ראשי > הרשת > צרכנות רשת





ואל תבלבל לנו את המוח
ירון אלפרסון קנה מחשב עם לוח אם שלא מתאים לזיכרון. ב-KSP שלחו אותו לחפש ת'חברים שלו
  ערן טל
21/9/2004  14:05
:עוד בכתבה
שורה תחתונה – איך להימנע מסיפורים דומים
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
תיקון טעות
ירון אלפרסון מכרמיאל הוא, בעוונותיו, פריק מחשבים. לפני קניית מחשב חדש או רכיב, הוא מתחיל להתרגש כמו ילד קטן בחנות צעצועים. הבחירה בין רכיב טוב לזול, הידיעה מה קורה בתוך המחשב, השליטה בשמות כמו רדיאון וג'י פורס, חברות כמו אביט, אסוס, אינטל, AMD וכיוונוני גובה הזיכרון, נפח הדיסק הקשיח ומהירות הסל"ד עושים לו טוב.

לפני כשבועיים, ב-8/9/04, רכש אלפרסון מחשב חדש ברשת
KSP, דרך נציג שירות המכירות, שמוליק אברהם.

אלפרסון, שידע בדיוק מה הוא רוצה לבייבי החדש, ביקש מאברהם מחשב בעל ביצועים גבוהים ויכולות חזקות, והתעקש על זיכרון מסוג DDR בנפח של 500 מ"ב. כמו כן, הדגיש אלפרסון שיש להתאים למחשב לוח שיתמוך במהירות הזיכרון המבוקש. "שמואל המליץ לי על לוח מסוג KV8PRO של חברת ABIT והתעקש שהלוח תומך בסוג הזיכרון שביקשתי", משחזר ירון את שהתרחש בתהליך הקניה, "אך כשקיבלתי את המחשב לביתי וקראתי בחוברת היצרן המצורפת, גיליתי שכתוב בפירוש שהלוח תומך לכל היותר ב-400 מ"ב זיכרון מסוג DDR". כלומר קיים פער בין דבריו של אברהם לבין התוצאה בפועל.
שחור על גבי אתר
הטרטור מתחיל
בדיקה שלנו באתר ABIT הראתה כי ירון צודק באשר למגבלות הטכניות של לוח האם קיבל. ירון פנה לנציג המכירות כדי לקבל טיפול ועזרה. "לאחר שפניתי אליו, שמואל התנצל בפני על התקלה ועוגמת הנפש שנגרמה לי והציע להגיע לחנות ולקבל זיכוי".
 
אך בזאת לא תמה הפרשיה. "שמוליק העביר אותי לטיפולו של רומי ארדץ, נציג שירות נוסף. הצגתי את הבעיה בפני רומי אך במקום לטפל בי הוא התעקש שהלוח תומך בכמות הזיכרון וזאת בסתירה מוחלטת לכתוב בחוברת היצרן. גיליתי לרומי שכאשר מפעילים את המחשב, כתוב בפירוש על גבי הצג שנפח הזיכרון היא 400 ולא 500, אך ללא הועיל".

משראה אלפרסון כי קשה לטחון מים, התקשר שוב, והפעם הועבר אל נציג חדש בשם שי. "גם שי התעקש שקיימת תמיכה בזיכרון ושרק המעבד מגביל את המהירות לזו של זיכרון בנפח קטן יותר. הסברתי לו שביקשתי תמיכה מלאה של המערכת בנפח של 500 DDR, ולא חשוב לי איזה רכיב מגביל את המהירות".

שי ורומי לא פתרו את הבעיה, לא התנצלו,  ואף לא טרחו לפצות את אלפרסון על עוגמת הנפש.

ירון לא ויתר, וחזר אל אברהם לבקש ממנו עזרה. עכשיו היתה הנעימה של אברהם שונה לגמרי. "ירון, הלוח תומך במהירות הזיכרון", אמר לו כמו לא היתה התנצלות מעולם, "אעביר אותך לנציגנו רומי".

בשיחה החוזרת עם רומי ניסה ירון שלנו להסביר את הקשיים שנגרמים לו בשל הטעות של הרשת: "הנסיעה לחיפה מכרמיאל עולה לי כסף רב, או שאני נעזר בקרובים לצורך נסיעות אליכם". גם הפעם לא נרשמה התעניינות מיוחדת מצדו של נציג המכירות.
מי יציל את המחשב שלי?
גם התקשורת מטורטרת
מתוך מצוקה איים ירון לפנות לתקשורת, אבל איש המכירות רומי החליט שמדובר בצעד לא לגיטימי. "איך אתה מדבר, אתה מאיים עלי, אתה לא מתבייש לאיים?", אמר, "אם אתה מעוניין להשיג את המנהל תשיג אותו בעצמך", וטרק לירון את הטלפון בפנים. "כשהתקשרתי שוב ודיברתי עם המזכירה", המשיך ירון, נדהם והמום מהיחס, "היא אמרה שהמנהל, מר יעקוב פרילוק, בשיחת טלפון ולאחר מכן הוא יוצא מיד לישיבה דחופה. ביקשתי את מספר הנייד שלו ונעניתי בשלילה, ושהדרך היחידה להשיגו היא דרך מכתב או דרך המייל."

ירון פנה אלינו בבקשה לבדוק את הנושא על הצד הטוב ביותר, ואז הפכו ההעברות והתיזוזים למנת חלקו של כותב שורות אלה. דקות ארוכות חיכיתי למענה כאשר אני הולך וחוזר מנציג לנציג וזוכה אפילו לטריקת טלפון בפרצוף. בכל פעם בה ניסיתי להסביר את פשר התקשרותי, הועברתי באגרסיביות מנציג אחד לרעהו או למזכירות (אולי בתקווה שאתייאש וארד מהקו), עד שאברהם התייאש ובפתיחת דבריי קטע אותי באכזריות ברברית: "לא מעניין, זה לא מעניין אותי. אני מעביר אותך למזכירה".

עברו שעות רבות שהפכו לימים, בהם עברתי טרטורים, תיזוזים ונאלצתי לנדנד למען יגיבו לפניה.

בינתיים, קיבל אלפרסון פקס מיעקב פרילוק, מנהל KPS, בזו הלשון: "בהמשך למכתבך, ברצוננו להודיעך כי העובדות הטכניות סותרות את האמור על ידך במכתבך. למרות זאת ולפנים משורת הדין נסכים לקבל ממך חזרה את כל הציוד שרכשת אצלנו ולזכותך במלוא הסכום. הרכישה וזאת למרות הנזק והטרחה שנגרמו לנו בגין עיסקא זו עימך."
 
ניסיון נוסף שלנו לקבל תגובה הסתיים בסילון איומים ועצבים מאת המנהל הנכבד. הבטחה כי "אכנס באבי אביכם" סיימה את השיחה.
שורה תחתונה – איך להימנע מסיפורים דומים
מסכת הייסורים של ירון אלפרסון אינה מחוייבת המציאות ואינה גזירת גורל. כל רוכש מחשב יכול למזער את הסיכון אם יילך בעקבות הכללים הבאים, שנתן לנו אתגר שפיבק ממגזין הרשת PCאון:
 

1) מומלץ להכניס בחוזה הרכישה תנאי לפיו בכל בעיה בשבועיים הראשונים מרגע רכישת המחשב, יש להחליף את המחשב כולו.
 
2) במידה וניתן, רצוי להגיע למעמד הרכישה עם חבר שמבין במחשבים.

3) להוריד תוכנה אשר מאבחנת את חומרת המחשב. תוכנה מומלצת היא
TuffTEST-Lite 1.53. פרט לכך, לכל מי שהתקין על מחשבו את תוכנת DirectX, יכול להריץ על מחשבו (דרך "התחל", "הפעל") את תוכנת DXDIAG אשר תספר הכל על מחשבו.
 
4) תמיד לבדוק את רכיבי המחשב מול החשבונית.

5) אפשר להיכנס לרכיב BIOS (דרך לחיצה על DEL באתחול המחשב). דרך תפריטי הניווט ניתן להסתכל אילו רכיבים נמצאים ומה פועלם. אזהרה: למען שמירה על המחשב, רצוי מאוד לא לשנות כלום ברכיב ה-BIOS.
 
6) להיכנס לאתרי היצרנים, להיכנס לאתרי חיפוש כדוגמת גוגל, ויחד עם המילה TUTRIAL, BRIEF או OVERVIEW, להעלות את דגם המוצר וסקירה עליו.
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
המדור, המתפרסם מדי יום שלישי, מטפל בצרכנות רשת ומוצרי מחשוב. מעכבים לכם מוצר שהזמנתם ברשת? מסרבים לתמוך בתוכנה או מחשב? ספק האינטרנט שלכם מתעלל בכם? אין סיבה לוותר. שלחו אלי דואל לכתובת javascript:var%20t=window.open('mailto:[email protected]','_blank'); ואבדוק את העניין בשבילכם. 
תיקון טעות
בכתבה נכתב מספר פעמים כי המספרים 400 ו-500 מתייחסים לנפח זיכרון. מדובר, כמובן, במהירות הזיכרון. עם הגולשים הסליחה על הטעות. מובן מאליו כי אין בטעות הטכנית הזו לפגוע כהוא זה בנכונות הסיפור.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך