הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נעצר ושוחרר ישראלי החשוד בפריצה לאתרי אינטרנט בארה"ב

 

13/03/2004 | גיליון מספר 46 | halemo

 

 

צעיר ישראלי בן 18 נעצר השבוע על ידי משטרת ישראל בחשד שפרץ לשרתי המחשב של משטרת פנסילבניה בארה"ב. החשוד שעומד לפני גיוס לצבא, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים ונאסר עליו להשתמש ברשת האינטרנט למשך 30 יום. סניגורו של החשוד הוא עו"ד בועז גוטמן, סגן ניצב בדימוס, לשעבר ראש מפלג עבירות מחשב במשטרת ישראל והאיש שתפס את האנלייזר אהוד טננבאום וגרם לו לשבת בכלא.

 

 

הרקע

 

ביום 16 ספטמבר 2003, נשלחה תלונה ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של משטרת ישראל בדבר פריצה של ישראלי לשרתי המחשב של משטרת פנסילבניה בארה"ב. התלונה נשלחה מהמשטרה הפדראלית של ארה"ב, ה FBI.

 

ביום 8 פברואר 2004 העבירה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) את התלונה ליחידת ההונאה של מחוז הדרום באר שבע, לאחר שלטענה איתרה כי מקור "הפריצה" למחשבי משטרת פנסילבניה הוא בתושב אשדוד.

 

 

המעצר

 

ביום 9 מרץ 2003 עצרה יחידת המשטרה בחור יליד שנת 1985 מהעיר אשדוד. הצעיר, יהונתן פינגל, בחור בן 18, עומד לפני גיוס לצה"ל.

 

באותו היום הגיעו שוטרים לביתו של הצעיר באשדוד עם צו חיפוש, נכנסו לבית וערכו חיפוש. שני מחשבים נלקחו מהדירה. אימו של החשוד סירבה לחתום על דו"ח התפיסה, בטענה כי החיפוש לא התבצע בפני שני עדים כפי שנרשם על הצו. אביו של הצעיר חתם על הדו"ח.

 

הצעיר הובא ממקום מגוריו באשדוד לבאר שבע, מקום מושבה של היחידה לחקירות הונאה בדרום. יחידת ההונאה של מרחב דרום חקרה את הצעיר, והוציאה הודעה לתקשורת על "תוצאות החקירה". בהודעתה לתקשורת בשעות הערב, היא פירסמה כי החשוד הודה בעבירות המיוחסות לו. 

 

דבר המעצר נודע לתקשורת, לאחר שפרטי החקירה הודלפו לה, ובשעה 21:00 או בסמוך לכך, פרסמו אתרי האינטרנט את דבר המעצר של "ההאקר מאשדוד" ש"מחק קבצים של משטרת פנסילבניה", לשון הודעת משטרת ישראל.

 

כתבה באתר ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2886606,00.html

 

כתב האתר וואלה

http://news.walla.co.il/?w=//516303

 

כתבה בעיתון הארץ

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=402927

 

הצעיר שוחרר לביתו בשעות הערב המאוחרות על ידי קצין משטרה בתנאים שנקבעו בכתב ערבות שחתם. עותק של כתב הערבות לא נמסר לחשוד בטענה שמדובר במסמך משטרתי השייך לתיק החקירה.

 

למחרת, ביום 10 מרץ 2003, פורסמה בעיתון מעריב ידיעה על ה"האקר" מאשדוד. בכתבה במעריב נטען דווקא כי הצעיר אינו משתף פעולה בחקירת המשטרה ושומר על זכות השתיקה.

 

הכתבה במעריב

http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/10032004/ART664753.html

 

 

ייצוג משפטי

 

כבר בשעות הערב, פנתה משפחתו של הצעיר לעו"ד בועז גוטמן, מומחה לעבירות מחשב, שבעבר שירת ביחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל והיה ראש מפלג עבירות מחשב ביחידה.

 

בהיסטוריה של עו"ד גוטמן רשומה תפיסתו של ההאקר הישראלי, האנלייזר אהוד טננבאום, בחודש אפריל 1998. האנלייזר, שבעת ביצוע העבירות היה קטין פחות מגיל 18, הואשם בחדירה למחשבים בארה"ב, בהם הפנטגון (משרד ההגנה) וסוכנות החלל נאס"א. טננבאום הצעיר הואשם בחדירה לאתרים ישראלים ובשימוש בחשבונות אינטרנט גנובים. לאחר משפט מתוקשר וערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוא נשלח לרצות מאסר בפועל של חצי שנה על עבירות מחשב.

 

אהוד טננבאום עירער לבית המשפט העליון, וזה האחרון דחה את ערעורו ופירט את מעשיו בהם הורשע.

 

החלטת בית המשפט העליון, כאן

http://62.90.71.124/files/02/470/051/b01/02051470.b01.htm

 

כיום נחשב עו"ד בועז גוטמן למומחה עולמי לעבירות מחשב ומייצג את ישראל בכנסים בנושא עבירות מחשב, שבהם המדינה אפילו לא טורחת לשלוח נציג רשמי מטעמה.

 

 

בקשה לשחרור בתנאים מגבילים

 

ביום 10 מרץ 2004, התקיים דיון בבית המשפט השלום בבאר שבע באולמה של השופטת ליאורה ברנע. את משטרת ישראל ייצג בדיון גרגורי ליבמן, חוקר משטרה ביחידה לחקירות ההונאה של הדרום.

 

עו"ד גוטמן, קצין משטרה בדימוס ביחידה לחקירות הונאה בבת ים, הציג שאלות קשות בפני חוקר המשטרה ועימת אותו עם טענות שהושמעו כלפי החשוד העצור.

 

בדיון שהתקיים, ביקשה המשטרה לשחרר את העצור בתנאים מגבילים על מנת שלא ישבש את החקירה. עו"ד גוטמן הציג בפני החוקר ובפני בית המשפט את העתקי הכתבות מהיום הוקדם מאתר ynet, וואלה, הארץ, ואת הידיעות שפורסמו באותו היום בעיתונים מעריב וידיעות אחרונות. עו"ד גוטמן טען שדווקא המשטרה משבשת את החקירה וכי הלקוח שלו אינו מכיר עיתונאים כפי שהמשטרה מכירה ואינו יכול לשבש את החקירה.

 

חוקר המשטרה תיאר את השתלשלות העניינים וכיצד הגיעה המשטרה דווקא לחשוד העצור. עו"ד גוטמן שאל את החוקר האם המשטרה בדקה האם אדם כלשהו "רכב" על מחשבי החשוד, וניצל את מחשביו למתקפות אלקטרוניות ולמעשי פריצה. חוקר המשטרה השיב שהמשטרה מסתמכת על פלטי מחשב שהגיעו מארה"ב.

 

לשאל נוספת של עו"ד בועז גוטמן, השיב חוקר המשטרה כי לא ידוע לו האם נגנב רישום פלילי (ר.פ.) ממחשבי משטרת פנסילבניה, וכי אם היה נגנב ככזה, ה FBI היה משגר משלחת לישראל.

 

 

דיון על שחרור בתנאים מגבילים

 

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בבאר שבע, טען עו"ד בועז גוטמן כי שיבוש חקירה מתקיים על ידי המשטרה בהודעות המגמתיות שהיא מוסרת לתקשורת, ואם היו שותפים לפשע, הרי אלו כבר יכלו לשבש את החקירה בגלל הפרסום בעיתון.

 

עו"ד גוטמן התייחס לבקשת המשטרה לאסור על הצעיר להתחבר לרשת האינטרנט למשך 30 יום וטען כי מדובר בהגבלה הנוגדת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. עו"ד גוטמן טען כי המשטרה לא יכולה לאכוף את האיסור הזה ולפקח על הצעיר אם יגלוש באינטרנט.

 

לגבי הפקדה כספית של 5,000 ש"ח לערבות נגד בריחה מהארץ, טען עו"ד גוטמן כי גם אם יפקיד החשוד 5 ש"ח או 5,000 ש"ח, זה לא ישנה, מכיוון שלקוחו מתגייס בעוד כחודש לצה"ל.

 

עו"ד בועז גוטמן המשיך וטען כי המילה FBI לא מעמידה אף אחד דום. הוא הפנה לפסק דינו הטרי של השופט אברהם טננבוים שזיכה אדם שהואשם בחדירה ופריצה לאתר המוסד. הוא הוסיף וטען כי המשטרה מנסה לרכוב על גבו של החשוד ולרצות את העיתונות ואת ה FBI. עו"ד גוטמן קינח בטענה כי המשטרה נשענת על פלטי ראיות מחשב לא יציבות ולא אמינות שלא יכולות להגביל את חרותו של החשוד.

 

 

החלטה

 

שופטת בית המשפט השלום בבאר שבע, ליאורה ברנע, קבעה בהחלטתה כי בהתאם לדו"ח "סודי" שקיבלה מחוקר המשטרה, נציג המבקשת בדיון, יש לשחרר את הצעיר בתנאים מגבילים על מנת למנוע שיבוש חקירה.

 

השופטת ברנע קבעה כי אין צורך בהפקדת ערבות כספית כפי שביקשה המשטרה. במקום הפקדת ערבות, היא הורתה לחשוד לחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ש"ח לקיום תנאי השחרור שגזרה עליו: מעצר בית למשך 10 ימים, אי שימוש ברשת האינטרנט למשך 30 ימים וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 ימים כולל הפקדת הדרכון בבית המשפט באשדוד.

 

 

סוף דבר

 

עו"ד בועז גוטמן הוא משתמש אינטרנט כבד העובד ומתקשר עם לקוחותיו גם דרך הדואר האלקטרוני והאינטרנט. ההגבלה של הלקוח שלו על ידי בית המשפט והאיסור על שימוש ברשת האינטרנט למשך 30 יום, ייאלץ אותו להגיע למשרדו של עו"ד גוטמן ברגל או באוטובוס, כדי למסור לו מידע כלשהו שלא דרך הטלפון.

 

לטעמי, בשנות ה 2000 זה די מגוחך לאסור על אדם להשתמש ברשת האינטרנט למשך 30 יום. בעקבות ההחלטה התמוהה הזו, החשוד לא יכול לתקשר עם עורך דינו שעושה שימוש נכבד ברשת, הוא אינו יכול לבדוק החלטות באתר בית המשפט, הוא אינו יכול לקרוא מה כותבים עליו ב Ynet, נענע, וואלה וב"דואר חשמלי", ואינו יכול לקרוא את התגובות האוהדות או המשמיצות של עם ישראל בטוקבקים ובפורומים.

 

החשוד אף אינו יכול לקרוא את ההודעות המגמתיות והחד צדדיות לעיתונות של דובר משטרת ישראל בעניינו.

http://www.police.gov.il

 

אתר האינטרנט של עו"ד בועז גוטמן

http://www.4law.co.il

 

 

מ 1520/04, בית משפט שלום באר שבע.

פרוטוקול המעצר המלא, כאן

fingel.htm

 

 

 

 

 

 

 



עו"ד בועז גוטמן
מייצג את החשוד





האנלייזר
אהוד טננבאום
חדר לאתרי הפנטגון ונאס"
א.
נתפס ע"י עו"ד גוטמן וישב חצי שנה בכלא על עבירות מחשב




כבוד השופטלייזר
 אברהם טננבוים.
זיכה נאשם בפריצה לאתר המוסד. חדר ללבבותיהם של האקרים רבים בגישתו ההומנית והשכלתנית




החטופלייזר
אלחנן טננבאום (טננבוים)
חדר לאתר החיזבאללה וקיבל עונש לא לגלוש באינטרנט למשך שלוש שנים. כשחזר לישראל שוב נותק בפתאומיות מהאינטרנט ומהעולם החיצון
(למצולם אין קשר לכתבה)

 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים