הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בקרוב: המשטרה תוכל לקרוא את האימייל שלכם ללא צו שופט

 

13/07/2006 | גיליון מספר 82 | משה הלוי halemo

 

הצעת חוק ממשלתית חדשה שפורסמה על ידי ממשלת ישראל, מציעה לתקן את פקודת המעצר והחיפוש הפלילית, על ידי הוספת תיקון שיאפשר לכל שוטר במשטרת ישראל לערוך חיפוש בשרתי מחשב ובמחשבי קצה ולקרוא תוכן של משתמשי אינטרנט, ללא צו.

 

 

במצב החוקי כיום, כאשר משטרת ישראל מבקשת לחקור ולקבל חומר מחשב, היא נדרשת לפנות לבית המשפט בדרישה לקבלת חפץ (לפי סעיף 43 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש), התשכ"ט 1969). כאשר מדובר במחשב, על המשטרה חלה חובה נוספת לבקש צו בית משפט עוד לפני תפיסת המחשב החשוד.

 

כאשר הנתונים והתוכן המבוקשים על ידי המשטרה נמצאים אצל צד שלישי, כגון ספקיות אינטרנט, היא שוב נדרשת לפנות לבית המשפט בדרישה מנומקת, ולקבל צו מתאים.

 

על פי הצעת החוק הממשלתית החדשה שפורסמה בפרסום הרשמי של מדינת ישראל, הרשומות, ממשלת ישראל מבקשת לשנות מצב זה, ולקבוע כי למשטרת ישראל יינתנו סמכויות חירום דומות לסמכויות שבידי השב"כ.

 

סמכויות מיוחדות וחריגות אלה מאפשרות לשב"כ לתפוס מחשב או לפנות אל בעל מאגר מידע הנהנה מרשיון בזק, בלא צורך בפניה מנומקת הכוללת תצהיר בכתב של החוקר, ולשלוף את המידע המבוקש.

 

הצעת החוק החדשה מבקשת לתת סמכויות דומות לכל קצין במשטרת ישראל. שוטר שאינו קצין עדיין יידרש לצו של שופט על מנת לקבל תוכן חשוד, אך על פי הצעת החוק, לכל קצין משטרה תנתן סמכות לתת צו לפלישה למידע על אדם הנמצא אצל ספק הנהנה מרשיון בזק, כולל ספקיות שירותי סלולאר, ספקיות אינטרנט וספקי שירותים באינטרנט (למשל בעלי אתרים או ספקי שירות דואר אלקטרוני חינמי).

 

אם תתקבל הצעת החוק הממשלתית החדשה, יהיו אזרחי ישראל המשתמשים בשירותי תקשורת שונים, בהם האינטרנט, הדואר האלקטרוני והסלולאר, חשופים לכך שהמידע שהם מייצרים, כותבים וקוראים בחדרי חדרים, יהיה גלוי לכל חוקר משטרה שרק מבקש לבדוק חשד קל לביצוע עבירה פלילית.

 

 

 

הצעת חוק לתיקון פקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש)(מס' 13)(קבלת נתוני תקשורת וקובצי נתונים ממאגר מידע של בעל רשיון בזק), התשס"ו 2006

פורסם ברשומות, הצעות חוק, חוברת מס' 253, עמ' 550

hh253.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 






 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים