הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המדינה מערערת על זיכויו של אדם שהואשם בנסיון פריצה לאתר המוסד

 

08/05/2004 | גיליון מספר 52 | halemo

 

 

בסוף חודש פברואר 2004 זיכה שופט בית משפט השלום בירושלים אברהם טננבוים את אבי מזרחי שהואשם על ידי מדינת ישראל בניסיון לפרוץ לאתר האינטרנט של המוסד. פרקליטות מחוז ירושלים שייצגה את המדינה לא אהבה את ההחלטה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים. לטענתה, טעה בית המשפט ואכן היה ניסיון חדירה מצד אבי מזרחי.

 

 

רקע

 

ביום 12 ספטמבר 2002, פרסמה לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) מודעת דרושים שכותרתה "המוסד נפתח". המוסד הישראלי, ובשמו הרשמי "המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים", ארגון ביון שגייס עד כה אנשים לשורותיו בשיטות עלומות, החליט להיפתח לציבור ולגייס צעירים כמו שמגייסים אנשים להייטק: במודעת דרושים גדולה וצבעונית.

 

אתר המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

http://www.mohr.gov.il

 

באתר מוסד הוצג טופס מילוי הפרטים וכל מי שרצה להצטרף ולהציע את מועמדותו, נדרש למלא פרטים ולשלוח. חלקם של הפרטים חייב להישמר חסוי ולהישלח לאתר באמצעות תקשורת מאובטחת, הנקראת גם SSL וקיימת בכל דפדפן מצוי. שיטת התקשורת הזו מצפינה את הנתונים הנשלחים לשרת המרוחק, ומונעת ציטוט של המידע שנשלח.

 

בבדיקה שנעשתה על ידי עיתונאים, נחשפו כשלים באבטחת אתר המוסד והיה חשש כי פרטים של מועמדים יזלגו למקומות לא רצויים. כבר ביום 13 ספטמבר 2003 חשפו עיתונאי מעריב דרור גלוברמן ואיתן רבין, כי אתר המוסד אינו מאובטח וכי פרטים אישיים של מועמדים עלולים להגיע לידיים עוינות.

 

חשיפת כשלים באתר המוסד על ידי עיתון מעריב

http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/13092002/ART347226.html

 

את הבדיקה עשה גם אבי מזרחי, אדם שהציג את מועמדותו לתפקיד במוסד. מזרחי ביקש לדעת האם האתר שבו ימלא את פרטיו האישיים אכן מאובטח.

 

מזרחי נתפס, נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין נסיון לחדירה למחשב. ביום 14 ספטמבר 2003 הוקרא כתב האישום. במהלך מספר חודשים התקיימו הדיונים המשפטיים בפני השופט אברהם טננבוים בבית המשפט השלום בירושלים.

 

ביום 29 פברואר 2004 נתן השופט אברהם טננבוים את החלטתו בתיק. השופט טננבוים החליט לזכות את אבי מזרחי מכל אשמה.

 

עוד על הפרשה, בכתבה בגליון מספר 45 של דואר חשמלי

http://halemo.net/edoar/0045/0006.html

 

 

המדינה מערערת

 

ביום 14 אפריל 2004 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים את ערעורה בתיק. הערעור הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים (ע"פ 8333/04).

 

בערעור טענה המדינה כי לבית המשפט השלום הובאו ראיות ברורות לפיהן מזרחי ניסה לבצע נסיונות של חדירה אסורה לחומר מחשב, בניגוד לחוק המחשבים התשנ"ה 1995. לטענתה, טעה בית משפט השלום כאשר קיבל את גירסתו של הנאשם.

 

 

 

 

 

 




השופט אברהם טננבוים



מודעת הדרושים של המוסד
(לחץ על התמונה להגדלה)
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים