הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

האם גוגל תתבע משתמש ישראלי שרכש דומיין דומה?

 

15/05/2004 |   גיליון מספר 53

halemo

 

ביום 1 אפריל 2004 הודיעה חברת גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי, על השקת שירות של דואר אלקטרוני בגודל אישי של 1 ג'יגה בייט. כל העולם האמין בתחילה שמדובר במתיחה של הראשון באפריל, אבל גוגל היתה רצינית. שירות הדואר החדש נקרא ג'י מייל ואף דומיין מתאים נרכש על ידי חברת גוגל. גם ישראלי אחד רשם שם דומיין ישראלי כזה. האם הוא יתבע על כך?

 

 

בתחילת חודש אפריל 2004 הודיעה חברת גוגל על הקמת שירות דואר אלקטרוני חינם באתר האינטרנט שלה. ההכרזה על שירות הדואר החדש לוותה בהצהרה כי כל משתמש יקבל תיבת דואר בגודל בלתי נתפס של 1 ג'יגה בייט. באותם עת ואף היום, שירותי דואר חינם לא עוברים את ה 10 מגה בייט, מאית ממה שגוגל הכריזה עליו.

 

גוגל קראו לשירות החדש GMAIL ואף רכשו רשמו דומיין הנושא את שם השירות החדש.

http://www.gmail.com

 

יזם ישראלי זריז בשם אברהם ניר רשם גם כן את כתובת GMAIL תחת דומיין ישראלי.

http://www.gmail.co.il

 

בדף הזמני שהקים, כתב את הדברים הבאים:

[ציטוט]

Go mail בקרוב יפתח

ליצירת קשר עם בעל האתר

[email protected]

 

מעוניין להשתתף בפיילוט של האתר (טסטר)? יש לשלוח מייל ל

[email protected]

לא כל הפניות יתקבלו! אתכם הסליחה

[סוף ציטוט]

 

על פי בדיקה באתר איגוד האינטרנט הישראלי, מתברר שהדומיין נרשם ביום 1 אפריל 2004, יום ההכרזה של גוגל על שירות האימייל החדש.

 

 

האם גוגל תגיש תביעה?

 

בעבר, יזמי דומיינים זריזים בישראל שמיהרו ורשמו שם דומיין ישראלי המזכיר שם דומיין בינלאומי של חברה בינלאומית, חטפו תביעות על הראש.

 

כך למשל, אדם שרשם את הדומיין הישראלי altavista.co.il המזכיר את הדומיין altavista.com של חברת אלטה ויסטה, נתבע בבית המשפט המחוזי בתל אביב (ת"א 2967/00).

 

אדם אחר שרשם את הדומיין הישראלי yahoo.co.il המזכיר את הדומיין yahoo.com של חברת יאהו, נתבע גם כן בבית המשפט המחוזי בתל אביב (ת"א 615/98).

 

אנשים שרשמו דומיינים ישראלים אחרים של חברות פחות ידועות באינטרנט, חטפו אף הם תביעה. כך למשל אדם בשם חן שבתאי שרשם דומיין ישראלי של חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס, נתבע אף הוא בבית המשפט המחוזי בתל אביב (הפ 411/01).

 

כל שנשאר הוא לחכות מתי החברים מגוגל (google) ירגישו בזה.