הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

רשויות המס דורשות מעמ על שימוש באינטרנט

 

22/09/2008 | גיליון מספר 102 | משה הלוי halemo

 

לבית המשפט המחוזי הוגש ערר של מוסדות לימוד בישראל לאחר שנדרשו לשלם מעל 27 מיליון שח על שימוש במאגרי מידע ברשת. אם הערר יידחה, נשלם מס על צפייה בפורנו מקוון.

 

 

זה היה רק עניין של זמן עד שפקיד יצירתי ברשות המיסים יחליט למסות פעולות בסיסיות ברשת האינטרנט. אם בעבר תשלום מכס וייבוא הוטלו על הזמנות ספרים מאתר אמזון התקבל איכשהו בהבנה, אז העניין הבא לא כל כך מתקבל בהבנה כזו.

 

במהלך השנה האחרונה הוציאו רשויות מס ערך מוסף (מע"מ) דרישות תשלום למספר אוניברסיטאות בישראל. מע"מ הטיל שומה של מעל 27 מיליון ש"ח על מוסדות הלימוד, וזאת עבור גישה ושימוש במאגרי מידע שמקורם באתרי אינטרנט ובמחשבים מחוץ לישראל.

 

פקידי מע"מ היצירתיים קבעו ששימוש במאגרי מידע בחו"ל הוא בעצם ייבוא לישראל, ועל כך נדרשים לשלם מסים. במילים אחרות: גלשת? שילמת מס. או יותר נכון, אם במהלך הגלישה ברשת האינטרנט רכשת שירותים מקוונים, כמו מידע, תוכן, מנוי לאתר, הרי אתר חייב לשלם מע"מ בגין ייבוא של התוכן לישראל.

 

מי שנדרש לתשלום המוזר הן חמישה מוסדות אקדמאים:

מחב"א - מרכז החישובים הבין אוניברסיטאי;

לה"ב - לימודי הכשרה בניהול;

אוניברסיטת בן גוריון;

הטכניון;

ואוניברסיטת תל אביב.

 

 

האוניברסיטאות שנדרשו לתשלום החדש, לא השלימו איתו. ביום חמישי האחרון (18/09/2008) הן הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערר על שומה שנקבעה להן. הערר הוגש באמצעות משרדו של עו"ד משה שקל.

 

בערר שהוגש טענו האוניברסיטאות כי שימוש במאגרי מידע וצריכתן בישראל, מהווה ייבוא טובין בלתי מוחשיים לישראל.

 

חוק מס ערך מוסף קובע בסעיף ההגדרות שלו כי טובין הוא גם "ידע" וגם "נכס בלתי מוחשי". החוק קובע כי ייבוא של טובין לישראל, מחייב במסי ייבוא ובתשלום מע"מ, כלומר גם על משהו וירטואלי שרוכשים כמו תוכן באינטרנט, חייבים לשלם מס.

 

בית המשפט עדיין לא קבע מועד דיון. אם ערר האוניברסיטאות יידחה, ההחלטה תשפיע על כל גולש בישראל, אשר יחויב בתשלום מסי ייבוא ומע"מ על כל תוכן שצפה בו בתשלום ו/או על מנוי לאתר אינטרנט שעשה.

 

כן ארנון, גם על פורנו...

 

 

 

~~~~

עש 1165/08, מחוזי תל אביב, מחב"א מרכז חישובים בין אוניברסיטאי נ' מע"מ ת"א 3

עש 1166/08, מחוזי תל אביב, לה"ב - לימודי הכשרה בניהול נ' מע"מ ת"א 3

עש 1167/08, מחוזי תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון נ' מע"מ ת"א 3

עש 1168/08, מחוזי תל אביב, הטכניון נ' מע"מ ת"א 3

עש 1169/08, מחוזי תל אביב, אוניברסיטת תל אביב נ' מע"מ ת"א 2

 

 

 

 

 

 

 


 




 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 


 

תגובות הקוראים