הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מדוע אינטרנט זהב מתעקשת להוריד את הדואר האלקטרוני לזנות?

 

28/08/2004 | גיליון מספר 66 | halemo

 

 

חברת אינטרנט זהב משתמשת ברשימה שחורה של שולחי דואר אלקטרוני. את הרשימה היא מקבלת מחו"ל. לרשימה קוראים "ספאםקופ" ותפקידה "להזהיר" את כל העולם מפני משתמשי דואר אלקטרוני רעים. בגלל השימוש ברשימה, החברה חוסמת דואר אלקטרוני לגיטימי של ספקים אחרים בישראל, ומתנערת מחתימתה על רשיון משרד התקשורת האוסר עליה לפגוע באחרים באינטרנט. זנות כבר אמרנו?

 

 

תנאי הרשיון

 

כמו כל חברות האינטרנט בישראל, חברת אינטרנט זהב עובדת תחת רשיון של משרד התקשורת המחייב אותה לנהוג בצורה הוגנת ללא מחדלים העלולים לפגוע בתחרות בתחום הבזק או האינטרנט.

 

סעיף 5.7 ברשיון שעליו חותמת כל ספקיות האינטרנט בישראל, קובע:

[ציטוט]

5.7 הבטחת טובת מקבל השירות ותחרות הוגנת

 

5.7.1 בפעילותו של בעל הרשיון לא יהיה מעשה או מחדל העלול לפגוע בתחרות בתחום הבזק בכלל ובתחרות בתחום האינטרנט בפרט, להגביל תחרות כאמור או לפגוע בטובת הציבור.

[סוף ציטוט]

 

 

משלוח דואר וסירוב לקבלו

 

ביום חמישי האחרון (26/08/2004) שלחתי דואר לאחר מהמכותבים שלי שמנוי על שירותי האינטרנט של אינטרנט זהב. הבחור מחזיק שם תיבת דואר אלקטרוני, והתכתובות ביני לבינו הם קשר חשוב. המכתב ששלחתי, מקורו בספק האינטרנט שלי, חברת אקטקום מחיפה, חברה קטנה ולא גדולה כמו אינטרנט זהב.

 

אתר האינטרנט של חברת אקטקום

http://www.actcom.net.il

 

אתר האינטרנט של חברת אינטרנט זהב

http://www.zahav.net.il

 

חברת אינטרנט זהב סירבה לקבל את המכתב ולהעביר אותו למנוי. זאת ההודעה ששרת הדואר שלה שלח (שם הנמען שונה למניעת זיהוי):

 

The original message was received at Thu, 26 Aug 2004 16:11:05 +0300 from actcom.co.il [192.114.47.1]

 

--- The following addresses had permanent fatal errors

<[email protected]>

reason: 554 Mail from 192.114.47.13 refused, see RBL server bl.spamcop.net

 

--- Transcript of session follows ---

... while talking to virt.inter.net.il.:

<<< 554 Mail from 192.114.47.13 refused, see RBL server bl.spamcop.net

554 5.0.0   Service unavailable

 

 

להדיוטות שלא מבינים במה המדובר, הנה התשובה של שרת הדואר של חברת אינטרנט זהב במילים פשוטות:

"המכתב ששלחת למנוי שלנו באינטרנט זהב, לא יכול היה לעבור ליעדו ולנמען. הסיבה: כתובת ספק האינטרנט שלך (חברת אקטקום) רשומה ברשימה שחורה בשרת ספאמקופ אי שם באינטרנט, ולכן אנחנו מסרבים להעביר את המכתב שלך".

 

 

ניסיתי שוב לשלוח, אבל ללא הצלחה. שוב אותה תשובה. בדיקה באתר המדובר, ספאמקופ, אכן מגלה שכתובת ספק הדואר הישראלי אקטקום, רשומה ברשימה הזאת שמנסה לאגור את פרטיהם של שולחי דואר זבל בעולם.

 

אתר ספאמקופ

http://www.spamcop.net

 

 

הפנייה לאינטרנט זהב

 

לאחר התייאשות כללית מהניסיון שלי לשלוח, פניתי לחברת אינטרנט זהב באמצעות הטלפון. על הקו ענה איש תמיכה זוטר. הסברתי לו את הבעיה, הסברתי שהם מסתמכים על רשימה לא ברורה מחו"ל כדי לעצור דואר אלקטרוני בין שני אזרחים בישראל, ומה שהם עושים זה לא בסדר, פוגע, ונוגד את הרשיון שנתן להם משרד התקשורת.

 

הבחור התמיכתי ביקש לברר את זה, וביקש ממני להישאר על הקו.

 

לאחר מספר דקות של המתנה, הוא טען שזה לא בסמכותו, ואמר שאפנה למחלקת אביוז של אינטרנט זהב. ביקשתי את מספר הטלפון, אך הבחור טען שאין להם טלפון, ואם ארצה לשטוח את טענותיי בפניהם, אצטרך לעשות זאת באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני שלהם: [email protected]

 

הסברתי לבחור שכבר שלחתי מכתב אליהם עוד לפני שפניתי אליו טלפונית, והמכתב חזר מסיבה ששרת הדואר של אינטרנט זהב לא מקבל אף מכתב שלי בגלל שמקורו בשרת הדואר האלקטרוני של חברת אקטקום הרשום ברשימה השחורה של ספאמקופ.

 

הבחור התבלבל לרגע, הבין את הקטע וטען שאין מה לעשות, חוץ מלפנות לגורם אחר ובכיר בחברה: שירות הלקוחות. הוא אכן ניסה להעביר אותי לשם, אבל שם לא ענו.

 

איש התמיכה של חברת אינטרנט זהב ניסה להציע פתרון יצירתי: "פתח תיבת דואר אלקטרוני באתר הוטמייל (של מיקרוסופט) ושלח משם את המכתב".

 

רציתי לומר לו שישלח את אמא שלו לפתוח תיבת דואר אלקטרוני בהוטמייל, אבל עצרתי בעדי והמשכתי להיות מנומס אך תקיף. הסברתי שאני לא פותח שום תיבה במקום אחר, ואני רוצה לדבר עם מישהו בחברת אינטרנט זהב על החסימה הלא מוצדקת הזאת של דואר ממני אל מנויים אחרים של החברה.

 

הבחור נשמע קצת מיואש ממני וקבע כי ההחלטות על שימוש ברשימות שחורות כמו ספאמקופ מתקבלת ברמת מנכ"ל או סמנכ"ל, והוא לא יכול לעשות כלום.

 

השיחה הסתיימה לה כשאני נותר מנותק ומוחרם על ידי אינטרנט זהב בגלל איזו רשימה שחורה הזויה מחו"ל, שספקית במדינת ישראל מסתמכת עליה כדי לנתק קשר בין מנוי של ספקית אינטרנט בישראל לספקית אחרת בישראל.

 

 

ניסיון לפתור את המשבר

 

בלית ברירה הורדתי תוכנה קטנה ההופכת את המחשב שלי לשרת דואר אלקטרוני מקומי. התקנתי, הגדרתי בתוכנת הדואר האלקטרוני שלי (אאוטלוק אקספרס) את השרת המקומי (localhost), ושלחתי מכתב ישירות לשרת הדואר של אינטרנט זהב בצורה שעוקפת את הרשימה השחורה של ספאמקופ.

 

שני מכתבים ששלחתי מוענו למחלקת אביוז ולמחלקת התמיכה של החברה. ביקשתי שיורידו את החסימה הלא מוצדקת, הסברתי שהם פוגעים בקשר בין מנויים והסברתי שהם עובדים בצורה נוגדת את הרשיון שנתן להם משרד התקשורת.

 

המכתבים אכן הגיעו. כבר באותו הערב החסימה השתחררה, אבל ביום שבת החסימה חזרה שוב, ושוב אינטרנט זהב ניתקה ספק אינטרנט מתחרה בגלל איזו רשימה שחורה לא ברורה מחו"ל, שקובעת מי מנייק ומי לא מנייק.

 

 

מחשבות

 

אני די מרוגז מכל הסיפור הזה. חלק מספקי האינטרנט האחרים בישראל אינם מסתמכים על רשימות דפוקות מחו"ל שמחליטות מי ספאמר, מי מנוי אצל ספק "ספאמר" ומי בסדר ויכול להיכנס למועדון מקבלי ושולחי הדואר האלקטרוני.

 

גם חברת וואלה משתמשת בשירות הזה. גם למנויים שלה לא ניתן היה לשלוח מכתבים בדיוק מאותה סיבה. אבל בוואלה, בניגוד לחברת אינטרנט זהב, אתם מקבלים את השירות הלקוי בחינם, וגם את הבעיות אתם מקבלים בחיני חינם. מי שעושה מנוי בשרת דואר דפוק, אל לו לבוא בטענות על השירות הדפוק שהוא מקבל ועל סינון המכתבים הלא מאושר שהוא חוטף ללא ידיעתו.

 

חברת אינטרנט זהב פוגעת בלקוחות שלה. החברה הזאת מסתמכת על רשימה שחורה שמקורה אינו בישראל, ודי קל לעבוד עליה ולהכניס אחרים לרשימות השחורות שלה.

 

חברת אינטרנט זהב מורידה את האינטרנט לזנות. שירות הדואר האלקטרוני שלה לא אמין, מנסה לעשות לעצמו חיים קלים, ופוגע במשתמשים ובאנשים שמנסים לשלוח להם דואר אלקטרוני לגיטימי.

 

ביקשתי תגובה ממישהו בחברת אינטרנט זהב, אבל הללו בחרו שלא להגיב. התעלמו מהמכתב שנשלח ישירות אליהם כבר לפני יומיים. נו… מה אפשר לצפות מחברת אינטרנט שבשנת 1998 הסתמכה על "מחקר" קנוי במאות אלפי שקלים של חברת "אובייקטיבי" כדי להראות כמה היא "טובה", והיום משתמשת בדמגוג העיתונאי חיים הכט כדי למכור שירותי טלפוניה לחו"ל…

 

אולי בבית המשפט לתביעות קטנות הם יוכלו להסביר מדוע הם פוגעים, מתערבים וחוסמים קשר בין שני מנויי אינטרנט בישראל, ומדוע הם גורמים לגולש אינטרנט כמוני להחליף את סביבת הדואר האלקטרוני לטובת שירות קשר יקרים כמו סלולארי ובזק, רק כדי להחליף מסרים עם הנמען.

 

 

 

 


אינטרנט זנות
 



 




 
 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים