הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 




דה שוטרנוס

 

19/02/2007 | גיליון מספר 87 | משה הלוי halemo

 

אחרי דו"ח ועדת זיילר, משטרת ישראל לא נראתה מעולם דומה יותר למשפחת סופרנו. להלן עיקרי הפרקים ששודרו בעונה האחרונה של סדרת הפשע.

 

 

פרק ראשון:

משפחת פריניאן. האחים עודד ושרון. משפחת פשע סיציליאנית ממוצא פרסי מנהלת את איזור הדרום. הימורים, פרוטקשן, סחיטה באיומים, שוחד שוטרים. מועדון הבבה בומבום הוא מועדון הימורים שמדיי יום מפסידים בו את כספם מהמרים כבדים. המשטרה לא עושה דבר כדי לסגור את המקום, וגם כשיש תכנון לפשוט על המקום על ידי המשטרה, יש למשפחה מודיע מקרב הקצונה הבכירה במחוז. אחד, קוראים לו יורם לוי, סגן ניצב.

 

פרק שני:

המשפחה מגייסת שוטר במדים על מנת שיחדור לבית החולים ויחסל במיטתו את יריבם פנחס בוכבוט. בדרך לרצח, צחי בן אור, שוטר שנשכר למשימת הקטל, עובר דרך הבנק ומושך קצת מזומנים. הכספומט היה מקולקל באותה עת, אז הוא עושה זאת דרך כוונת האקדח.

 

פרק שלישי:

יורם, קצין המשטרה שנמצא בעניינים של המשפחה, מקבל שוחד ומתחלק בכספים של המדינה עם המשפחה. הפאמיליה הביאה לידיעתו שממחסני צבא הגנה לישראל נגנבו סוללות יקרות ערך והם מוכנים להחזיר את הסחורה הגנובה תמורת דמי הביטוח הנאים. אחרי הכל, המצב הבטחוני במדינה קשה מאוד, ולא ייתכן שצה"ל יישאר ללא סוללות. חברת הביטוח שנכנעת לסחיטה משלמת 600,000 ש"ח. ראש המשפחה מקבל רק 250,000 ש"ח. מישהו בדרך לניידת גוזר קופון.

 

פרק רביעי:

השוטר הרוצח צחי בן אור נתפס, אבל למרות שהוא חשוד ברצח, ולמרות שהוא במגעים להיות עד מדינה כרוצח שיפליל אחרים, הוא משוחרר למעצר בית. משם קצרה הדרך למכסיקו, מקום מפלטו. במכסיקו מישהו מצליח להשיג אותו והוא נרצח בתאונה מצערת. תיק הרצח שבו הוא מעורב שוכב במשרדי המשטרה ומעלה אבק. בינתיים יש מגעים לקדם את יורם.

 

פרק חמישי:

יורם לוי, שגריר משפחת פריניאן במשטרה, מקודם להיות ראש היחידה המרכזית בדרום. בעזרת תרגילים של תסמונת טורט, רק בלי הקללות הנלוות לעוויתות הגופניות הקשות, הוא מצליח לעבוד על הפוליגרף ולצאת לא שקרן מהבדיקה. הוא מסרב לעבור בדיקה נוספת בגלאי השקר, ומוכרז על ידי מפקד המחוז, ניצב משה קראדי, ככשיר וכאדם המתאים לעמוד בראש הימ"ר הדרומי.

 

פרק שישי:

מפקד המחוז הדרומי, משה קראדי, מקודם להיות מפכ"ל המשטרה, על ידי שר המשטרה דאז, ידיד הנגב, צחי הנגבי, שבעתיד לבוא, גם הוא יעמוד לדין פלילי על עבירות שונות, ויהיה חלק מהמשפחה הפלילית המתרחבת. בינתיים, שר המשטרה נבעט החוצה ממשרתו ולתפקיד שר המשטרה מתמנה איש שב"כ לשעבר, שמוצא מפלט בשתייה ובעישון מסיבי של סיגריות תוצרת חוץ.

