הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המשטרה ואנשי כהנא מחליפים מהלומות ברשת

 

17/04/2004 | גיליון מספר 50 | halemo

 

 

בסוף חודש מרץ עצרה משטרת ישראל במבצע מיוחד את מפעילי אתר כהנא אינפו. בהודעה שהוציאה בבוקר לעיתונות היא סיפרה כי האתר נסגר. האתר לא נסגר והמשטרה חטפה הקנטות על כך מאנשי כהנא. רק בשעות הערב המאוחרות נסגר האתר. משטרת ישראל לא שכחה ביום שלמחרת להקניט את אנשי כהנא באתר הרשמי שלה. הכהניסטים לא ויתרו ולמורת רוחה של משטרת ישראל פתחו את האתר מחדש דווקא בשם מתחם ישראלי למהדרין. המשטרה חסרת אונים.

 

 

המשטרה עוצרת

 

ביום שני, 29 מרץ 2004 ביצעה משטרת ישראל, באמצעות ימ"ר (יחידה מרכזית) של מחוז ש"י (שומרון ויהודה) פעולה שכונתה בשם "סוס טרויאני". הפעולה התבצעה בשעות הבוקר המוקדמות (5:30) על היישוב תפוח בשטחים ועל יישובים שאינם שבמחוז ש"י, בהם בית שמש, ירושלים וראשון לציון. בעקבות הפעולה נעצרו ראשי תנועת כהנא בישראל, דוד העברי ויקותיאל בן יעקב.

 

הפעולה מבקשת לעצור את מפעילי אתר כהנא אינפו ברשת האינטרנט.

 

אתר כהנא אינפו (כבר לא זמין)

http://www.kahane.info

 

בעקבות הפעולה, הוציא דובר המשטרה כבר בבוקר את ההודעה הבאה:

[ציטוט]

מבצע "סוס טרויאני" - ימ"ר ש"י פשטה על מספר דירות שבהן הפעילו אתרי אינטרנט של תמיכה בארגון כהנא חי

 

בעקבות חקירה סמויה של מפלג התשאול ביחידה המרכזית במחוז שומרון ויהודה שנמשכה שלושה חודשים, פשטו הבוקר (שני, 29/3/04) כוחות גדולים של היחידה המרכזית שומרון ויהודה בסיוע יס"מ שומרון ויהודה, בפיקודו של רפ"ק שמוליק הירשלר, ראש מפלג התשאול של היחידה המרכזית שומרון ויהודה, על מספר בתים בישוב תפוח, בית שמש, ראשון לציון וירושלים, של מספר ישראלים, אנשי ימין, החשודים כי היו אחראיים להפעלתם של אתרי האינטרנט KAHANE.INFO (אתר בעברית) ו KAHANE.ORG (אתר באנגלית) .

 

בבחינת אתרי האינטרנט עולה חשד של תמיכה בארגון טרור "כהנא חי" . באתר האינטרנט של כהנא מופיע דף האתר על רקע סמלה של התנועה "כך" אשר הוכרזה כארגון טרור.

 

בנוסף קיימים באתר האינטרנט פרסומים אשר עשויים להגיע עד להזדהות עם ארגון טרור. בבחינת חומר החקירה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, נמצא כי קיים חשד סביר כי החשודים היו מעורבים בעבירות של תמיכה בארגון טרור, וחשד של הסתה לאלימות או טרור.

 

בחיפושים נתפסו מחשבים, חלקם ניידים, שבאמצעותם הפעילו את האתר. ששת החשודים, חלקם דמויות מוכרות בימין, יועברו לחקירה במפלג התשאול ביחידה המרכזית שומרון ויהודה.

[סוף ציטוט]  

 

קישור להודעת דובר המשטרה בעקבות מבצע סוס טרויאני (יש לרענן את הדף אם ההודעה לא עולה)

http://www.police.gov.il/app/NTSpokesmanCivil/message.asp?id=8401

 

 

אנשי כהנא מגיבים

 

למרות הודעת המשטרה, אתר kahane.info נותר באוויר בכל שעות הבוקר והצהרים. כלי התקשורת המצטטים את הודעת דובר המשטרה, גורמים להמוני גולשים לפקוד את האתר המדובר ש"נסגר", ומעלים את הרייטינג שלו כמו שלא היה אף פעם בשנים האחרונות.

 

את ההודעה הרשמית בתגובה לפעולת המשטרה, מוציא איתמר בן גביר, ומרשה לעצמו להקניט את המשטרה על הודעתה הפזיזה:

 

[ציטוט]

"המשטרה לא תסתום לנו את הפה. במקום לעצור את פעילי החמאס שמסתובבים בגלוי בנצרת, הם באים להטריד יהודים טובים. אך על אפם וחמתם נמשיך לפעול, נמשיך לעשות ואתר האינטרנט 'כהנא צדק' ימשיך להתנוסס בגאון.

 

למרות שהמחשבים הוחרמו - המשטרה שוב פישלה. האתר באוויר וזאת על אפם וחמתם של השוטרים הליצנים".

[סוף ציטוט]

 

 

המשטרה מצליחה לסגור את אתר כהנא

 

לאחר חקירה בת 12 שעות של מפעילי אתר כהנא אינפו, משוחררים הללו לבתיהם. רק קרוב לשעת חצות, מישהו בארה"ב דואג לנתק את אתר האינטרנט מרשת האינטרנט בינלאומית על ידי מחיקת הרשומה בה נמצאת כתובתו המספרית (פיזית) האתר המדובר.

 

ביום למחרת, 30 מרץ 2004, מוציאה משטרת ישראל את ההודעה הבאה:

 

[ציטוט]

הורדת אתרי האינטרנט של כהנא ממסכי המחשב

 

"שעות ספורות מתחילת החקירה הגלויה של יחידה המרכזית, הורד אתר האינטרנט KAHANA.INFO " בהמשך לחקירת אנשי הימין שהפעילו את אתרי האינטרנט של כהנא, אתמול (שני, 29/3/04) כבר בשעות הערב הורד האתר המרכזי שפעל בארץ KAHANA.INFO.

 

לדברי ראש משרד התשאול ביחידה המרכזית במחוז שומרון ויהודה, רפ"ק שמוליק הירשלר, "מדובר במבצע שתוכנן היטב, חקירה מקצועית ואינטנסיבית מרגע עיכובם של החשודים הביאה להורדת האתר המרכזי כבר בשעות הערב, ושמחתם של אותם אנשים שלעגו על עבודת המשטרה היתה מוקדמת, כבר בימים הקרובים, התיקים כנגד החשודים בהפעלת האתר יועברו בהמלצת המשטרה להגשת כתבי אישום".

[סוף ציטוט]

 

קישור להודעת דובר המשטרה (יש לרענן את הדף אם ההודעה לא עולה)

http://www.police.gov.il/app/NTSpokesmanCivil/message.asp?id=8428

 

 

האתר כהנא מוקם על כתובת ישראלית

 

ואכן, כמו בהודעת דובר המשטרה, אתר כהנא אינפו "נעלם ממסכי המחשב", אך הכהניסטים לא אומרים נואש. מכיוון שהשליטה על כתובת כמו kahane.info היא בארה"ב, אין טעם לנסות ולהיאבק כדי להחזיר את הכתובת ולהחזיר את האתר לאוויר.

 

את הבעיה של פרסום התכנים, פותרים מפעילי האתר על ידי העלאת האתר בכתובת עם שם מתחם ישראלית. את האתר ואת התכנים הם מעלים תחת הכתובת:

http://www.kahane.org.il

 

ביום 4 אפריל 2004 או בסמוך לכך, עולה האתר לאוויר, כאשר השליטה על כתובת האתר היא בתחום השיפוט של ישראל.

 

כעת, כל ניסיון משטרתי להוריד את האתר מהאוויר עלול להיתקל בהתנגדות מצד איגוד האינטרנט הישראלי המספק את הכתובת לאתר, בהתנגדות מצד מארח האתר והתנגדות אפילו מצד בתי המשפט בישראל שלא תמיד משמשים כחותמת גומי לגחמותיהם של שוטרי מחוז ש"י (שומרון ויהודה) שרוצים להיות צנזורים של התכנים ברשת.

 

 

האם יוגשו כתבי אישום על הסתה באתר אינטרנט?

 

דובר המשטרה בהודעתו מיום 30 מרץ 2004 הבטיח כתבי אישום בפרשת אתר האינטרנט. האישום המיוחס הוא "הסתה", אך בחינה של התכנים באתר מלמדת כי לא ברור על מה המשטרה מסתמכת וכיצד ינוסח כתב האישום.

 

כתב אישום בגין הסתה חייב על פי חוק העונשין לעבור את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לפני הגשתו לבית המשפט.

 

 

עוד מידע בפרשה

 

ביום 16 אפריל 2004 התפרסמה כתבה בנושא בשבועון "מקור ראשון" על ידי אפי מאיר. בכתבה רואיינו כותב שורות אלו, עו"ד בועז גוטמן, לשעבר ראש מפלג עבירות מחשב ועו"ד חיים רביה, מומחה לדיני מחשבים ואינטרנט.

 

קריאה מומלצת

http://makorrishon.net/article.php?id=1842

 

כתבה קודמת בנושא:

הפקודה למניעת טרור הופעלה לראשונה ברשת העברית

http://halemo.net/edoar/0049/0002.html

 

 

 

 



 
הרב מאיר כהנא ז"ל



 





 


 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים