הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חובבנות משפטית אובייקטיבית

 

09/10/2004 | גיליון מספר 71 | halemo

 

 

השבוע נשבר שיא משפטי בעולם הצרכנות והמשפט: חברת אובייקטיבי מבית עדי ז'ורבין קבעה שיא אישי כאשר עתירה שלה לבית המשפט הגבוה לצדק הושלכה פעמיים ברציפות ממדרגות בית המשפט ושלחה את הנשיא שלה לחפש ריגושים משפטיים במקום אחר. החברה ניסתה לעתור נגד חברת דרך ארץ ורק חובבנות משפטית מנעה זאת ממנה.

 

 

הקדמה

 

אם אתם נוסעים בכביש שש ולא משלמים את אגרת הנסיעה בתוך זמן סביר, אתה מחויבים בקנסות וריביות גבוהות. רבים מבין האנשים שלא משלמים את הכסף, מרגישים זאת בכיסם. הללו מופתעים מעוצמת ההליכים המשפטיים הזריזים ושיטת הגביה האגרסיבית שמפעילה נגדם חברת דרך ארץ מתוקף החוק המיוחד שחוקק בכנסת ומתיר לה את זה.

 

ההפתעה והתדהמה גדולים הרבה יותר אצל אנשים שלא רגילים לשלם עבור שירותים שהם מקבלים ובמוחם צרובות שיטות התחמקות מתשלומים לספקים ולעובדים זוטרים ובכירים. למשל במוחו של נשיא חברת אובייקטיבי עדי ז'ורבין שעל פי פסקי דין רבים, הוא מתחמק מתשלומים לספקים ולעובדים, ובאחרונה אפילו לנושים, ונאלץ עקב כך לפשוט את הרגל בהליך משפטי מהיר מול כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר).

 

 

העתירה נגד חברת דרך ארץ

 

הנשיא, לאחר שהקים את חברת אובייקטיבי לתועלת הציבור (זאת לאחר שחברת אובייקטיבי מחקרים עולמיים בה עמד עבדה בשיטות אי התשלום וצבירת החובות שהוזכרו לעיל), כנראה הרגיש זאת על בשרו, ובשם "הצרכנים" בישראל החליט להגיש עתירה נגד חברת דרך ארץ המפעילה את כביש שש ואת שיטות הגבייה האגרסיביות. אותן שיטות שנשיאי חברות קיקיוניות שמתחמקים מתשלום אינם יכולים להתחמק מהשיטות הגביה החדשות והיעילות של אנשי הכביש.

 

ביום ראשון, 3 אוגוסט 2004 הגיש נשיא חברת אובייקטיבי ("לתועלת הציבור") עתירה לבית משפט הגבוה לצדק. את ייצוגו הטיל על עורך הדי שהפשיט לו את הרגל, עו"ד אופיר בן דוד.

 

הכתבה בגלובס (מצריך רישום ואפילו תשלום)

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=841252&fid=829

 

כבר באותו היום דיווח על כך עיתון גלובס במהדורת האינטרנט שלו. כמו כל כתבה באתר גלובס המיוחסת לחברת אובייקטיבי ולנשיא ז'ורבין, החלו צצות תגובות של "נשים" שמעריצות את הנשיא, את פועלו ואת מהלכיו הרומנטיים. מנגד הופיעו תגובות של אויביו של הנשיא שלא קיבלו את שכרם ועדיין רודפים אחרי הכסף ואחר הנשיא החמקן.

 

בעוד הנשיא הקטן משתבח מניחוחה של הכתבה שלכאורה מוציאה אותו גדול, פורסמה באותו היום באתר בית המשפט העליון פסק הדין, אחד המהירים של בית המשפט העליון שקיבל אי פעם הרכב מכובד של שלושה שופטים.

 

העתירה דחתה את העתירה האובייקטיבית וזרקה את הנשיא ואת בא כוחו מבית המשפט.

 

בג"צ  8919/04, בית המשפט העליון

אובייקטיבי נגד חברת דרך ארץ

פסק הדין

http://62.90.71.124/Files/04/190/089/c01/04089190.c01.HTM

 

הידיעה על דחיית העתירה פורסמה בתגובות כבר באותו הערב לקול מחאותיהם של מאבטחי הנשיא המקוונים.

 

 

עתירה חוזרת, דחייה חוזרת

 

ביום 4 אוקטובר 2004, כבר למחרת, מיד לאחר שנודע לכבוד הנשיא שבג"צ זרק אותו שוב פעם ממדרגות בית המשפט (ולא בפעם הראשונה), הגיש הנשיא עתירה חוזרת ובקשה מבית המשפט הגבוה לצדק שלא לזרוק אותו שוב.

 

לעיתון גלובס שסיקר יום קודם את דבר העתירה נגד כביש שש, אמר הנשיא ז'ורבין את הדברים הבאים:

[ציטוט]

"מדובר בעבודה חובבנית או טעות של עורכי הדין. אני לא אתן לטעות הפרוצדוראלית הזו לעצור את המאבק ולמנוע את אונס הקנסות בכביש 6. בשעות האלה הוגשה לבג"ץ עתירה מתוקנת ובג"ץ ידון בעתירה לגופה. אני מעריך שבג"ץ יקבל בסופו של יום את העתירה לטובת צרכני ישראל".

[סוף ציטוט]

 

הכתבה בגלובס (מצריך רישום ואפילו תשלום)

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=841696&fid=829

 

ז'ורבין, שרגיל לעבוד עם המחלקה המשפטית הידועה לשמצה וכעת נאלץ לעבוד עם עורך דין שהפשיט לו את הרגל בהצלחה משפטית די גדולה, נאלץ להשפיל את אותו עורך דין, אופיר בן דוד, מול האומה ומול קוראי גלובס. את העורך דין המסכן הוא כינה חובבן. בתגובות שעל פניהן נראו מתומכיו של הנשיא, שפכו קיטונות נוספות על עורך הדין בן דוד.

 

בחגיגות ניצחון שהתרחשו בתגובות, חגג בית הנשיא את הגשת העתירה החוזרת, ומאבטחי הנשיא הוירטואליים הוסיפו תגובות תמיכה משלהן, לצד תגובות פושרות של אנשים שחברת אובייקטיבי חייבת להם עדיין כסף.

 

אבל המצב המשיך להיות בטטה.

 

באותו היום שוב דחה בית המשפט הגבוה לצדק את העתירה החובבנית של חברת אובייקטיבי. הרכב של שלושה שופטים שבעטו באובייקטיבי כבר יום קודם, בעטו בה שוב, הפעם לכיוון הראש, תוך כדי מתן הסבר כי העותרת (קרי: חברת אובייקטיבי) לא עשתה די ולא המתינה זמן סביר כדי לקבל תגובה מחברת דרך ארץ ומשאר המשיבים.

 

בג"צ  8919/04, בית המשפט העליון

אובייקטיבי נגד חברת דרך ארץ

החלטה נוספת על דחיית העתירה

http://62.90.71.124/Files/04/190/089/c02/04089190.c02.HTM

 

 

כך יצא לו מצב שהחברה שביקשה לשמור על הצרכנים, רק פוגעת בהם בעתירות לא מנוסחות היטב וחובבניות.

 

 

פסק דין נוסף נגד חברת אובייקטיבי

 

ביום 5 אוקטובר 2004, הופיע ברציפות ידיעה באתר גלובס על כך שחברת אובייקטיבי שוב הפסידה בבית המשפט. הפעם הזוכה היא ההסתדרות המדיצינית בישראל, הדסה, שתבעה את חברת אובייקטיבי בגין פרסום לשון הרע על מחקר הזוי ושקרי.

 

התביעה של הדסה הוגשה כבר ביום 13 יוני 2004 לבית המשפט השלום בתל אביב. חברת אובייקטיבי, כמו תמיד, בחרה שלא להגיש כתב הגנה, למרות שהתביעה הצליחה להוכיח לבית המשפט שחברת אובייקטיבי ועדי ז'ורבין קיבלו לידיהם את כתב התביעה (ת"א 44247/04).

 

בסוף חודש ספטמבר 2004 החליט כבוד השופט ד"ר קובי ורדי, המכיר כבר את חברת אובייקטיבי מתיקים קודמים שבהם עסק, לקבל את טענותיה של הדסה ולחייב את ז'ורבין ואת החברה הנשיאותית שלו בפיצוי 400,000 ש"ח. בנוסף הוטלו על חברת אובייקטיבי ועל ז'ורבין הוצאות משפט בסך 40,000 ש"ח.

 

כמו תמיד באתר גלובס, שוב צבאו מגיבים על הכתבה והחלו לכתוב את הגיגיהם. "תומכי" הנשיא כתבו בעד הנשיא. בים התגובות היו תשבוחות על הצלחתו עם נשים ותשבוחות הזויות על הופעתו המרשימה בערוץ 1 במבט לחדשות. מגיבים אחרים ובהם גם כאלו שהנשיא חייב להם שכר עבודה, כתבו את אשר ליבם נגד הנשיא והחברה שלו.

 

הפעם, מצב הדברים הגיע לכך שמישהו בעיתון גלובס החליט לסגור את התגובות ולא לתת לאנשים להגיב. היה זה היום השלישי ברציפות באתר גלובס שבו הופיעה כתבה על כשלון משפטי של ז'ורבין וחברת אובייקטיבי, והתגובות מתחת לכתבה סערו ורגשו. גלובס החליט "לא עוד!".

 

הכתבה בגלובס (מצריך רישום ואפילו תשלום)

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=842069&fid=829

 

 

 

 

 

 


מוחמד עדי ז'ורבין
נשיא חברת אובייקטיבי
ומתאגרף הבית של החברה
 (לחץ על התמונה להגדלה)

התמונה נלקחה
מתוך כתבה בגלובס



 



 


 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים