הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

גולש שתבע את אתר וואלה, חויב לגלות בקשותיו להסרת אמירות פוגעות

28/02/2004 |   גיליון מספר 44

halemo

 

 

גולש שתבע את אתר וואלה על לשון הרע בגין הודעות פוגעות כנגדו בפורום באתר, חויב על ידי בית המשפט השלום בתל אביב, לגלות ולהעביר לצד השני את כל פניותיו לאתר וואלה על מנת שיסירו את הפרסום הפוגע לכאורה.

 

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב באולמה של השופטת יהודית שבח, ביום 19 פברואר 2004, הורתה כבוד שופטת להעביר לידי נציגי אתר האינטרנט וואלה, את כל פניותיו של התובע להנהלת האתר, על מנת שהללו יסירו פרסומים פוגעים בו.

 

הגולש, ארנון בורוכוב, דמות מוכרת לרבים בזירת הפורומים ברשת האינטרנט, בעיקר בקהילת כבדי השמיעה והחרשים, תבע בשנת 2003 את אתר וואלה בגין פרסומים פוגעים בו שנעשו בפורום כבדי שמיעה באתר.

 

בעבר, תבע בורוכוב גולש אחר בשם אלישי פורן בגין פרסומי לשון הרע ופגיעה בפרטיות. המשפט התנהל בפני השופט רמי אמיר בבית משפט השלום בכפר סבא. לאחר שנתיים של דיונים, נפסק לטובת בורוכוב פיצוי של 90,000 ש"ח בגין שימוש בכינוי שלו שלא ברשות על ידי הנתבע אלישי פורן.

 

פסק הדין של בית המשפט השלום בכפר סבא היה אחד מפסקי הדין הראשונים בהן נדונה רשת האינטרנט כפלטפורמה לכתיבת לשון הרע ולמלחמת השמצות בין גולשים. פסק הדין תיאר בפירוט רב את המקרה (ת"א 7830/00).

 

כאמור, ביום 19 פברואר 2004, נתנה כבוד השופטת שבח החלטה המחייבת את התובע, ארנון בורוכוב, להעביר לידי בא כוח אתר וואלה את המסמכים המוכיחים כי פנה קודם לאתר וואלה להסיר הודעות פוגעות בו לפני שפנה לבית המשפט בתביעה. הזמן למסירת המסמכים נקבע ל 10 יום. כמו כן ניתן צו עיון במקביל המאפשר לצדדים לעיין במסמכים אשר ברשותם.

 

להצגת דרישה למחיקת פרסומים פוגעים לפני הגשת תביעת דיבה בבית המשפט על לשון משמעות רבה. ברשת האינטרנט לא ניתן תמיד לפקח על פרסומים פוגעים, וכדי לצמצם את הנזק, יש לדרוש קודם הסרת הפרסומים הפוגעים. פנייה ישירה לבית המשפט ללא פנייה אל מנהלי אתר האינטרנט להסרת דברי הדיבה, יכולה לפגוע ולקזז את הפיצוי המגיע לנפגע בגין הפגיעה, ואפילו אף לשלול אותם.

 

השופטת שבח הורתה לצדדים להגיש תצהירי עדות ראשית. לתובע בורוכוב עד ליום 30 אפריל 2004, ולנתבעים, אתר וואלה, עד ליום 30 יוני 2004. את אתר וואלה מייצג עו"ד פז מוזר. את ארנון בורוכוב מייצג עו"ד אמיר טיטונוביץ.

 

 

(ת"א 22074/03, בית משפט השלום תל אביב)

 

 

גילוי נאות: עו"ד אמיר טיטונוביץ מייצג גם את העיתונאי יואב יצחק שתבע את כותב שורות אלו על לשון הרע.