הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

כתב אישום נגד אדם שפרסם מתיחת אינטרנט

 

23/04/2007 | גיליון מספר 90 | משה הלוי halemo

 

מתיחת אינטרנט על אישור מחלה פיקטיבי שבו נכתב שהחולה מבלבל את המוח, ופורסמה באתר YNET כידיעה חדשותית שנמחקה, עלתה למותח בכתב אישום. ארז מדר יעמוד לדין בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזויף.

 

 

לפני מספר חודשים הסתובבה בדואר האלקטרוני הודעה עם אישור רפואי סרוק, שבה נטען נגד רופאה בקופת חולים כללית, כי כתבה באותיות לטיניות הערה בעברית נגד החולה ובה נטען כי "החולה סתם מבלבל ת'מוח. בריא כמו שור. נתתי לו סתם כדורים שאני מקבלת עליהם עמלות".

 

אתר YNET לקח ברצינות את המתיחה עם תמונת האישור הרפואי שנראה די אוטנתי החתום בידי רופאת המשפחה בשירותי בריאות כללית ד"ר קורינה אנג'ל, ופרסם ביום 17/01/2007 ידיעה במדור הבריאות באתר, מאת ד"ר איתי גל, על האישור המדהים. את הכתבה הכתיר YNET כ"פרסום ראשון".

 

בתגובה, הודיעה קופת החולים הכללית כי נגד ד"ר אנג'ל ינקטו צעדים משמעתיים לאור החומרה הרבה של המקרה, וזאת לאחר שימוע שיתקיים לרופאה.

 

הידיעה ב YNET גררה תגובות רבות. ערוץ 10 בטלוויזיה אף ערך לידיעה פולו אפ במהדורת החדשות של אותו הערב. ד"ר אנג'ל הפכה שלא ברצונה ושלא באשמתה למשוא לרדיפת כלי התקשורת נגדה.

 

בינתיים, התברר העניין כמתיחת אינטרנט. ביום 24/01/2007 פרסם עיתון הארץ ידיעה מאת רוני לינדר גנץ, ובה חוזרת קופת חולים הכללית מטענותיה נגד הרופאה, לאחר שהתברר לה כי האישור מפוברק. בדיקה במחשב קופת חולים השומר עותקים של כל האישורים שניתנו לתאריכים שונים, הוכיחה כי האישור המפוברק לא היה ולא נברא והכיתוב עליו מפוברק.

 

לד"ר אנג'ל זה לא כל כך עזר: היא נותרה פגועה מכל העניין ומהאשמות המופרכות נגדה. עדיין לא ברור אם נגד דוברת הקופה, ננקטו צעדים כלשהם לאחר שמסרה תגובה לאתר YNET מבלי לבדוק את הנושא לעומקו.

 

השבוע הוגש כתב אישום נגד ארז מדר, יליד 1977, שעל פי הנטען בכתב האישום, הוא זה שיצר את המתיחה והפיץ אותה ברבים.

 

על פי כתב האישום, ביום 07/01/2007 נבדק מדר אצל ד"ר אנג'ל במרפאת קופת חולים "כללית" בסניף בלומנטל שבבני ברק. בשל מחלת השפעת בה לקה, רשמה ד"ר אנג'ל לנאשם אישור מחלה למשך יומיים.

 

סמוך לאחר מכן, זייף מדר את אישור המחלה המקורי על ידי כך שסרק את אישור המחלה למחשב, מחק באמצעות תוכנה גראפית את האבחנה הרפואית שנרשמה על ידי ד"ר אנג'ל ובמקומה רשם באותיות לועזיות: "stam balbel ta mach bari kmo shor, natti lo stam kadorim shani mekabel haleem hamalot, באופן הנחזה להיות כאילו משפט זה נכתב על ידי הרופאה.

 

את האישור המפוברק הפיץ בפורום באינטרנט בידיעה כי מדובר במסמך מזויף. כתב האישום מזכיר את הפרסום באתר YNET ביום 17/01/2007, פרסום שנמחק. כתוצאה מהפרסום השגוי ב YNET, הושעתה ד"ר אנג'ל מעבודתה בשירותי בריאות כללית.

 

ד"ר אנג'ל התלוננה במשטרת ישראל נגד הזיוף, מה שהוביל לפתיחת חקירה ולתפיסת חשוד.

 

כך, בדיחה אינטרנט די מוצלחת (אם מתעלמים מהקורבן, ד"ר אנג'ל) שכללה פוטומונטז' של אישור מחלה עם כיתוב מצחיק, הפכה לכתב אישום בעבירות לפי סעיפים 418 ו 420 לחוק העונשין, זיוף ושימוש במסמך מזויף, בהתאמה.

 

ביום 17/04/2007 הוגש כתב האישום לבית המשפט השלום תל אביב. הקראת כתב האישום נקבעה ליום 17/05/2007 בפני השופטת רחל גרינברג.

 

 

פ 3133/07, שלום תל אביב, מדינת ישראל נגד ארז מדר

state_vs_madar.htm

 

 

 

_______________

ראו גם:

 

קישור ישן לכתבה שנמחקה ב YNET

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3353532,00.html

 

צילום מסך של הכתבה ב YNET שנמחקה

ynet.gif

 

צילום האישור המפוברק

ishur.jpg

 

באדיבות אתר "לא רלוונטי" של חנן כהן שמסביר על המתיחה

http://info.org.il/irrelevant/item.php/116928240233708764

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים