הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

משרד הפנים, ספר הבוחרים ושגיאות תוכנה במכתב אישי הביתה

 

30/01/2006 | גיליון מספר 80 | משה הלוי halemo

 

לקראת בחירות 2006 הבאות עלינו לרעה, תיקנה כנסת ישראל את חוק הבחירות לכנסת, כך שיתיר לשר הפנים להעלות את פנקס הבוחרים לאינטרנט ויאפשר לכל אזרח לעיין בו. בינתיים, כמו שזה נראה, את הודעות השגיאה של אתר משרד הפנים, מקבלים במכתב אישי הביתה.

 

 

ביום 3 ינואר 2006 פורסם ברשומות (ספר החוקים) תיקון מספר 55 לחוק הבחירות לכנסת (נוסח משולב), התשכ"ט 1969. התיקון לחוק הבחירות לכנסת מאפשר לשר הפנים לתת לכל בעל זכות בחירה לעיין בספר הבוחרים ולחפש האם הוא זכאי להצביע בבחירות לכנסת.

 

מכיוון שפנקס הבוחרים הוא בעצם קובץ מחשב שיימצא באתר האינטרנט של של משרד הפנים, הרי מדובר בבסיס נתונים ענק המכיל נתונים רגישים על אזרחי ישראל, הפתוח לא רק לעיונם של אזרחי ישראל התמימים, אלא גם ליודעי דבר אחד או שניים בהלכות מחשב ודיני האקינג.

 

אתר משרד הפנים

http://www.pnim.gov.il

 

דבר ידוע הוא שלאחר כל מערכת בחירות, מסתובב לו תקליטור אחד או שניים (יש אומרים אפילו רבבה) המכיל את פנקס הבוחרים המעודכן לאותה מערכת בחירות אחרונה. תקליטור זה ידוע בשם "רשומון", "רישומון", "חיפושון", ואת תוכנו אפשר למצוא באמצעות תוכנות להחלפה ולשיתוף קבצים (כמו קאזה, אימיול eMule וכדומה. בנאפסטר אי אפשר...).

 

כדי למנוע מראש תופעה של אזרחים שאינם רוצים ששמם ייכלל באתר אינטרנט כלשהו, בטח לא באתר משרד הפנים, נוסף לחוק הבחירות לכנסת סעיף המאפשר לכל אזרח שחפצה נפשו להיות קצת אנונימי, לפנות לשר הפנים במכתב אישי רשום, ולבקש את הסרתו מהרשימה המקוונת. שר הפנים, על פי התיקון לחוק, מבטיח שתוך עשרה ימים מקבלת הבקשה, השם יימחק מהמאגר המקוון.

 

בקשות באמצעות דואר אלקטרוני או טופס אינטרנטי? תשכחו מזה. משרד הפנים לא עובד בצורה מתקדמת כזו.

 

את נוסח התיקון לחוק, אפשר לקרוא כאן

elections2006.htm

 

 

שיטה מתקדמת למתן הודעות שגיאה

 

האתר של משרד הפנים, הבנוי פריים על פריים (מסגרת על מסגרת), לא מאפשר לתת קישורים ישירים לדפים פנימיים באתר. כך, אם חפצה נפשכם לשלוח קישור עמוק מאתר משרד הפנים, לא מובטח לכם שתצליחו. תתכוננו גם לתת הסברים איך להגיע לדף המבוקש. ואתם רק רציתם לדעת באיזו רשות מקומית מותר להאכיל חתולים...

 

חלק משירותי משרד הפנים, ניתן לקבל באמצעות האתר, בלא צורך לגשת למשרד הפנים באופן פיזי, אלא לקבל את השירות באמצעות מילוי טופס מקוון ובאמצעות דואר אלקטרוני.

 

כך למשל, אם רצונכם להוכיח למעביד שלכם שנולדתם, תוכלו לקבל תעודת לידה באמצעות מילוי פרטים באתר המשרד. במקרה זה, עליכם לעבור לפחות חמישה טפסים, כאשר כל השדות חייבים להיות מלאים בפרטים.

 

אם לא מילאתם נכון את הטופס (נגיד כתבתם "מושה" במקום "משה"), לא נורא. אתר משרד הפנים לא יעצור בעדכם להמשיך ולמלא את שאר הפרטים. הטופס עצמו, לאחר המילוי המקוון, ישלח אחר כבוד היישר לשרתי מינהל האוכלוסין שיטפל בבקשה בזמן אמת.

 

בינתיים, יחלוף לו שבוע, ואתם תמתינו דרוכים ומלאי ציפיה לתעודת הלידה שהזמנתם באמצעות אתר האינטרנט של משרד הפנים.

 

היום החגיגי מגיע. אתם פותחים את תיבת הדואר שלכם, מכניסים יד ומעטפה רשמית של משרד הפנים נוגעת באצבעותיכם. יווו! תעודת הלידה בטח נמצאת בתוך המעטפה הממשלתית.

 

אתם פותחים את המעטפה, ודף 4A מודפס בפונט דוד (david) משתשל לו החוצה.

 

תעודה לידה? זיבי!

 

קיבלתם בדואר הודעת שגיאה מאתר משרד הפנים. ההודעה כוללת מספר אסמכתא, שמכם, תאריך וכותרת: "פנייתך באמצעות הטופס נט".

 

"קיבלנו את פנייתך. בעקבות חוסר פרטים, לא טופלה בקשתך. עליך לגשת למשרד הפנים באזור מגוריך על מנת להשלים את הפרטים החסרים ולקבלת השירות המבוקש...

 

בברכה,

מרכז מידע

מינהל האוכלוסין"

 

 

קיבלתם שגיאה 404 על נייר

pnim.htm

 

 

 

 

 

 


הפינה הימנית עליונה
של אתר משרד הפנים



התיקון לחוק הבחירות
לחצו להגדלה

 


הודעה שגיאה בדואר
לחצו להגדלה




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים