הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

ספקית האינטרנט 012 קווי זהב תובעת מפיץ דואר זבל

 

17/07/2004 | גיליון מספר 61 | halemo

 

 

תביעה תקדימית ראשונה של ספקית אינטרנט ישראלית כנגד בעל חברה להפצת דואר זבל פרסומי. ספקית האינטרנט 012 קווי זהב תובעת את אמיר גנס, מנהל חברת ניו אפרוצ' למשלוח דואר אלקטרוני פרסומי. בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בכפר סבא מפורטות עילות רבות כנגד אמיר גנס, חלקן אזרחיות וחלקן פליליות. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי דין חיים רביה ושות'. גנס בתגובה שכר את שירותיו של עו"ד אביב אילון ממשרד עורכי הדין אילון אגרט ושות'. יהיה מעניין.

 

 

 

התביעה

 

ביום שלישי, 13 יולי 2004 הגישה ספקית האינטרנט 012 קווי זהב בע"מ תביעה ראשונה מסוגה לבית המשפט השלום בכפר סבא. התביעה שהוגשה כנגד אמיר גנס, מנהל חברת ניו אפרוצ' (New Approach) למשלוח דואר אלקטרוני פרסומי, פירטה עוולות ועילות תביעה שונות כנגד גנס בגין משלוח דואר זבל דרך שרתי המחשב של החברה ואל שרתי המחשב של החברה ולמנוייה. סכום התביעה חושב באופן מדוקדק בכתב התביעה ונקב במספר 255,350 ש"ח. כתב התביעה נכתב והוגש לבית המשפט על ידי משרד עורכי הדין חיים רביה ושות'. מספר התיק: ת"א 5026/04.

 

אתר האינטרנט של עו"ד חיים רביה

http://www.law.co.il

 

בכתב התביעה, הראשון מסוגו בישראל, מפורט מהו "דואר זבל", כיצד הוא משפיע על עולם האינטרנט, מה קורה בעולם בנושא זה והחקיקה הקיימת. כתב התביעה מייחס לתופעת דואר הזבל את הפצת וירוסי המחשבים בעולם, את מעשי ההטעיה התרמית וההונאה באינטרנט, מעשי נוכלות ומשחקי הפירמידה השונים המבטיחים התעשרות מהירה.

 

כתב התביעה מאזכר את הצעת החוק החדשה של משרד התקשורת בנשוא דואר הזבל ואת הפצת טיוטת הצעת החוק בנושא.

 

 

הנתבע על פי כתב התביעה

 

כתב התביעה מייחס לאמיר גנס פיתוח של עסק טפילי החי על חשבון משאבי המחשב של ספקי האינטרנט בישראל ומערכות הדואר האלקטרוני שהן מתחזקות. כתב התביעה מייחס הפרה של הסכם השימוש בין המנוי אמיר גנס (הנתבע) לבין ספקית האינטרנט שלו, 012 קווי זהב בע"מ (התובעת). הפרת ההסכם על פי כתב התביעה מייחסת לגנס משלוח דואר זבל בניגוד לתנאי השימוש והסכם השירות, ורכישת מנוי בשמות פיקטיביים ואנשי קש.

 

על פי כתב התביעה, רכש אמיר גנס מנוי לשירותי גישה לאינטרנט באמצעות התובעת, ולאחר מספר ימים שלח דואר אלקטרוני פרסומי למאות אלפי נמענים. כתב התביעה נוקב במספר 510,000 הודעות.

 

חברת 012 קווי זהב טוענת בכתב התביעה כי בעקבות מתקפת דואר הזבל של גנס, הוכנסה החברה לרשימות שחורות בינלאומיות של מערכות סינון דואר זבל, בהן ספאם קופ (SpamCop) וספאם האוז (SpamHaus).

 

החברה טוענת כי נגרמה פגיעה קשה בתפקוד שרתי הדואר האלקטרוני שלה שגרמה להשבתה של חלק מן השירותים שהיא מפעילה.

 

 

העוולות

 

כתב התביעה מפרט עוולות רבות שביצע לכאורה הנתבע אמיר גנס כנגד התובעת בהן הפרת הסכם תנאי השירות, חוסר תום לב בקיום חוזה, הפרה של סעיפים בחוק המחשבים, הפרת חוק עוולות מסחריות, הסגת גבול במיטלטלין, פגיעה במוניטין התובעת בניגוד לחוק איסור לשון הרע, עשיית עושר ולא במשפט, התחזות ושימוש בפרטיו של אחר, רשלנות והפרת סעיפים בחוק התקשורת (חוק הבזק לשעבר).

 

עוד נטען כנגד גנס כי הוא הפר חובה חקוקה על ידי ביצוע עבירות המנויות בחוק העונשין הישראלי.

 

כתב התביעה מפרט אחת לאחת את הנזקים הכספיים שנגרמו לכאורה לחברת 012 קווי זהב על ידי פעולותיו של אמיר גנס במשלוח דואר זבל פרסומי.

 

חברת 012 קווי זהב מבקשת מבית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לה סך של 255,350 ש"ח, וכן לאסור עליו באמצעות צו מניעה להתחבר לשירותי האינטרנט של התובעת ולשגר באמצעותה או אליה דואר אלקטרוני מכל סוג שהוא.

 

 

אמיר גנס מגיב

 

בתגובה לתביעתה של חברת 012 קווי זהב, שכר גנס את שירותיו של עו"ד אביב אילון ממשרד אילון אגרט ושות', אשר גם הוא כמו משרד עוה"ד חיים רביה ושות' הוותיק, מתמחה בדיני מחשבים ואינטרנט.

 

משרד עוה"ד אילון אגרט ושות'

http://www.eilon-eghert.co.il

 

פורטל המשרד

http://www.netlaw.co.il

 

(גילוי נאות: עו"ד אביב אילון המייצג את אמיר גנס, מייצג גם את כותב שורות אילו בעניינים שונים. פסקי דין שונים שמעלה פורטל המשרד, נסקרים ומוזכרים ב"דואר חשמלי").

 

 

השבוע, ביום 15 יולי 2004, הגיב אמיר גנס לראשונה לתביעתה של חברת 012 קווי נגדו. באמצעות נייר עמדה שכתב בעזרת עו"ד אביב אילון, הוא מגיב בנחרצות לטענות בכתב התביעה.

 

על פי גנס, חברת ניו אפרוצ' עוסקת בפרסום ישיר מקוון באמצעות הדואר האלקטרוני. את משלוח הדואר מבצעת החברה כיום באמצעות שרתי דואר הנמצאים בארה"ב.

 

עוד נכתב כי הפרסום בעזרת חברת ניו אפרוצ' מגיע ללמעלה מ 1.3 מיליון נמענים בישראל. חברת ניו אפרוצ' מייצגת עסקים לגיטימיים רבים בישראל בהם עסקים קטנים ובינוניים המהווים את חוט השידרה של הכלכלה בישראל. אילו האחרונות משתמשות בצינור פרסום זול ויעיל מבלי לשלם סכומים מופקעים כפי שדורשות המתחרות הגדולות של גנס.

 

גנס כותב כי הוא פועל בהתאם לחוק הקיים במדינת ישראל, אינו מתחבא מאחורי הקלעים ואך הקים מערכת המאפשרת לנמענים להסיר את עצמם בתוך 24 שעות מזמן הפרסום. על פי הנטען, הסירו עד כה את עצמם כ 20,000 נמענים שביקשו שלא לקבל יותר דברי פרסום, ובקשותיהם שלא לקבל יותר דברי פרסום באמצעות חברת ניו אפרוצ', מכובדות.

 

גנס טוען כי בעולם בכלל ובארה"ב בפרט הוסדר נושא משלוח דואר זבל בחקיקה מסודרת אשר עדיין מאפשרת משלוח דואר אלקטרוני פרסומי ישיר לפי קריטריונים מסוימים. עוד טוען גנס כי התובעת בעצמה שולחת דואר זבל לנמענים.

 

גנס מכחיש לחלוטין כי הפר הסכם שימוש כלשהו של 012 ואף מציין כי מעולם לא קיבל לידיו הסכם שכזה ומעולם לא אישר הסכם שימוש כל שהוא שנתקבל מ 012. למרות שביקש העתק הסכם שכזה, לא קיבל לידיו כל הסכם.

 

גנס טוען כי חברת 012 קווי זהב אישרה לו בפה מלא משלוח של יורת ממיליון הודעות דואר ליום, וכי בידיו הקלטות שיחה עם נציגי השירות המוכיחות זאת.

 

את נייר העמדה מסיים גנס בטענה כי ניתן ללמוד שהמקור לתלונה נגדו בחברת 012 קווי זהב הוא לא אחר מאשר חברת אובייקטיבי שבבעלותו של עדי ז'ורבין, שאתרה אוחסן עד לא מכבר בשרתי 012. עוד נטען שחברת אובייקטיבי בעצמה היא מפיצת דואר פרסומי מקוון לרבים. את המידע על כך הסיק גנס מהנספחים שצורפו לכתב התביעה שקיבל לידיו.

 

כתב הגנה רשמי טרם הוגש לבית המשפט.

 

 

(ת"א 5026/04, בימ"ש שלום כפר סבא)

 

 

 

פרסומים נוספים בנושא

 

אתר ynet: פרסום ראשון על ידי גל מור

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2946079,00.html

 

אתר ynet: מדור "מטפלים בזבל"

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-1916,00.html

 

אתר nrg

http://www.nrg.co.il/online/10/ART/754/335.html

 

אתר nrg: המחירון של הספאם, עידו קינן

http://www.nrg.co.il/online/10/ART/754/752.html

 

אתר נענע, מדור חיים ברשת

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=129961&sid=10

 

 

 


אמיר גנס
הנתבע



עו"
ד אביב אילון
מייצג את אמיר גנס




 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים