הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

וואלה תפצה עורך דין ששמו השתרבב לפרסומת

 

22/07/2007 | גיליון מספר 96 | משה הלוי halemo

 

אתר האינטרנט וואלה יפצה עורך דין נשוי ושומר מצוות לאחר ששמו הועתק גרפית מדפי זהב והשתרבב לסרטון פרסומת לאתר מחפשי האהבה קופידון. תוכן הפרסומת הקופצנית לא אוכסן באתר וואלה, אבל למרות זאת תפצה וואלה ביחד עם קופידון את התובע ב 14,000 שח.

 

 

עו"ד שמואל זבולוני הוא עורך דין במקצועו, שומר מצוות, נשוי ואב לארבעה ילדים.

 

יום אחד גילה עו"ד זבולוני כי באתר האינטרנט הפופולרי "וואלה" (www.walla.co.il) מופיע סרטון פרסומת, כאשר בסרט נראה דף שנלקח וצולם מתוך דפי זהב, מדריך מקצועי מסווג המכיל שמות, כתובות ומספרי טלפון של בעלי מקצוע שונים. סרטון הפרסומת הופק על ידי חברת ספארק נטוורקס, מפעילת אתר ההיכרויות "קופידון" (www.cupid.co.il) .

 

בסרטון הפרסומת שהוקפץ בהפניה מאתר וואלה במהלך חודש ינואר 2006, נראים פרטים מזהים, שהועתקו ללא בחירה מכוונת, מתוך מדריך דפי זהב. בסרטון זה ניתן לזהות את פרטיו של עו"ד זבולוני למרות שלא נתן את הסכמתו לכך. סרטון זה אף הוקפץ ונצפה בעת שמשתמשי האתר נכנסו לדואר האלקטרוני שלהם. הסרטון הראה קושי בחיפוש אהבה באמצעות מדריך מסווג מנייר והציג דרך חילופית של מציאת אהבה באמצעות אתר אינטרנט מתאים לכך.

 

עו"ד זבולוני שגילה את הפרסומת ואת שמו משורבב לפרסום, החליט לתבוע את החברות. עו"ד זבולוני טען להוצאת לשון הרע נגדו. הוא טען עוד שהפרסומת גרמה לו בושה וכלימה, צער עמוק ועוגמת נפש, מעבר לפגיעה בשמו הטוב ובמשלח ידו, בנוסף לכך שמשפחתו, קהילתו, לקוחותיו ומכריו, הם אלה אשר הפנו את תשומת לבו לפרסומים.

 

חברת וואלה וחברת קופידון טענו כי אין המדובר בלשון הרע. עוד טענו כי הפרסומת אינה מכוונת כלפי עו"ד זבולוני אלא היא ביטוי סאטירי וציורי אשר משתמע מהפרסום כולו, ולא רק מאותן 4 שניות בהן מוצג שמו של זבולוני באופן לא מכוון. וואלה טענה כי הפרסומת לא הוצגה למעשה באתר וואלה, אלא היתה זו פרסומת קופצת (POP UP) שהוצגה באתר אחר. כמו כן, לאחר שהופנתה לפנייתו של עו"ד זבולוני, הוסרה הפרסומת מהאתר.

 

הצדדים החליטו שלא לנהל הליך הוכחות והשאירו את ההכרעה לבית המשפט, על סמך כתבי הטענות שלהם.

 

שופטת בית המשפט השלום תל אביב, השופטת אושרי פרוסט פרנקל, קיבלה את התביעה ודחתה את טענות ההגנה של וואלה ושל מפעילי אתר קופידון. ביחס לטענה כי הפרסומת לא הוצגה בפועל באתר וואלה, היא קבעה שהגולש אינו מבחין בדקויות כאלה.

 

בית המשפט הטיל על וואלה ועל קופידון לפצות את עו"ד זבולוני בסך של 12,000 ש"ח ובשכר טרחה בסך 2,000 ש"ח.

 

 

א 68845/06, שלום תל אביב, עו"ד זבולוני שמואל נ' וואלה תקשורת בע"מ ואח'

פסק דין מיום 19/07/2007 של השופטת אושרי פרוסט פרנקל

zvuluni_vs_walla.htm

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים