוויז'ן לא יכלה להסביר לעצמה ולי, מדוע היא איבדה את מספר כרטיס האשראי שלי ששימש אותה לגבות כספים בעבור השירות שסיפקה. את הסיפור על המקרה המוזר הזה, סיפרתי פעם באתר זה.

 

הסיפור של נטוויז'ן מאבדת מספרים של כרטיסי אשראי (כולל הקלטה ומסמך)

http://halemo.net/tmp/netvision/index.html

 

הסיפור בקישור לעיל הוא עידון של הסיפור המקורי והראשוני שסופר בקישור הבא:

http://halemo.net/tmp/netvision/indexold.html

 

 

סיום ההתקשרות עם חברת נטוויז'ן

 

לאחר הסיפור, וכדי לא לראות את הפרצוף המכוער של חברת נטוויז'ן אצלי במחשב ובמודם, הסדרתי את חובי הכספי עם חברת נטוויז'ן.

 

ביום 14 אוגוסט 2002, חברת נטוויז'ן קיבלה ממני תשלום כספי על סך של 316.37 ש"ח. התשלום שולם בכרטיס אשראי ב 3 תשלומים שווים. כמו כן ביקשתי להתנתק משירותי החברה ולא להיות מחובר אליה יותר.

 

ביום 15 אוגוסט 2002, שלחה אליי חברת נטוויז'ן אישור על סגירת חוב וכן על סגירת חשבון האינטרנט שלי בחברת נטוויז'ן (ראו תמונה). החשבון בנטוויז'ן נותק כבר קודם לכן בעקבות החוב, ולא ניתן להתקשר ולהתחבר דרכו. חברת נטוויז'ן סגרה סופית את החשבון שלי.

 

מאז לא שמעתי ציוץ כלשהו מחברת נטוויז'ן.

 

 

אופס, חברת נטוויז'ן ממציאה חוב

 

יותר משנה וכמה חודשים לאחר סיום ההתקשרות עם חברת נטוויז'ן, מגיע אל תיבת הדואר שלי, מכתב מחברת נטוויז'ן. חברת נטוויז'ן שמחה לבשר לי כי אני חייב לה סך של 35.13 ש"ח בעבור התחברות מיום 21 אוגוסט 2002, כלומר בעבור התחברות שבוע לאחר הודעת הניתוק הרשמית.

 

הפעם במכתב לא הופיעו איומים משפטיים כמו במכתבים הקודמים (אולי הם למדו לקח שיווקי). במכתב מבקשת נטוויז'ן לקבל את מספר כרטיס האשראי על מנת שתוכל לגבות את החוב שלא קיים.

 

המכתב ששלחה נטוויז'ן נראה תמוה, אבל בתקופה כלכלית קשה זו, נתקלתי בעוד מקומות וקבוצות דיון באינטרנט בהן אנשים המתלוננים כי גופים שונים במדינה ממציאים להם חובות עבר שלא היו ולא נבראו, וזאת לכאורה על מנת לגבות כספים נוספים מהפראיירים שכן ישלמו.

 

לשיטה הזו קוראים "שיטת מצליח". בשיטת מצליח טוענת חברה או גוף כלשהו לחוב של אדם. אם האדם משלם את "חוב העבר שלו", הרי השיטה הצליחה והחברה הצליחה לקבל כספים מהפראייר התורן. לפעמים השיטה גם נכשלת, כי אותו אדם יודע כמה הוא חייב וכמה הוא לא חייב ואף שומר מסמכים המוכיחים את צדקתו, כמו כותב שורות אלו.

 

בחרתי שלא להתקשר למחלקת הכספים ולברר את העניין. החשש הגדול שלי הוא שחברת נטוויז'ן תזהה את המספר הביתי שאני מתקשר ממנו, ותבקש בעוד כשנה לחייב אותי על כך שהתקשרתי אליהם למרכזיה.

 

עיצה קטנה שלי לחברת נטוויז'ן:

תפסיקו להטריד לקוחות עבר שלכם. אני יודע שהמצב הכלכלי קשה והתחרות בשוק האינטרנט גדולה וקשה. אנא, תמצאו לכם שיטות אחרות כדי להכניס כספים לקופתכם. אל תתעלקו על לקוחות שלא מעוניינים בשירותים שלכם או בהתקשרות מפוקפקת אתכם.

 

אני לא מתכוון לשלם פרוטה שחוקה נוספת לחברת נטוויז'ן. אני לא חייב להם אגורה שחוקה אחת.

 

נטוויז'ן, תתביישו!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(לחץ/י על התמונה להגדלה)



(לחץ/י להגדלה)
החוב לנטוויז'ן



(לחץ/י להגדלה)
החוב שולם.
החשבון נסגר.
אתה לא חייב לנטוויז'ן כלום



(לחץ/י להגדלה)
אופס, רגע...
אתה חייב לנו
עוד כמה גרושים






 

תגובות הקוראים