הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

נמחקה תביעת הטוקבקים נגד YNET

 

01/09/2006 | גיליון מספר 83 | משה הלוי halemo

 

אמיר ישראלי הגיש תביעה נגד עיתון ידיעות אחרונות בגלל צינזור טוקבקים של גולשים על ידי מונופול מוכרז. השבוע הוא נאלץ לבקש למחוק את התביעה שהגיש, לאחר שהתברר ששותפות בשם ידיעות אינטרנט מתחזקת את האתר הפופולרי. YNET ימשיכו לצנזר תגובות, כי מותר להם.

 

 

ביום 14/02/2006 הגיש עו"ד אמיר ישראלי כתב תביעה ראשון מסוגו נגד אתר האינטרנט של ידיעות אחרונות. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בחיפה.

 

בכתב התביעה הראשון מסוגו בישראל, טען עו"ד ישראלי כי צינזור התגובות באתר YNET היא "פגיעה בזכות חוקתית". עו"ד ישראלי תבע מהאתר סך של  25 אלף שקל. טענתו העיקרית של ישראלי היא כי בעקבות שיתוף הפעולה בין האתר לחברת צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות על שידורי ליגת העל בכדורגל, צינזרו עורכי אתר YNET את תגובותיו הביקורתיות נגד צ'רלטון והתנהלותה.

 

בכתב התביעה טען עו"ד ישראלי כי בין אתר Ynet לבין חברת צ'רלטון מתקיים הסדר כובל אסור, הכולל התחייבות מצד צ'רלטון לבלעדיות כלפי אתר Ynet לשידור תקצירים של משחקי כדורגל ישראלי באינטרנט, וכן התחייבות – מפורשת או משתמעת – מצד אתר ynet למנוע גרימת נזק תקשורתי לצ'רלטון, ובכלל זאת בדרך של צנזור תגובות שליליות של מבקרים באתר כלפי החברה.

 

את הדיווח הראשוני על כתב התביעה, פרסם אתר NRG

http://www.nrg.co.il/online/4/ART1/048/507.html

 

עותק מכתב התביעה המלא, אפשר למצוא באתר המשפטי נבו, כאן

http://www.nevo.co.il/Psika_word/kitvey/s06003960-kt.doc

 

 

בינתיים, תיק התביעה עבר לידי השופט אמיר טובי. בתגובתו של אתר YNET, נטען כי האתר מופעל ומתוחזק על ידי שותפות רשומה בשם "ידיעות אינטרנט", וכי לעיתון ידיעות אחרונות אין יד ורגל בניהול האתר. טענה זו שומטת למעשה את טענתו העיקרית של התובע כי מדובר בהסדר כובל בין מונופול שהוכרז עליו רשמית בשנת 1995 על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, לבין חברה המחזיקה בלעדית את זכויות השידור בישראל לליגת העל בכדורגל.

 

ביום 24/08/2006 ביקש עו"ד אמיר ישראלי למחוק את התביעה בהסכמה. ואכן, ביום 29/08/2006 הורה בית המשפט השלום בחיפה למחוק את התביעה. דיון קדם המשפט שנקבע לחודש נובמבר 2006, בוטל אף הוא.

 

ככל הנראה, אתר YNET ימשיך לצנזר תגובות, כי זה אתר פרטי, אינו מונופול מוכרז, ולכן מותר לו, על אפם וחמתם של המקטרגים הוירטואלים.

 

 

א 3960/06 (שלום חיפה), עו"ד אמיר ישראלי נגד ידיעות אחרונות (Ynet)

תביעה נמחקה ביום 29/06/2006

 

 

 





 
 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים