הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

הבולבול של המלך

 

29/11/2007 | גיליון מספר 99 | משה הלוי halemo

 

אסור לפרסם ברבים תמונה של הבולבול של המלך, אבל מותר להפנות ולהסביר לקוראים היכן פורסמה תמונה כזו בעבר כדי שגם הם יוכלו לרוץ ולראות.

 

 

בממלכה קטנה אי שם במזרח התיכון, חי לו מלך אחד שהיה סמל הטוהר והמוסר. רבים מבני עמו העריצו אותו, גם כשפה ושם היה נתפס על ידי פקידיו מבצע מעשי הטרדה מינית ואינוס כנגד בנות עמו. לא סתם הודבקה לו המוסריות והטהרה. בתחילת ימי שלטונו, לאחר מות אביו הדון ז'ואן, שלטונו התאפיין בניקיון כפיים וברמת מוסר גבוהה.

 

רבים מבני העם חששו לדבר סרה במלך ובשלטונו, פן יבולע להם. רבים מנתיני הממלכה היו עדים למעשיו הרעים של המלך, וגם העיתונות ידעה ושתקה, והדברים הוסתרו לרוב בעת שהודפס העיתון.

 

רוב האזרחים שנתפסו על ידי חיילי המלך, נעצרו ונשפטו בגלל שחשפו את ערוותו של המלך בפרהסיה. נגד ילד אחד שהעיז לצעוק "המלך הוא עירום" בעת תהלוכה שהציגה את ההישג האופנתי האחרון של המלך, הוגש כתב אישום בהליך שיפוטי זריז על עבירות של העלבת המלך, איומים על המלך, הפרעה למלך בעת הופעה ציבורית ואף בעבירה של הפרת צו מלכותי האוסר לפרסם בפומבי השמצות על המלך.

 

במדור הסקס של עיתון יומי גדול בממלכה, הופיעו מדי יום תמונות שונות של בולבולים גבריים מלאי שערות הפזורות מסביב לאשכים. תמונה של איבר מין גברי לא היתה מחזה נדיר באותו מדור ובאותו עיתון. בכל יום הופיעו במדור הסקס תמונות של איברי מין אנושיים, עם מעט מלל שהסביר את התועבה הגרפית.

 

החוק באותה ממלכה לא אסר הצגת תועבה ברבים, מכיוון שהיתה זו ממלכה מתקדמת מאוד, דמוקרטית, ממלכה המקדשת את חופש הביטוי ואת זכות הציבור לדעת. מה הטעם להסתיר בפני הציבור את הפרוצדורה ואת הכלים להבאת ילדים לעולם כאשר הציבור בממלכה נבון הוא משאר העמים המקיפים אותו, עמים פרימטיביים האוסרים בתכלית האיסור כל פתיחות מינית?

 

יום אחד הופיעה במדור הסקס תמונה של בולבול גדול ואדום, עטור בשערות שיבה לבנות. היום שבו היה הפרסום היה עובר ומסתיים ככל יום, אילמלא השערורייה שבאה לעולם: עיתונאית אחת חשפה בתוכנית אקטואליה יומית ברדיו את הסיפור הבא: במדור הסקס של עיתון יומי גדול, יש תמונה שבה נראה הבולבול של המלך. מתחת לתמונת הבולבול יש כיתוב: "דוד". העיתונאית הסביר שלדעתה הכיתוב דוד מרמז על "המלך דוד" המוזכר בתנ"ך, וכך מרמז כי מדובר בבולבול של המלך.

 

אט אט כלי התקשורת האחרים בממלכה, הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט ועיתוני הנייר, הצטרפו לחגיגה ולחשיפה ולחשו לצופיהם, מאזיניהם וקוראיהם כי היום הופיע במדור הסקס של עיתון יומי גדול, מתפרסמת תמונה בה נראה הבולבול של המלך כשלצדה הכיתוב "דוד". עיתונאיות שהתראיינו לכלי התקשורת המתחרים הסבירו שהן היו הראשונות בממלכה לזהות את הבולבול של המלך מככב במדור הסקס לצד מודעות אחרות.

 

בני העם הפשוט, שלא ידעו עד כה כיצד נראה בכלל הבולבול של המלך, והתבשרו על כך לראשונה מכלי התקשורת, טרחו וירדו למכולת כדי לקנות את העיתון. הזוועה נחשפה לעיניהם: במדור הסקס, בצד ימין ליד מודעת פרסומת לקונדומים בטעם תות, נראה תמונה של בולבול גדול ואדום כשמתחתיו נמצא הכיתוב "דוד".

 

"זה הבולבול של המלך", חשב קורא שטרח וקנה את העיתון. "זה הבולבול שזיין אותנו שנים", חשב קורא אחר. "עכשיו כולנו יודעות איך נראה הבולבול של המלך" העיזה קוראת אחרת למלמל בקול.

 

באותו יום עסקו כלי התקשורת רבות בתמונת הבולבול של המלך שהתגלתה על ידי עיתונאיות במדור הסקס של עיתון יומי גדול. "אני נדהמתי" אמרה עיתונאית אחת. "אני המומה" חשפה עיתונאית אחרת.

 

התקשורת החליטה למנף את הסיפור ולבקש תגובות מנציגי השלטון. פקידי המלך הסבירו לציבור כי מדובר באיום מפורש על המלך והם רואים זאת בחומרה. שוטרי המלך שערכו חקירה ראשונית, מצאו וגילו שאת תמונת הבולבול של המלך הזמינה ככל הנראה נימפומנית אחת שטענה בעבר כי המלך אנס אותה.

 

נציג ממשפחת המלך התראיין בצללית והסביר למראיין כי הנימפומנית מנסה לעשות צחוק מהמלך, כמו שתמיד עשתה בעברה בעת שהמלך שכב איתה, וכי כל מטרתה היא לנסות ולהתנקם במלך על ידי חשיפת איבר המין המיוחד שלו. המלך עצמו, ממקום מחבואו באחד ממאה חדרי המיטות הפזורים בארמונו, רמז שאישתו וילדיו מרגישים מאוימים.

 

בימים אלה החקירה נמצאת בעיצומה. משטרת הממלכה מנסה לאתר ולשים ידה על האישה שהזמינה את פרסום מודעת הבולבול נגד המלך. צווים הוצאו נגד העיתון המפרסם, נגד חברת כרטיסי האשראי ונגד חברת הטלפונים הממלכתית.

 

הסיפור והתמונה של בולבול המלך היו עוברים בשקט, אילמלא עיתונאיות שהצליחו לזהות את הבולבול של המלך במבט ראשון, היו חושפות את התרגיל. אילמלא אותן עיתונאיות, תושבי הממלכה לא היו יודעים כיצד נראה בכלל הבולבול של המלך.

 

כלי התקשורת לא חוזרים ומפרסמים את תמונת הבולבול של המלך, כי בממלכה אסור לפרסם בפרהסיה תמונות בוטות נגד המלך. מי שיפרסם, ייעצר. את מה שכבר פורסם, אפשר לראות בכל ספרית עיתונות. חוץ מזה, קיים גם צו איסור פרסום של שופט האוסר לפרסם פרטים על איבר מינו של המלך מחשש לנקמתן של נימפומניות שנאנסו. כתוצאה מכך, מדווחים כלי התקשורת רק היכן פורסמה התמונה, כמה עולה העיתון, ואת מילת המפתח שיכולה לזהות את המודעה המתחכמת בין עשרות המודעות האחרות:  "דוד".

 

למרות כל הזהירות המלאכותית של כלי התקשורת, כל נתיני הממלכה יודעים כיום איך נראה הבולבול של המלך: הוא גדול ושעיר. צבעו אדום. יש לו שערות שיבה לבנות מקורזלות מסביב לביצים. יש לו שם חיבה: "דוד".

 

 

בפרק הבא:

קבוצת שוטרים הנאשמת בזריקת רימונים ומטעני חבלה על עבריין מוכר, ששמותיהם הופיעו ב מודעת אבל תמימה ושולית, נחשפת על ידי עיתונאים צמאי סקופים וחובבי שערוריות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים