הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

הסתיימה בפשרה תביעת הדקה ה 90 נגד הדפיקה ה 90

27/03/2004 |   גיליון מספר 48

halemo

 

 

החודש הסתיימה בקול ענות חלושה תביעת הארבע מאות אלף ש"ח שהגישה חברת התיירות הדקה ה 90 כנגד ישי שמש, עורך ומפעיל אתר הדפיקה ה 90. את האתר הפעיל שמש כנגד חברת התיירות בגין שירות לקוי שקיבל. שמש ביקש להציג קמפיין צרכני כנגד החברה. החודש, לאחר כשנתיים, ירד האתר מהרשת. .

 

 

חברת התיירות הדקה ה 90

http://www.daka90.co.il

 

אתר הדפיקה ה 90 ז"ל

http://www.k.co.il/k.html

 

וגם כאן

http://www.daka-90.co.il

 

 

לפני כשנתיים הקים ישי שמש את אתר "הדפיקה ה 90". שמש שנפגע מחבילת תיירות שהזמין מחברת התיירות "הדקה 90", ביקש להתריע בפני אחרים על השירות הלקוי לדעתו של חברת התיירות.

 

ישי שמש לקח את הלוגו של חברת הדקה ה 90 והפך אותו ללוגו עם הכיתוב "הדפיקה ה 90". באתר ריכז שמש מידע על מקרים דומים וביקש להתריע כנגד חברת הדקה ה 90.

 

לאתר של שמש הגיעו גם גולשים שחיפשו מידע על חברת הדקה ה 90 במנועי חיפוש ברשת.

 

בינתיים, הפסיד שמש בבוררות שנערכה בינו לבין חברת הדקה ה 90 במוסד לבוררות של סוכני הנסיעות. ההפסד לא הוציא את שמש חלש, אלא רק דירבן אותו להציג את טענותיו כנגד חברת התיירות.

 

 

מכתב התראה מעורך דין

 

ביום 26 ספטמבר 2002, הוציאה חברת התיירות מכתב התראה לישי שמש באמצעות עורך הדין חנן טנכילביץ ממשרד עורכי הדין הורביץ. החברה טענה כלפי שמש כי הוא משמש כתובע, שופט וכמוציא לפועל שלא בצדק.

 

החברה ביקשה משמש להפסיק את השימוש בלוגו "הדפיקה ה 90" הדומה ללוגו של החברה ודרשה ממנו להפסיק את מסע ההשמצות שהחל בו.

 

תגובתו הכתובה של ישי שמש לא איחרה לבוא. בתגובתו כתב שמש כי מדובר בחופש ביטוי וזאת זכותו לזעוק על עוול שנעשה לו ולהזהיר אחרים בנושא.

 

עותק ממכתב ההתראה והתשובה אליו, כאן

daka90lawer.html

 

ןגם כאן

http://halemo.net/edoar/0048/daka90lawer.html

 

 

התביעה

 

ביום 2 ספטמבר 2003, שנה לאחר מכתב ההתראה, הגישה חברת התיירות "הדקה ה 90" תביעה כנגד ישי שמש. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב. התביעה הוגשה בגין הפרת פקודת סימני המסחר, הפרת חוק איסור לשון הרע והפרת חוק עוולות מסחריות. סכום התביעה עמד על 400,000 ש"ח (ת"א 53194/03).הביעה הוגשה על ידי עו"ד דן כרמלי.

 

עותק מכתב התביעה ,כאן

daka90.html

 

וגם כאן

http://halemo.net/edoar/0048/daka90.html

 

חברת הדקה ה 90 טענה כי מדובר באתר שלש שמש מוצגים שקרים כנגדה. עוד טענה כי מדובר בהטעיית צרכנים ובהוצאת לשון הרע כנגדה. החברה התובעת טענה עוד להפרת סימני מסחר בשימוש הלוגו "הדפיקה ה 90" שעוצב לפי הלוגו של חברת הדקה ה 90.

 

התובעת טענה כי שמש אינו מתרכז רק בפעולת מחאה באתר שלו אלא אף מחלק פלאיירים במקומות הומים וסואנים, מתראיין לכתבות בעיתונות ומפרסם את אתרו באתרים אחרים שלא קשורים לסכסוך.

 

ביום 22 דצמבר 2003 הגיש ישי שמש את כתב הגנתו באמצעות עורך דינו דוד דוד.

 

 

הפשרה

 

בחודש פברואר 2004 הגיעו הצדדים להסכם פשרה. ביום 2 מרץ 2004 הוגש הסכם הפשרה לבית המשפט השלום בתל אביב, והתיק נסגר. לא ידוע לי כרגע מה הם פרטי הפשרה שהושגה.

 

אתר המחאה כנגד חברת התיירות "הדקה ה 90", אתר "הדפיקה ה 90", ירד מהרשת ואינו זמין יותר.