הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אינטרנט אקסטרה – גיליון 33

13/12/2003 |   גיליון מספר  33

halemo

 

 

והפעם: דב שוהם וחברת רדיקס לא מצליחים להסביר מדוע הפרו זכויות יוצרים למרות שידעו להסביר את עמדת ישראל בעבר, טוביה סער הוציא דבר במרמה כאשר צ'וטט באינטרנט, למשטרה אין כסף לטפל בפדופיליה ברשת האינטרנט, חברת אובייקטיבי מחקרים משמיצה רופא באמצעות משלוח דואר זבל, חברת וואלה מסכימה לגישור מול גולש מושמץ ועוד מספר קישורים.

 

 

(1)

דב שוהם וחברת רדיקס ישלמו על הפרת זכויות יוצרים באינטרנט, למרות שלפני שנתיים הם הסבירו את עמדת ישראל בעולם בצורה טובה

 

דב שוהם, מנכ"ל חברת רדיקס הישראלית ועוד שלושה נתבעים נוספים, נתבעו בבית המשפט המחוזי בירושלים על הפרת זכויות יוצרים ברשת האינטרנט.

 

סיפור המעשה הוא כזה: בחודש יולי 2002, גילתה חברת מראות אימג' בע"מ, כי באתר חברת רדיקס הישראלית, מוצגות 7 תמונות שהורדו מאתר חברת מראות אימג' בע"מ, הנקרא "גטי אימג'ס".

 

אתר חברת רדיקס

http://www.radix.co.il

 

אתר חברת מראות אימג' בע"מ

http://www.gettyimages.com

 

לאחר שחברת מראות אימג' בע"מ וחברת רדיקס ניהלו משא ומתן על תגמולים כספיים בגין שימוש בחומרים המצולמים, הוגשה התביעה, לאחר כשלונות של המו"מ.

 

ביום 31 אוקטובר 2003 ניתן פסק הדין הראשון בישראל בגין הפרת זכויות יוצרים ברשת האינטרנט בבית המשפט המחוזי. חברת רדיקס הישראלית חוייבה לשלם לתובעת סכום של 48,000 ש"ח ועוד הוצאות משפט בסך 5,000 ש"ח. פסק הדין ניתן בדרך של פשרה (על פ יסעיף 79א לחוק בתי המשפט).

 

בפסק הדין שניתן על כבוד השופט יוסי שפירא, הוזכר פסק הדין של השופט רמי אמיר מבית משפט השלום בכפר סבא בתיק א 7830/00 בורוכוב נגד פורן אלישי, וצוטטה מתוכו שורה המתארת את רשת האינטרנט בהקשר להפרת חוקים:

 

"רבים מתחומיו של עולם האינטרנט פרוצים לכל עבר מבחינה מעשית - וזאת משום תכונות האנונימיות שלו... יש והדברים עוברים את גבול החוקיות...".

 

פסק הדין המלא ניתן לקריאה כאן (תיק א 5068/03, בית המשפט המחוזי ירושלים)

Vertict.htm

 

למי מהקוראים שהשם דב שוהם מוכר, אזכיר שמדובר באותו אדם שבתחילת שנת 2002 שלח מכתב ללקוח בדנמרק, לאחר שהאחרון ביטל הזמנה גדולה בעקבות פעולות צה"ל בשטחים.

 

דב שוהם, מנכ"ל חברת רדיקס שלח מכתב תגובה ובו כתב ללקוחו שידמיין לעצמו כי הוא שותה בירה בגני טיבולי בהנאה, ופתאום יש פיצוץ. "אתה תומך בטרור" כתב לו שוהם.

 

את המכתב המלא ניתן עדיין למצוא באתר "דעות" (יש"ע) שפרסם את המכתב

http://www.yesha.org.il/site/tavnit.asp?article=222256

 

 

(2)

פסק דין: טוביה סער הוציא דבר במרמה כאשר צ'וטט באינטרנט

 

טוביה סער, עיתונאי ותיק בן 67, הורשע בעסקת טיעון בבית המשפט השלום בבאר שבע, בהשגת דבר במרמה. נגד סער, יליד שנת 1935, עיתונאי ומנכ"ל אגודת העיתונאים, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של השגת דבר במרמה, לאחר שהתחזה בצ'אט כנער בן 17 והצליח לקבל פרטים של נערה בת 16 שצ'וטט עימה.

 

הסיפור המלא על כתב האישום, כאן

http://halemo.net/edoar/0019/0003.html

 

כתב האישום גם הוא נמצא בכתבה, והנה קישור ישיר אליו

http://halemo.net/edoar/0019/tuviasaar01.htm

 

כאמור, טוביה סער הורשע בעיסקת טיעון פחות מחצי שנה לאחר הגשת כתב האישום נגדו בבית משפט השלום בבאר שבע.

 

כתבה בעניין באתר ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2836603,00.html

 

הכרעת הדין המוזרה (לטעמי), מצטרפת לעוד מספר פסקי דין הקשורים למעשים שנעשו ברשת האינטרנט, ונשפטו על ידי סעיפים בחוק העונשין שנכתב לפני עידן האינטרנט.  טוביה סער נדון בגזר הדין ל 8 חודשי מאסר על תנאי (תיק פ 2741/03, מדינת ישראל נגד טוביה סער).

 

אז בפעם הבאה שאתם מתחזים בצ'אט ומצליחים להוציא פרטים ממצ'וטטות אחרות (שאולי גם כן מתחזות), תדעו: מדובר בעבירה פלילית – השגת דבר במרמה – עבירה לפי סעיף 415 בחוק העונשין הישראלי.

 

שאלה פילוסופית:

האם אישה מבוגרת הצובעת את שיערה, מתאפרת, עושה גבות, מורחת אודם בשפתיים, דוחפת סיליקון לשדיה ומנסה לחזר אחרי גברים שחושבים שהיא צעירה ומושכת, עוברת עבירה של השגת דבר במרמה?

 

 

(3)

המיתון מגיע גם למשטרה: אין כסף לחשוף פדופילים ברשת האינטרנט

 

המיתון הקשה וחוסר התקציבים למלחמה בפשיעה ברשת האינטרנט (ככל הנראה התקציב נגמר בזמן חקירתו של טוביה סער), מביא לידי התגברות תופעת הפדופיליה ברשת האינטרנט. כך נטען על ידי המשטרה והמועצה לשלום הילד בועדת לזכויות הילד של הכנסת שהתכנסה לדון במצב הקשה.

 

בזמן כתיבת שורות אילו, פרוטוקול הוועדה עדיין לא נמצא באתר הכנסת. את הדברים החמורים תוכלו לקרוא בכתבות באתר ynet ובמעריב

 

הכתבה בעיתון מעריב

http://images.maariv.co.il/channels/13/ART/604/527.html

 

הכתבה באתר ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2835337,00.html

 

ועוד כתבה בעניין:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2834599,00.html

 

הערה קטנה שלי:

הפדופיליה לא מתחילה ונגמרת דווקא באינטרנט. זה דווקא מתחיל מבתי הספר כשבנות פחות מגיל 14 מגיעות לשיעורים עם בטן ופופיק חשופים (ואף מורה לא מסלקת אותן), זה ממשיך בפרסומות בטלוויזיה לנקניקי פסטרמה עם בטן מקרקרת של ילדה בת 12, וזה מסתיים בדוגמניות צעירות המופיעות בקטלוגים ובפרסומות, ומסכימות להזדיין עם כל הצוות. אפילו בסרטים כמו "אלכס חולה אהבה", לולה כמעט מזיינת את אלכס שעומד לחגוג בר מצווה...

 

והרי עדכון שהגיע זה עתה:

הטיפול בפדופיליה עומד להדחות במספר חודשים. המשטרה עסוקה כרגע מעל לראש במיגור הפשע המאורגן...

