הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המרדף אחרי חיים האדום

 

16/02/2007 | גיליון מספר 87 | משה הלוי halemo

 

מפלג צנזורה לא בוחל באמצעים, ומחפש אחרי העיתונאי העצמאי חיים יטיב. האחרון חשוד בכך שכתב משהו אסור באינטרנט הנוגע לפרשת חיים רמון. היחידה הארצית לחקירות הונאה מעולם לא נראתה פאטתית יותר.

 

 

חשיפה: היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) באמצעות מפלג צנזורה (לשעבר מפלג עבירות מחשב), מפעילים בשבוע האחרון שוטרי סיור רבים כדי להביא לחקירה במפלג את חיים יטיב, עיתונאי עצמאי הכותב באתר רוטר נט (www.rotter.net) ובאתר פרטי הנקרא "נקים" (www.nakim.org) למלחמה בשחיתות השלטונית.

 

יטיב, על פי הרישום ברשמי, גר בקיבוץ הר עמשא בדרום הארץ. יטיב, כמיטב המסורת הצנזור המשטרתי, הוזמן בעבר לחקירה בעניין פרסום כלשהו שעשה באתר אינטרנט פרטי בו הוא כותב, אך הוא סירב להגיע. בעקבות ההזמנה, עתר ליועץ המשפטי לממשלה שדחה את בקשתו, ולאחר מכן עתר לבית המשפט העליון. כרגע מדובר בעתירה פתוחה הממתינה לתגובת יאח"ה.

 

החל מיום חמישי האחרון, 08/02/2007, מופעלים אמצעי משטרה כבדים כדי להביא למעצרו של "העבריין הנמלט", חיים יטיב. ניידות רבות נשלחו מתחנת העיירות לביתו של יטיב בקיבוץ הר עמשא. אילו הגיעו גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, כדי לתפוס את הבלוגר הנמלט ולהביאו לחקירה.


על פי עדות השכנים ביישוב הר עמשא, השוטרים שהגיעו לביתו של יטיב ניסו לפרוץ בכוח לביתו בערב שבת (09/02/2007), תוך גרימת נזקים לדלת הבית. רק התערבותו של שכן מנעה את הפריצה והסגת הגבול המשטרתית, כאשר השכן מסביר לשוטרים המתלהבים כי חיים אינו בבית והבית הוא רכושו של הקיבוץ.

 

החיפוש אחרי גולש האינטרנט "המסוכן" נמשך במשך שבוע ימים, כאשר למקום מגיעות ניידות משטרה מלוות בשוטרי יס"מ. במקביל, נשלחו ניידות גם לירושלים על מנת לאתר את חיים יטיב, אך זאת ללא הצלחה. יטיב מסתתר בינתיים במרחבי הסייברספייס העצומים, מה שלא מוסיף הרבה תקווה לכוחות הכחולים בשטח.

 

משנודע הדבר לחיים יטיב, הוא פנה לצנזור המפלגתי, פקד רמי כהן גבורה. האחרון אישר שהוא זה ששלח ניידות לחפשו. על פי יטיב, מהשיחה עם פקד גבורה עולה כי בידי יאח"ה אין צו מעצר כלשהו, אלא מדובר בהזמנה סטנדרטית לחקירה. סביר להניח כי מדובר בכך שיטיב הוכרז כ"דרוש חקירה" במערכת ההכרזות הממוחשבת של משטרת ישראל. יובהר כי סטטוס של "דרוש חקירה" אינו מהווה עבירה, וכי החוק כיום אינו מחייב אדם להופיע לחקירה במשטרת ישראל, אם במכתב או בטלפון. רק אם ההזמנה נעשית באופן פיזי על ידי שוטר המעכב את האזרח, יש חובה להתלוות לשוטר המעכב.

 

יטיב פנה השבוע פעם נוספת לבית המשפט הגבוה לצדק בבקשה למתן צו ביניים לעצור את שלוחיהם של מפלג צנזורה, אך השופטת עדנה ארבל סירבה להיעתר לבקשה בלא לנמק מדוע (בג"ץ 1264/07).

 

לטענת יטיב, החקירה קשורה לפרשת השר חיים רמון, כאשר מטרת החקירה המנוהלת ביחא"ה, כמו גם חקירת רמון, היא לחפות על עבירות שביצעו בכירים ביחידה בפרשה זו. יטיב מבטיח להרחיב בהמשך המאבק.

 

יטיב רומז כי ביאח"ה קיימת מזה זמן חפרפרת אשר מדליפה לו מהנעשה ביחידה.

 

 

 






חיים יטיב
"הנמלט"

 




 
 


 


 

תגובות הקוראים