 

פרק שביעי:

עיתונאית מפורסמת בשם אילנה דיין, עם תוכנית טלוויזיה משלה, עולה על סיפור הפוליגרף התמוה של יורם לוי ועושה מזה מטעם עיתונאי גדול שמשודר בטלוויזיה. המקור, מיסטר איקס, מספר את אשר על קיבתו. הסיפור מעורר פה ושם הדים, אבל לא הרבה, לרוב בגלל קנאה עיתונאית של עמיתיה למקצוע. חלק מהם מגדילים ועושים וחושפים שמיסטר איקס הוא אפרים ארליך, המכונה קרמשניט בפי החבר'ה. מתברר שלפני שנעשה תחקיר, המחלקה לחקירת שוטרים, המכונה מח"ש בפי החבר'ה, לא רוצה לחקור את המקרה. "חוסר אשמה" קוראים לזה.

 

פרק שמיני:

האחים פריניאן, ראשי משפחת הפשע המקומיים, נתפסים, נחקרים ועומדים לדין על רצח ועל עבירות פעוטות נוספות שעניינן שימוש באיומים עם אקדח שלוף. בינתיים, גם מוקמת ועדת חקירה ממשלתית לחקור את תפקודה של משטרת ישראל בפרשת האחים פריניאן והשוטר הרוצח צחי בן אור הי"ד.  בראש הועדה עומד השופט בדימוס, ורדימוס זיילר.

 

פרק תשיעי:

האחים פריניאן משיגים עסקת טיעון טובה ונשלחים לבית הסוהר לחמש שנות מאסר. בעוד שלוש שנים הם יהיו בחוץ. ועדת החקירה מגיעה למסקנותיה הקשות לאחר חקירות שתי וערב של שוטרים וקציני משטרה בהווה ובעבר. על דוכן העדים מופיעים זה אחרי זה מיטב כזבני ישראל במדים. העיתונות רומזת על יום כיפור של משטרת ישראל, על פרשת קו 300 של אוכפי החוק. מגדיל ועושה עיתון אצבעוני שמחלק לקוראיו תמונת פוסטר של מגטרון והשקרניקים.

 

פרק עשירי:

ועדת זיילר מפרסמת דו"ח קשה על תפקודה של משטרת ישראל, של קצינים בה ובעיקר של העומד בראשה המפכ"ל משה קראדי. נקבע כי השוטרים שיקרו לועדה, טייחו, פעלו כארגון פשע, שאין להם מורא מהחוק, שהם עושים מה שבזין שלהם לעשות. המפכ"ל מתפטר והשר לבטחון פנים החדש, אבי דיכטר, ראש השב"כ בעברו, אבל לא שתיין וחשישניק כמו קודמו בתפקיד, ממנה לתפקיד את ראש שירות בתי הסוהר, יעקב גנות. גנות בעברו היה קצין משטרה, מפקד המחוז הצפוני, שעמד לדין על קבלת שוחד אך זוכה, לא לפני שחטף מקלחת של צוננים מבית המשפט העליון על הנורמות הקלוקלות שלו בתפקיד.

 

פרק סיום עונה:

בינתיים מתברר שבתוך משטרת ישראל עדיין שורצים פושעים אמיתיים, יתושים וזבובים שעדיין לא הודברו. מדובר במערך שלם של אנשי משטרה, החל מדרגות זוטרות של שוטרי סיור אלימים ומושחתים ועד לרמות גבוהות של חוקרים שמקבלים שוחד כדי לסגור תיקים או כדי לתפור תיקים ליריביהם. מתברר שהטיפול במשפחות הפשע ששולטות בצמרת המשטרה ואף בתחתיתה, לא כל כך עזר, כי רופא השיניים שנשכר למשימה לנקות את המוגלה המשטרתית, ד"ר זיילר, לא טרח לקדוח לעומק ולעשות טיפול שורש מקיף על שורשי הארגון הרקובים. אלה ששכרו את ד"ר זיילר למשימה הדנטלית הקשה, עומדים לחטוף כאב שיניים פעם נוספת. כמו שזה נראה בעונה הבאה, רק טיפול רקטאלי בעכוזה של המשטרה, בצירוף חוקן על בסיס זרם מים חמימים ונעימים, אולי יצליח לנקות את השחיתות בתוכה...

 

 

 

 

 

 






 




 
 


 


 

תגובות הקוראים