הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אתר סקופ עתר לבגץ: דורש תעודת עיתונאי

 

09/10/2007 | גיליון מספר 98 | משה הלוי halemo

 

אתר האינטרנט סקופ מבקש מלשכת העיתונות הממשלתית לספק לכתביו תעודת עיתונאי. הלשכה מסרבת. בית המשפט העליון יצטרך להכריע בסוגיה התקדימית. האם בקרוב כל בלוגר ייחשב לעיתונאי?.

 

 

אתר האינטרנט הפרטי "סקופ", אשר מפרסם ידיעות וחדשות מקוריות, עתר לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד לשכת העיתונות הממשלתית. העתירה הוגשה ביום 10/09/2007.

 

האתר, באמצעות עו"ד עמיחי וינברג טוען כי לשכת העיתונות הממשלתית אינה מוכנה להנפיק תעודות עיתונאי לכותבי האתר, מאחר ולטענת הלשכה, הם אינם עיתונאים ואינם עובדים במשרה מלאה כעיתונאים. לטענת סקופ, מדובר באפליה ובפגיעה בחופש העיסוק. לטענת העותרים, הכללים שנקבעו הם בלתי סבירים בצורה קיצונית, מפלים, ודינם להתבטל.

 

תעודת עיתונאי היא מסמך רשמי המונפק על ידי לשכת העיתונות הממשלתית. התעודה מאפשרת למחזיק בה גישה נוחה למקומות ולאירועים הפתוחים רק לאנשי תקשורת. לתעודה יתרונות נוספים בהם קבלת מידע ותקשורת פתוחה עם גופים רשמיים. על מנת לקבל תעודת עיתונאי יש לעמוד בכללים אשר נקבעו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית.

 

השופט אשר גרוניס הורה לפרקליטות המדינה המייצגת את לשכת העיתונות הממשלתית להגיב לעתירה. העתירה תידון בהרכב מורחב של שופטים, אשר עדיין לא נקבע. גם מועד הדיון הקרוב עדיין איננו ידוע.

 

אם תתקבל העתירה התקדימית, גולשי אינטרנט אשר כותבים בלוגים, מאמרים וכתבות באופן עצמי, יוכלו לקבל תעודת עיתונאי רשמית של מדינת ישראל. עד כה, המדינה אינה מכירה בכותבים עצמאיים באינטרנט כעיתונאים לכל דבר.

 

יצויין כי במדינת ישראל אין הליך רישוי לעיתונאי וכל אדם יכול לכתוב באינטרנט ללא צורך ברשיון כתיבה. יחד עם זאת, הליך הוצאת עיתון מודפס, מוסדר בחוק באמצעות פקודת העיתונות המנדטורית משנת 1933. פקודה זו מסדירה את אופן הקמתו של עיתון באישור שר הפנים אשר רשאי בחוק גם לסגור את מערכת העיתון בשל עבירות צנזורה, בטחון או מוסר.

 

רשת האינטרנט אינה מוסדרת בפקודת העיתונות המתייחסת לדברי דפוס בלבד, ובשל כך, כל אדם החפץ להקים עיתון באינטרנט, אינו זקוק לאישור שר הפנים להקמתו של עיתון כזה.

 

 

בגץ 7721/07, סקופ. קו. איאל בע"מ נ' לשכת העיתונות הממשלתית

הוגש ביום 10/09/2007 לבית המשפט העליון

scoop_vs_laam.htm

 

 

_________________

 

09/10/2007 | פרסום ראשון באתר סקופ

http://www.scoop.co.il/article.html?id=10505

 

 

 

 

 

 

 


 





 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים