הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מתחזה ברשת חברתית לא יקבל פיצוי בגין חסימה

 

19/07/2010 | גיליון מספר 112 | משה הלוי halemo

 

ארנון בורוכוב, תובע סדרתי בענייני אינטרנט, התחזה ברשת חברתית לסבא שלו ואף צירף תמונה שלו לפרופיל. כשהתחיל להציק ולהטריד משתמשת באתר, הוא נחסם. בית המשפט דחה את תביעתו לפיצוי ושלח אותו לחפש כסף במקום אחר.

 

 

בשנת 2007 נרשם ארנון בורוכוב לאתר "מקושרים". אתר מקושרים הוא רשת חברתית שכיום פועלת בשיתוף עם אתר וואלה. כשהתבקש לצרף תמונה, צירף את תמונת סבו, דב בר בורוכוב ז"ל, מנהיג ציוני מוכר וידוע שעל שמו נקראים מוסדות ורחובות בישראל.

 

אתר מקושרים

http://mekusharim.walla.co.il

 

 

בורוכוב נרשם לאתר תחת הכינוי "אוקספורד" (oxford) ולא בשמו האמיתי כפי שנדרשים לעשות גולשים שנרשמים לאתר. תקנון האתר קובע כי הגולשים ירשמו בשמם האמיתי ויספקו פרטים אמיתיים.

 

משתמשת אחרת באתר הכותבת  בכינוי "Miss Sin" (גברת חטא) התלוננה על אוקספורד וטענה בפני האתר כי פרטיו של הגולש אוקספורד אינם אמיתיים, כמו תמונתו.

 

ביום 18/05/2009 הנהלת אתר מקושרים פתחה בהליך השעיה נגד בורוכוב. במהלך הליך ההשעיה טענה עובדת האתר, בחורה בשם לילך, כי בורוכוב מטריד אותה במשלוח מסרונים. לבסוף, ביום 11/06/2009 נכנסה ההשעיה לתוקף, ובורוכוב נזרק מהאתר שבו הטריד נשים.

 

בורוכוב כהרגלו בשנים עברו, לא השלים עם סילוקו מהאתר ופתח בהליך משפטי נגד האנשים שהעיזו לזרוק אותו.

 

ביום 01/12/2009, הגיש בורוכוב תביעה קטנה לבית המשפט השלום בירושלים. כדרכו בקודש, פילפל בורוכוב את תביעתו בציטוטים מכתבי הקודש המשפטיים הידועים בארצנו, תוך העלאת טענות שונות ומשונות כנגד אתר מקושרים, כנגד החוזה שעליו חתם כשנרשם לאתר וכנגד צדדים שלישיים שאינם צד לתביעה, בטענה שהם מטרידים אותו ורודפים אותו באינטרנט.

 

אתר מקושרים התגונן בטענות פשוטות: בורוכוב הפר את תנאי השימוש באתר, התחזה לאחר והטריד גולשים אחרים באתר.

 

התביעה התבררה אצל השופטת אנה שניידר מבית המשפט השלום בירושלים. ביום 04/07/2010, בליווי מתורגמנית לשפת הסימנים, פרס בורוכוב את גירסתו לאירועים, תוך שהוא מציף את בית המשפט בהררי נייר לא רלבנטיים תוך שהוא טוען בלהט כי "עבריין מחשבים סדרתי" בפורומים של חירשים ונכים באינטרנט, מטריד אותו ורודף אותו. לטענתו זו הסיבה העיקרית שבחר להתחזות לסבו המנוח.

 

נציגי האתר טענו בהגנתם כי אחד המאפיינים של רשת חברתית היא הצורך בזיהוי אמת של המשתמשים,זאת בניגוד לפורומים ולצ'אטים. כמו כן, כל משתמש באתר מאשר בעת הרשמתו את תנאי האתר.

 

מספר ימים לאחר מכן, החליטה השופטת אנה שניידר לדחות את תביעתו של בורוכוב על כל חלקיה. השופטת שניידר קבעה כי משהתובע הפר את תנאי השימוש באתר ונרשם בשם בדוי, הרי התיר למפעילי האתר את השיקול הבלעדי להסרת הפרופיל שלו מן האתר, ואין לו להלין אלא על עצמו בלבד.

 

במהלך הדיון, בהמלצת בית המשפט, הסכימו מפעילי אתר מקושרים להחזיר את בורוכוב לרשת החברתית תוך תנאי שיספק את שמו ותמונתו האמיתיים, אך בורוכוב סירב בכל תוקף לדרישה זו.

 

כמו בתיקים אחרים, גם הפעם בית המשפט ריחם על בורוכוב ודחה את התביעה שלו בלא להטיל עליו הוצאות בגין הליך סרק משפטי.

 

 

תק 4709/09, תביעות קטנות ירושלים,

ארנון בורוכוב נגד מקושרים בע"מ

פסק הדין מיום 08/07/2010 של השופטת אנה שניידר

verdict.htm

 

 

______________________________

פרסומים קודמים:

סבתא בורסה

http://halemo.net/edoar/0103/0003.html

 

 

 

 


 





דב בר בורוכוב
מנהיג פועלי ציון





ארנון בורוכוב
(אילוסטרציה קרובה)


 

 




 
 
 

 






 

 





תגובות הקוראים