הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל נגד הלמו

 

06/11/2008 | גיליון מספר 104 | מערכת דואר חשמלי

 

השבוע התקיים דיון ראשון בכתב האישום שהוגש נגד משה הלוי, בעבירה של העלבת עובד ציבור, מפכל המשטרה דאז משה קראדי. הלמו הגיש טענות מקדמיות על אכיפה בררנית והציג השמצות שכתבו עיתונאים על הנשיאה דורית ביניש. המשטרה דורשת מאסר בפועל.

 

 

אתמול (05/11/2008) התקיים דיון ראשון בבית המשפט השלום בעכו בכתב האישום שהוגש נגד משה הלוי (halemo), עורך אתר זה. הדיון התקיים בפני כב' השופטת רונית בש.

 

התביעה מאשימה את הלוי בכך שפרסם מלל ותמונה של יקיר ועדת זיילר, המפכ"ל משה קראדי, במטרה להעליב אותו, כשמאחוריו דגל נאצי ועל כתפו סימן צלב קרס.

 

ליום הדיון קדמה הגשת טענות מקדמיות מטעם הלוי. הלוי טען בכתב הטענות המקדמיות שהגיש, כי התביעה מוגשת מטעמים זרים, שעיקרן רדיפתו על ידי משטרת ישראל לאחר שחשף בעבר עבירות על החוק שביצעה. הלוי טען כי המשטרה זייפה צו חיפוש, ביצעה חיפוש אחר בעזרת צו חיפוש פגום וביצעה מעצר עם מספר תעודת זהות השייך לאחר.

 

כמו כן נטען כי ללשכת התביעות של משטרת ישראל אין סמכות להגיש כתב אישום על עבירות שבוצעו לכאורה באתר אינטרנט שכתובתו מחוץ לשטח ישראל, בארה"ב. התביעה טוענת כי הדברים התפרסמו באתר ROTTER.NET, כלומר לא באתר שסיומת שם המתחם שלו היא IL.  הלוי טוען שמאחר וכתב האישום אינו מציין במפורש כי העבירה בוצעה בשטח ישראל על פי הגדרתו בסעיף 7(ב) לחוק העונשין, הרי הדבר מצריך אישור בכתב של היועץ המשפטי לממשלה להגשת כתב האישום, וזאת לפי סעיף 9(ב) לחוק העונשין.

 

יצויין כי על פי חומר החקירה לא ניתן לקבוע היכן נמצאו שרתי המחשב של אתר רוטר נט בעת ביצוע העבירה לכאורה בשנת 2006. על פי החוק, התביעה אינה יכולה לבצע השלמות חקירה לאחר שהוגש כתב האישום והחומרים כבר נמסרו לנאשם. בעל האתר, הרב ד"ר ישעיהו רוטר לא נחקר בנושא.

 

עוד טענה שהעלה הלוי היא שכתב האישום אינו מגלה עבירה. כתב האישום מצטט שיחה בין הלוי לבין אדם אחר שאינו קראדי, ולפיכך לא בוצעה בפועל העלבת עובד ציבור, מאחר והדברים לא נאמרו בפניו של קראדי. בנוסף, קראדי אינו עד תביעה, ולכן לא ניתן יהיה להוכיח כי היה עובד ציבור בעת העבירה וכן לא ניתן יהיה להוכיח מתי קלט את הדברים המעליבים.

 

טענה מקדמית נוספת שהעלה הלוי היא הגנת מן הצדק. הלוי טוען לאכיפה בררנית בכל הקשור להעמדה לדין של עיתונאים ואזרחים בעבירות של העלבת עובד ציבור. הלוי רומז על גורמים מסויימים במחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה ובמטה הארצי של משטרת ישראל, שמסננים עבירות של העלבת עובדי ציבור וזילות בית משפט לפי סוג החשוד.

 

לבית המשפט הוצג המקרה בו החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין בשנת 2000 את הרב עובדיה יוסף, לאחר שגידף את שופטי בית המשפט העליון. בית המשפט העליון אז דחה עתירות להעמידו לדין.

 

הלוי הציג מספר מקרים מהעת האחרונה (לאחר שנת 2006) בהם נכתבו בעיתונות ובאינטרנט מאמרים וקריקטורות משמיצות נגד נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, בהם היא כונתה בכינויים פוגעים ומשפילים על ידי עיתונאים בכירים. כמו כן הוצגו קריקטורות עם צלבי קרס שפורסמו בעיתונות נגד קראדי ונגד ראש הממשלה אהוד אולמרט.

 

בבית המשפט נחשפה פליטת פה מטעם נציגת המשטרה, בה טענה כי התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל נגד הלוי. העונש המקסימלי הקבוע בחוק הוא ששה חודשי מאסר. דרישה זו מצריכה מינוי סניגור להלוי, וזאת על פי תיקון חדש לחוק סדר הדין הפלילי. השופטת רונית בש הורתה לתביעה להציג את עמדתה לעניין העונש, באם יורשע הלוי, בדיון הבא.

 

בית המשפט הורה ללשכת התביעות של משטרת ישראל להשיב לטענות המקדמיות שאינן מצריכות עיון בראיות, בתוך 45 ימים.

 

 

פ 1826/08, שלום עכו, מדינת ישראל נגד משה הלוי

05/11/2008 | פרוטוקול דיון

protocol.htm

 

03/11/2008 | טענות מקדמיות מטעם הנאשם

taanot.htm

 

PDF::להורדה בפורמט הדפסה ללא הנספחים

taanot.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 


 



 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים