1

 

   

בתי המשפט

פ  004888/02

בית משפט השלום חיפה

 

 

04/07/2006

תאריך:

כב' השופט כ. סעב

בפני:

 

 

 

                        המאשימה

מדינת ישראל

בעניין:

 

נ  ג  ד

 

 

 

הנאשם

לרמן מיכאל

 

גזר דין

 

הנאשם הורשע לאחר שמיעת ראיות בעבירות הבאות: שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב, עבירה בניגוד לסעיף 2 לחוק המחשבים, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת - עבירה בניגוד לסעיף 5 לחוק המחשבים, החדרת נגיף מחשב, עבירה בניגוד לסעיף 6 (ב) לחוק המחשבים ופגיעה בפרטיות, עבירה בניגוד לסעיף 5 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981.

 

הנאשם הורשע כאמור, ביחס לחדירה למחשבים של מר כוכבי שמש וגב' קרן אייזנברג, כמפורט בהכרעת הדין.

 

יודגש כי הנאשם זוכה מהעבירה של עריכת וירוס, עבירה בניגוד לסעיף 6(א) לחוק המחשבים וכן מהעבירה של החדרת וירוס למחשבה של דניאלה.

 

במועד שנקבע לטיעון לעונש, הודיעו הצדדים על הגעתם להסדר טיעון לפיו יוטלו על הנאשם העונשים הבאים: 4 חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו בעבודות שירות, באם תבוא המלצה על כך מטעם הממונה על עבודות השירות, מאסר על תנאי מרתיע – לשיקול דעת ביהמ"ש, פיצוי לשני המתלוננים – גובה הפיצוי לשיקול דעת ביהמ"ש וקנס כספי – שגם גובהו יהיה נתון לשיקול דעת ביהמ"ש.

 

לנאשם אין הרשעות קודמות. באי כוח הצדדים הכינו בעוד מועד את סיכומיהם בכתב שהוגשו לבית המשפט במועד הדיון.

 

מצאתי לנכון להורות על הגשת חוות דעת מטעם הממונה, בטרם גזירת הדין, לכן קבעתי את מועד מתן גזר הדין בהתחשב בפרק הזמן הדרוש לממונה לשם הגשת חוות דעתו.

 

ככלל בית המשפט יכבד הסדר טיעון ורק במקרים חריגים ובהתקיים תנאים מסוימים, הוא יסטה מההסדר –  ע"פ 1958/98 פלוני נ' מדינת ישראל, נז(1) 577, דנ"פ 1187/03 מדינת ישראל נ' פרץ, (טרם פורסם) וביחס להסדר שהתגבש לאחר מתן הכרעת הדין ראה דנ"פ 5834/05 - אברהם חי חסון נ' מדינת ישראל . תק-על 2005(4), 612 ,עמ' 614.

 

עניינו של הנאשם אינו נופל למסגרת אותם חריגים. מה גם, כאשר יהיה בענישה הכוללת שיטיל בית המשפט על הנאשם, כדי לאזן את התוצאה ולייצב את הסבירות של הסדר הטיעון, גם במצב בו ההסדר הקל עם הנאשם באחד ממרכיבי הענישה, יטה ביהמ"ש לכבד את ההסדר.

 

בנסיבות העניין, הקל הסדר הטיעון עם הנאשם בענישה הממשית, חרף זאת ביהמ"ש יוכל לקיים את הסדר הטיעון וזאת דרך האיזון שיעשה באמצעות עונשים אחרים כגון קנס או פיצוי, כך שבסופו של יום, הסדר הטיעון יהיה סביר והעונש הכולל שיוטל על הנאשם יהיה הולם.

 

עיינתי בסיכומי הצדדים בכתב, בחנתי את טענותיהם ונתתי את דעתי לטענות אלו.

 

בהתחשב במכלול הנסיבות, החלטתי לאמץ את הסדר הטיעון ולהטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

 

4 חודשי מאסר בפועל. בהתאם לחוות דעת הממונה הנאשם ירצה את עונש המאסר בעבודות שירות בבית הורים פסגת אחוזה, שד' סיני 6 חיפה. על הנאשם לעדכן את משרד הממונה בכל שינוי, אם יחול, בכתובת מגוריו, כמו כן עליו לעמוד בביקורות הפתע וכי כל הפרה בעבודות השירות תביא להפסקה מינהלית וריצוי יתרת העונש במאסר ממשי.

 

על הנאשם להתייצב לריצוי עונשו בפני המפקח על עבודות השירות במפקדת גוש צפון יחידת עבודת שירות בית סוהר חרמון וזאת ביום 27/8/06 שעה 08:00.

 

אני מטיל על הנאשם עונש מותנה של שנה, והתנאי הוא שהנאשם לא ישא עונש זה, אלא אם יעבור תוך שלוש שנים, עבירה בה הוא הורשע, ועליה יורשע בדין.

 

אני מטיל על הנאשם קנס כספי בסך 15,000 ₪ או 100 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בעשרה תשלומים שווים בסך 1,500 ₪ כ"א, כשהתשלום הראשון יחל ביום 1.8.06 וכלה בכל 1 לכל חודש שלאחר מכן.

 

אני מחייב את הנאשם לשלם לכל אחד מהנפגעים; הן למר כוכבי שמש והן לגב' קרן איינזברג פיצוי בסך של 4,000 ₪.

 

בהתאם לבקשת המאשימה והסכמת הסנגור אני מורה על החזרת מארז המחשב לנאשם ללא הכונן הקשיח, שיושמד.

 

זכות ערעור תוך 45 יום, הודעה לנאשם. 

 

ניתנה היום, ח' בתמוז התשס"ו (4 ביולי 2006) במעמד הנאשם, סנגורו וב"כ המאשימה.

 

                                                                               

כ. סעב, שופט

 

קלדנית: אלה ש.