הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חבר הכנסת אמנון כהן, האם אתה מאונן?

 

09/07/2007 | גיליון מספר 95 | משה הלוי halemo

 

 

חבר הכנסת אמנון כהן, האם אתה מאונן? כמובן שבמצב החוקי הקיים כרגע, אתה לא חייב למסור תשובה. אם אתה מאונן או לא מאונן, זה לא עניינו של אף אחד. רק אתה, בינך לבין עצמך יודע וצריך לדעת האם אתה חוטא מידיי פעם באוננות, כשאף אחד לא רואה אותך. זכותך לשתוק בנושא המביך הזה. לי אין זכות לדרוש ממך תשובה.

 

אבל, המצב החוקי עומד להשתנות. אתה, חבר הכנסת אמנון כהן, תצטרך להצהיר אם אתה מאונן או לא. ככה קבע המחוקק. על מנת להתחבר לאינטרנט, אתה חייב להצהיר בפני ספקית השירות האם אתה שולח מעת לעת את ידך למפשעתך והאם אתה משחית זרע לשווא כמעשה אונן התנכ"י.

 

אם לא תמסור תשובה לספקית האינטרנט שלך, בגלל הבושה והמבוכה הכרוכים בכך, ספקית האינטרנט תניח שאתה לא מאונן. זאת ברירת המחדל של החוק. עכשיו תאר לך שמישהו מילדך יקבל בטעות, בדואר, את חשבונית המס ובאחת השורות תופיע השורה: "מאונן: לא". איך הילד שלך יגיב? איך אשתך תגיב? איך החברים שלך יגיבו? האם ישבחו אותך על זה שאתה לא מאונן או שיצחקו עליך כי אתה שקרן?

 

הצעת החוק החדשה שתחייב אזרחים להצהיר אם הם רוצים חסימת פורנו על האינטרנט שלכם היא בדיוק כמו לשאול אזרחים האם הם מאוננים, האם הם בתולים או מה הסטיות המיניות הפרטיות שלהם. פורנו ומין הוא לא נושא לשאלות של המחוקק או בא כוחו. זכותו של האזרח לא להשיב על שאלות הנוגעות לפורנוגרפיה. אין מקום להניח הנחות מוטעות שאם האזרח בוחר שלא לענות מחמת הבושה הכרוכה בכך, אז הוא בטח סולד מפורנו ולכן צריך לחסום לו אתרי אינטרנט עליהם יחליט האחראי על התועבה במשרד התקשורת.

 

הנחת עבודה מוטעית אחרת בהצעת החוק לחסימת פורנו באינטרנט (הצעת חוק 892) היא ההנחה שמחשב אחד זה אדם אחד. כלומר, אם אשתי רוצה לחסום את הפורנו, ואני לא רוצה לחסום את הפורנו, אז תהיה לי בעיה. כשאני ארצה לגלוש, אני אצטרך לבקש מספקית האינטרנט שלי לפתוח לי את הפורנו. כשאישתי או ילדיי ירצו להשתמש במחשב ובאינטרנט, אני שוב אצטרך לבקש מהספקית לחסום את הפורנו. כלומר, במקום שאני כאבא יקח אחריות על הילדים שלי, ספקית האינטרנט תצטרך לעשות זאת במצוות המחוקק. המחוקק הישראלי, לא האיראני.

 

עכשיו חבר הכנסת אמנון כהן, תהיה גבר גבר ותשיב לנו על השאלה: האם אתה מאונן מדיי פעם או לא? כל תשובה תתקבל בברכה (ואם לא תתן תשובה, נניח כולנו שאתה לא מאונן).

 

 

_______________

לקריאה נוספת:

 

08/07/2007 | הממשלה מאשרת: ספקי גישה יציעו שירות סינון תכנים

http://www.law.co.il/shownews.php?d=h&news=3632

 

08/07/2007 | אושר חוק סינון אתרים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3422697,00.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






ח"כ אמנון כהן



 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים