הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מספר מנויים

גיליון מספר 33 של דואר חשמלי נשלח ל 628 מנויים.

 

 

דוור העורך: מדינת משטרה

13/12/2003 |   גיליון מספר 33

halemo

 

 

ביום חמישי האחרון (11 דצמבר 2003) התרחש פיגוע פלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. מישהו ניסה לרצוח את זאב רוזנשטיין, שבפי המשטרה הוא איש העולם התחתון ומראשי הפשע המאורגן בישראל.

 

בפיגוע הפלילי נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע.

 

משטרת ישראל נתפסה אחרי הפיגוע הזה עם המכנסיים למטה. אם בעבר חשבו במשטרה שכדאי לתת לעבריינים לחסל אחד את השני, לאף אחד במשטרה לא נפל האסימון ואף אחד לא הבין שם שבמלחמות ורצח בין עבריינים יכולים למות גם אזרחים חפים מפשע.

 

מפכ"ל המשטרה כינס את התקשורת וקבע כי מדובר ב"מלון פארק" של המשטרה, כלומר כמו שהפיגוע במלון פארק בנתניה בערב חג הפסח הכניס את צה"ל לשטחים והחל מבצע לחימה נרחב בשם "חומת מגן", כך הפיגוע הזה מכניס את המשטרה ללחימה מול הפשע המאורגן.

 

אחד העיתונאים בתקשורת האלקטרונית שהתייחס לאוזלת ידה של המשטרה במלחמתה בפשע המאורגן, היה אמנון אברמוביץ' מערוץ 2.

 

אברמוביץ' האשים את התיקונים בחוק בכך שגרמו למצב הנורא ששורר בישראל. אברמוביץ', ככל הנראה מושתל של המשטרה והפרקליטות בכלי התקשורת, ידע לקבוע כי תיקון חוק המעצרים הוא אחד הגורמים להתגברות הפשיעה בישראל. מבחינתו של אברמוביץ', עצם העובדה שבתי המשפט שופטים אדם לפי דיני הראיות ולא לפי מה שמשטרה יודעת על אותו אדם, הוא מתכון לצרות.

 

הדברים של אמנון אברמוביץ' הדהימו אותי. כיצד עיתונאי שאמון על החופש של האזרח הקטן, יכול לקבוע כי תיקון חוק המעצרים שתיקן את המצב הקלוקל שכל אזרח שנעצר ישב במעצר 48 שעות לפני שהובא לשופט, ויישב כעת רק 24 שעות לפני שיובא לשופט, הוא תיקון לקוי?

 

האם אברמוביץ' ישב אי פעם במעצר שווא? האם אברמוביץ' היה פעם קורבן לשטויות ולשקרים שהמשטרה נוהגת להפיץ על כל חשוד שנעצר על ידה?

 

איזו הצדקה יש להחזיק אדם במשך 48 שעות לפני הבאתו לשופט? כיצד חוק המעצרים החדש שהגביל את העצלנות של המשטרה בהבאת חשודים בפני שופט לאחר 24 שעות בלבד, הגביר את הפשיעה?

 

האם אברמוביץ' רוצה לחזור למצב הקודם שבו התעללו בעצירים ביום נוסף? מה שבטוח הוא שהמפעילים שלו במשטרה רוצים את זה. ככה נראים החקירות שלהם. במקום לצאת לשטח, הם מזמנים חשודים למשרד הממוזג, חוקרים אותם פנים אל פנים, ומגבשים המלצה לכתב אישום על פי דבריו של החשוד. אם החשוד מחליט לשמור על זכות השתיקה, המשטרה בבעיה. אין ראיות. אין הפללה עצמית. העצלנות של השוטר החוקר מתחילה לזעוק לשמיים.

 

לפעמים אני נדהם מדבריהם של עיתונאים שלא ברור כיצד בדיוק זכו למעמדם הרם בתקשורת. אחר כך אני מתעשת ומבין שהם בעצם פודלים של המשטרה ושל גורמים בפרקליטות ואת הסקופים הגדולים שלהם הם ציטטו מילה במילה ממה שקיבלו בשיחת טלפון עם שוטר כלשהו.

 

לצערו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' ולצערה של המשטרה בישראל, חוק המעצרים לא ישתנה בקרוב, ומדינת ישראל תמשיך לדון אנשים לפי דיני ראיות ולא לפי גחמות של שוטרים מתלהבים. חשודים ימשיכו לשבת במעצר רק 24 שעות לפני שיובאו לשופט, ואף שוטר עצלן לא יוכל לדחות למחרת את מה שהוא צריך לעשות היום.