הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אין יותר אנונימיות טלפונית. אתם מזוהים

 

16/01/2007 | גיליון מספר 85 | משה הלוי halemo

 

בקרוב: מוקדי שירות החירום הציבוריים יוכלו לזהות כל מספר טלפון של מנוי המחייג אליהם, לרבות מנוי בעל מספר טלפון חסוי. מי שמתכוון להתקשר למוקד 100 ולגדף את השוטרת, כדאי שיחשוב פעמיים.

 

 

משרד התקשורת החליט לתקן את רישיונן הכללי של חברות התקשורת, כך שתבוטל האפשרות לחסימת מספרי הטלפון בהתקשרויות של אזרחים למוקדי החירום. לטענת משרד התקשורת, הדבר יסייע למוקדי החירום לסייע בזמן אמת לאזרחים הנמצאים במצוקה ואשר זהותם חסויה.

 

התיקון לרישיון התבצע בעקבות יוזמתו הפרלמנטרית של חבר הכנסת יורם מרציאנו ממפלגת העבודה, שקיבלה את אישורו של שר התקשורת יעקב אטיאס. המדובר בהצעת חוק שעניינה איחוד מוקדי החירום הטלפוניים. הצעת החוק אושרה על ידי וועדת השרים לענייני חקיקה לפני כחודש.

 

התיקון לרשיון התבצע כדי לאפשר זיהוי מהיר, כולל איתור כתובת, של פונה הנמצא בסכנה בכלל ובסכנת חיים בפרט. תיקון זה יסייע למוקדי החירום לסייע בזמן אמת לאזרחים הנמצאים במצוקה ואשר זהותם חסויה. התיקון יסייע למשטרת ישראל ולמגן דוד אדום, לטפל בתלונתם בדבר הטרדות מוקדי החירום שלהם בשיחות שווא, הגורמות לעיתים קרובות, לחסימת מוקדי החירום לקבלת "פניות אמת".

 

בין חברות התקשורת הנפגעות: בזק, הוט טלקום, 012 טלקום, גלובקול תקשורת, פלאפון, סלקום, פרטנר ומירס. על פי הרשיון החדש, חברה בעלת רישיון אינה רשאית לאפשר למנוי לחסום את מספר הטלפון שלו, כאשר המנוי מתקשר אל מוקד החירום של משטרת ישראל ("100"); מגן דוד אדום ("101") ומכבי אש ("102").

 

ביטול האפשרות לחסימת מספר הטלפוני בעת התקשרות למוקד חירום, ייעשה רק לאחר שתינתן למנויי כל חברות התקשורת הודעה מפורשת בעניין.

 

למי שעדיין רוצה להטריד את מוקד 100, זה הזמן לעבור לטלפונית אינטרנט...

 

למי שרוצה לזהות את החברים והאויבים שלו מעבר לקו, זה הזמן להתחזות למוקד חירום.

 

 

הודעת משרד התקשורת מיום 16/01/2007

http://www.moc.gov.il/moc/doa_iis.dll/Serve/item/English/1.1.2.1.1.html

 

 

 

 


 



אריאל אטיאס
שר התקשורת




 

 

 


 

תגובות הקוראים