 

 

(4)

הכפשות ברשת: חברת אובייקטיבי מבצעת התנקשות וירטואלית ברופא

 

חברת אובייקטיבי מחקרים בע"מ של עדי זורבין, הפיצה לאחרונה בדואר זבל רב תפוצה, מידע על רופא בשם ד"ר חיים אשכנזי שהחזיק אתר אינטרנט ובו הציג תמונות של מטופלת ללא הסכמתה. המטופלת, דוגמנית ששמה נאסר לפרסום, זכתה בפסק דין כנגד המטפל ד"ר חיים אשכנזי. פסק הדין קבע כי ד"ר אשכנזי ישלם לה פיצוי בסך 90,000 ש"ח (תיק א 160771/02).

 

אתרי האינטרנט של ד"ר חיים אשכנזי

http://uri.webpoint.co.il/newashkenazi

http://64.85.21.247/dr-pls

 

דואר הזבל של חברת אובייקטיבי

objectivy.htm

 

את פסק הדין הפיצה חברת אובייקטיבי, לאחר שהאחרונה ניסתה לקבל תשלומים מרופאים בתחום הפלסטיקה שזכו אצלה לניקוד גבוה או כאלו שזכו לניקוד נמוך. חברת אובייקטיבי פנתה לרופאים וביקשה לקבל תשלום על המחקר שביצעה.

 

מה שחברת אובייקטיבי לא לקחה בחשבון הוא את התנגדותה של הסתדרות הרופאים למהלך של גביית דמי חסות מצד חברת אובייקטיבי ונשיאה עדי זו'רבין.

 

כנגד חברת אובייקטיבי הוצא צו איסור פרסום על התוצאות. לפני כמספר שבועות אף רואיין לתוכנית "ערב חדש" ד"ר חיים אשכנזי וסיפר על כך ששילם בעבר לחברת אובייקטיבי דמי חסות וכעת הפסיק את התשלום. נקמתה של אובייקטיבי לא אחרה לבוא, ובשבוע האחרון הופץ דואר הזבל שלה אל נמענים רבים.

 

כנגד חברת אובייקטיבי עומדות מספר תביעות בבתי המשפט. חברות רבות אינן מוכנות לשלם דמי חסות לחברת אובייקטיבי מחקרים, ואף בנו אתר אינטרנט המסביר ומפרט את פשעיה של אובייקטיבי.

 

הנה אתר לדוגמה:

http://www.object.co.il

 

אתר חברת אובייקטיבי המקורי

http://www.v.co.il

 

 

(5)

מהכפשות ללשון הרע: חברת וואלה הולכת לגישור מול גולש שתבע

 

חברת וואלה תקשורת המיוצגת על ידי עו"ד פז מוזר, הסכימה ללכת להליך של גישור מול גולש שתבע אותה על לשון הרע שהופצה כנגד בפורומים של האתר. הגולש המושמץ תבע את אתר וואלה על סכום של 350,000 ש"ח.

 

הליך הגישור יידון בפני עו"ד נילי זוהר, רעייתו של עו"ד אלי זוהר ואמו של איש הרדיו והטלוויזיה גיא זוהר.

 

החלטה בעניין (תיק א 22074/03, בית המשפט השלום תל אביב יפו) באתר בתי המשפט

קישור ארוך

 

 

(6)

קישורים נוספים

 

קנסות כבדים למפיצי ספאם באירופה

http://images.maariv.co.il/cache/ART606317.html

 

מי פרץ למחשבים של פלייבוי

http://images.maariv.co.il/cache/ART606259.html

 

מעריב מדווח על יחסים מסוכנים בין עיתונאים לבין אנשי משטרה ופרקליטות (חיסול חשבונות בין מעריב לבין הארץ וידיעות אחרונות)

http://images.maariv.co.il/cache/ART603999.html

 

עידו קינן מאתר נענע בראיון עם הפרסומאים שגורמים ל ynet לפתוח את הרגליים

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=93990&sid=10

 

 

 

.

 

 

,