הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

דוור העורך: המצב הכלכלי במדינה די בסדר

03/01/2004 |   גיליון מספר 36

halemo

 

 

עמי טון נגמר

עמי טון (Ami Toon), מובטל, איש בחובות, עני דור חדש, עם משפחה בת חמש נפשות שאותה התקשה לפרנס, נגמר. הבושה גמרה אותו. רגשי האשם חיסלו אותו סופית. פרטים על מועד ההלוויה יפורסמו בקרוב.

 

 

יש עבודה לכולם

מפלגת העבודה פותחת את שעריה לכל אם חד הורית שתופיע בתקשורת או למובטל שיעשה רעש ויפריע לשר האוצר. פרטים אצל ויקי כנפו. אם חד הורית. היא קיבלה השבוע הצעה להצטרף למפלגת העבודה.

 

 

אין אנשים רעבים בישראל

זה נכון. תשאלו כל בעל מאפיה וחנות בורקס ועוגות. תמורת 5 ש"ח תוכלו לקנות 250 בורקס חם מבצק עלים או 10 פיתות או לחמניות בשקית, שיספיקו לכל היום לכל המשפחה. מאז המיתון והמצב הכלכלי הקשה, אנשים חיים על דברי מאפה זולים ומזינים. ירקות, פירות, בשר, עוף, דגים, מעדנים, גבינות, קטניות ושאר אוכל בריא ומזין, אינם כלולים בתפריט.

 

 

די לחלוקת הקצבאות של הביטוח הלאומי

וגם די למילואים. וגם די לערבות ההדדית. וגם די לתשלומי המיסים הגבוהים. וגם די למדינת הרווחה. וגם די לחמלה. אמריקה, ורסנו. אנחנו רוצים אמריקה!

 

 

המשק בצמיחה

הכל בצמיחה. אצלנו בשכונה כבר מזמן לא קיצרו את הדשא, לדיירים כבר אין כסף לשלם מס וועד, ונאלצנו לפטר את הגנן. גם עשבים שוטים צומחים להם על הקירות. בכלל, הצמיחה ממש מורגשת במספר תביעות הבנקים כנגד האזרחים הקטנים. מספר תיקי ההוצאה לפועל הגיע לשיא של צמיחה בשנה האחרונה. המשק בצמיחה. שיא של צמיחה גם במספר העסקים שפשטו את הרגל בשנה האחרונה.

 

 

כל המובטלים מרמים

המובטלים חייבים לרמות. חייבים ליפות את קורות החיים. אם לא נרמה ונייפה, לא נמצא עבודה. על כל משרה פנויה יש 200 קופצים. אם לא נרמה קצת, מי בכלל יסתכל עלינו? רק את ביטוח לאומי אי אפשר לרמות. הם מצליבים נתונים במחשב, ולכן הרמאויות נחשפות מהר. איזה מובטל בכלל ירצה לרמות את ביטוח לאומי?

 

 

אנשים לא רוצים ללכת לעבוד

למה שירצו ללכת לעבוד בחינם? האם אתם משלמים לנו על העבודה? האם בסוף החודש נקבל עם התלוש גם את הכסף? ללכת לעבודה זה להוציא כסף. אם לא מכסים את ההוצאה בסוף החודש על ידי משכורת שצריכה להיכנס בבנק, אין טעם ללכת לעבוד.

 

 

העיתונים מלאים בהצעות עבודה

נכון! כל הלוחות נותנים מבצעים גדולים לחברות כוח האדם לפרסם "משרות חדשות". כל מודעה מתפרסמת במשך מספר חודשים. מחפשי העבודה שולחים קורות חיים, נכנסים למאגר של חברת כוח האדם, אינם מקבלים תשובה חיובית או שלילית, אבל ממשיכים לשלוח. רק מי שאינו מחפש עבודה, חושב שבעיתונים יש מלא הצעות עבודה שמאחוריהן יש באמת משרה פנויה כלשהי...

 

 

אם אין לכם כסף, אל תביאו ילדים לעולם

פעם הייתי איש מבוסס. עבדתי בהייטק. היתה לי משכורת טובה. היתה לי מכונית. היתה לי אישה. עשיתי ארבעה ילדים. המשפחה התמלאה בשמחת חיים. היה אור בבית. אני וזוגתי חיינו ככה מספר שנים באושר ועושר.

 

יום אחד עלו לשלטון מנהיגים לא אחראיים שהביאו עלינו צרות ומלחמה. ההייטק קרס. האבטלה צמחה. עסקים נסגרו. החובות גדלו. הילדים שלי החלו לרעוב ללחם. לא היה לי כסף לקנות להם ספרים לבית הספר.

 

שרים בממשלה האשימו אותי על כך שהבאתי ארבעה ילדים לעולם ללא הצדקה ובלי לחשוב על העתיד. רציתי לענות להם ולהסביר להם שזה הכל בגללם, אבל אז ארבעת הילדים שלי נהרגו בפיגוע, וכבר לא היתה לי בעיה...