בתי המשפט

 

א  004200/04

בית משפט השלום ירושלים

 

28/10/2004

 

בפני כב' השופט נֹעם סולברג

 

 

 

אלדר פלד

בעניין:

התובע

ע"י ב"כ עו"ד אהוד גוט

 

 

 

-נגד-

 

 

 

נדב חורש

 

הנתבע

ע"י ב"כ עו"ד איתן להמן

 

 

פסק דין

 

תובענה כספית בסך של 100,000 ₪

על-פי חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965, בעקבות פירסום שעשה הנתבע על התובע באינטרנט ביום 13.1.04, תחת הכותרת "ביקורת על החנות אופני אלדר".

 

התובע הינו בעלים, מפעיל ומנהל חנויות למכירת אופניים בירושלים והוא משקיע רבות בפיתוח עיסקו; הנתבע הינו קטין כבן 16, עוסק בספורט הרכיבה על אופניים ומתחרה בתחרויות רכיבה על אופניים ברחבי הארץ.

 

בפירסום הנ"ל תיאר הנתבע את אשר אירע לו בחנותו של התובע בקשר עם רכישת אופניים (פרי רייד). הנתבע קבל על טיב השירות, על משך הזמן, על קשיים בהזמנת חלקים, טענות מטענות שונות; חלקן מכלי ראשון וחלקן מכלי שני ושלישי; חלקן ממוקדות וחלקן כוללניות; חלקן מתונות וחלקן בוטות.

 

התובע חלק על עובדות אשר להן טען הנתבע, והלין על הנימה הלגלגנית, ועל לשון משמיצה  שנקט בה הנתבע, המבוססת על שמועות. לתובע גירסה אחרת לגבי פשר המחלוקת שנתגלעה בינו לבין הנתבע.

 

למִקרא הפירסום במלואו, כתב התביעה, כתב ההגנה וכתב התשובה; ולמִשמע דברי באי-כוחם המלומדים של בעלי-הדין בישיבת קדם-המשפט הבוקר, היצעתי את אשר היצעתי, במגמה ליישב את עיקר המחלוקת במתכּונת מוסכּמת, בהתחשב בכך שזהו אינטרס משותף לבעלי-הדין.

ב"כ הצדדים באו בדברים ביניהם ועם לקוחותיהם, והודיעו על הסכמה. בעקבות זאת, שבתי ונתתי את דעתי על טענותיהם לגבי תוכן הפירסום ומשמעויותיו המשפטיות, לעניין האחריות ולעניין הנזק. שקלתי כלל נסיבות העניין, על-פי המתכונת המוסכמת (פרוטוקול והחלטה מהבוקר) ואני פוסק, איפוא, כי על הנתבע לפרסם התנצלות בנוסח כדלקמן:

 

התנצלות

 

אני מבקש להתנצל בפני אלדר פלד על דברי לשון הרע שפירסמתי נגדו באתר זה ביום 13.1.04.

לא התכוונתי להעליב ולא לפגוע. כל אשר ביקשתי היה לספר מניסיוני האישי, אך נסחפתי להכללות ולהשמצות. זה היה מיותר, ואני מתנצל.

 

                                                                                          ( - )

נדב חורש

 

ההתנצלות תפורסם בפורום תפוז (WWW.TAPUZ.CO.IL) בתוך שבוע-ימים. כמו כן, יפרסם הנתבע את ההתנצלות במגזין אופניים, בתוך 45 יום מהיום (כשבמקום המילים "באתר זה" יבואו המילים "באתר האינטרנט תפוז").

 

הנתבע ישלם לתובע סכום כסף כולל בסך של 1,200 ₪.

 

החזר האגרה - בהתחשב בכך שקיימנו ישיבת קדם-משפט אחת בלבד - בהתאם לתקנות.

 

ניתן היום, י"ג בחשון תשס"ה (28 באוקטובר 2004), בהעדר הצדדים.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לב"כ הצדדים.

נֹעם סולברג, שופט

עינת