הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

שלח אימייל נגד גרושתו והורשע בפגיעה בפרטיות

 

05/10/2008 | גיליון מספר 103 | משה הלוי halemo

 

פלוני סיפר לכולם באימייל שהחבר החדש של גרושתו הוא גמד, נרקומן והומלס. פלוני זוכה מעבירות של איומים והטרדת בזק אך הורשע בפגיעה בפרטיות של אישתו לשעבר.

 

 

 

לפני כעשרים שנה התקשר פלוני עם א', ילידת 1956, ולשניים נולדו שתי בנות מחוץ לנישואים. רק בשנת 2006 נישאו פלוני וא'. חודשיים מיום הנישואים, עזב פלוני את דירתו ועבר להתגורר עם אשתו הנוכחית.

 

 

ביום 28/06/2007 בשעה 15:12 שלח פלוני הודעת דואר אלקטרוני אל א' ואל שלוש מחברותיה, ובה קבל על אישתו לשעבר:

"דעו מי זאת המתלוננת (לא כפי שאתם מכירים).

התחתנתי מאהבה -  יצאתי עם קרניים.

התחתנה איתי, המשיכה הקשר עם החבר הקודם בטלפון ובפגישות.

בטלפון כל שעות היממה כולל בלילות ובשעות לא סבירות (05:00, 03:00, 24:00), נפגשה איתו בבר לריקודים, נסעה אליו לבת ים והסיעה אותו באוטו (שאני קניתי) חלק מהשיחות והפגישות מתועדות.

ומי החבר – גמד, נרקומן, הומלס ובשבילו היא בגדה בי, הרסה משפחה עוד בטרם התגבשה.

אלו העובדות, כמובן שהיא תארוז את העובדות אחרת.

רק שתדעו".

 

 

א' פנתה למשטרה והגישה תלונה. פלוני נחקר והודה במשלוח המייל לא' ולחברותיה. לאחר זמן מה, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגדו על באישומים שונים של איומים, הטרדה באמצעות מתקן בזק ופגיעה בפרטיות.

 

בבית המשפט טענה התובעת כי תוכן המייל מדבר בעד עצמו, מה גם שהנאשם הודה שכתב את המכתב. לטענת התובעת, יש בסיס לביצוע עבירה של פגיעה בפרטיות על ידי פלוני.

 

מנגד, הסביר סנגורו של פלוני, כי במייל זה הביע הנאשם את תחושותיו. לגישתו של בא כוחו של פלוני, לא ראוי שהמשפט הפלילי יתפרש על כל אמרה הנאמרת בנסיבות משבריות על רקע סכסוך זוגי.

 

השופטת דורית רייך שפירא קבעה כי פלוני הפר את פרטיותה של המתלוננת א'. השופטת שפירא הסבירה כי במשלוח המייל לנמענים נוספים שאינו מכיר ואינו בקשר עמם, איבד הנאשם את הריסון העצמי ושיקול הדעת הבריא. עוד הסבירה כי הפרסום של האימייל מייחס למתלוננת בגידה וקיום קשר מיני עם חברה הקודם, פרסום הנוגע לצנעת חייה האישיים וההתנהלות המינית שלה. במשלוח האימייל לאנשים נוספים שהנאשם לא הכיר, קיים היסוד הנפשי של מחשבה פלילית.

 

השופטת שפירא הרשיעה את פלוני בעבירה של פגיעה בפרטיות. פלוני זוכה מעבירות אחרות שיוחסו לו בכתב האישום בהם איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק, לאחר שנטען כי שלח גם הודעות SMS.

 

טרם נקבע מועד למתן גזר הדין.

 

 

פ 5704/07, שלום תל אביב, מדינת ישראל נ' פלוני

הכרעת דין מיום 11/09/2008

של השופטת דורית רייך שפירא

state_vs_ploni.htm

 

 

 

 

 

 

 


 



 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים