הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המשטרה עובדת בעיניים על מגישי תלונות

 

30/11/2011 | גיליון מספר 113 | משה הלוי halemo

 

מערכת נפגעי עבירה, מנ"ע, היא מערכת ממוחשבת באינטרנט שיכולה לספק מידע למתלוננים בתיקים פליליים. לאחר הגשת התלונה במשטרה, מקבלים קוד משתמש וסיסמה. אלא שהמשטרה עובדת עלינו: הקוד והסיסמה שהיא מספקת, לא מאפשרים למתלוננים להיכנס למערכת הממוחשבת.

 

 

בשנים האחרונות עוברת משטרת ישראל מהפכה מיחשובית. מערכת מחשב ישנות הכוללות מאגרי מידע, עוברים למערכות מחשב חדשות. כך למשל, מערכת המרשם הפלילי.

 

במשטרה קראו למערכת החדשה פלילי אלפיים, או בקיצור פל"א.

 

אחת מהתכונות שהיו אמורות להיכלל במערכת, היתה מערכת מנ"ע, מערכת נפגעי עבירה.

 

אדם שטורח ומגיע לתחנת המשטרה, ותלונתו נרשמת, מקבל מספר תיק הכולל 6 ספרות (הם מספר התיק, למשל 262087) וכן שנה ב 4 ספרות (למשל 2011), שביחד היו מהוות קוד בן 10 ספרות (כך: 2620872011).

 

קוד זה בן 10 ספרות, ביחד עם סיסמה בת 4 ספרות שהיה מקבל המתלונן, יכולים להיות מנוצלים על ידי המתלונן לבדיקת התלונה שהגיש: האם החשוד נעצר, האם הוגש כתב אישום, אצל מי נמצא תיק החקירה וכדומה.

 

אתר מנ"ע - מערכת נפגעי עבירה

http://www.gov.il/mena

 

 

תיאורתית, המתלונן יכול לבדוק את מצב התלונה שהגיש במשטרת ישראל. אלא שרבים מהמתלוננים לאחרונה, אינם יכולים לבדוק בכלל את מצב התלונה.

 

כאשר הם מקישים ואת הקוד ואת הסיסמה שקיבלו על דף שמצורף לאישור הנייר בדבר הגשת התלונה, הם מקבלים הודעה לקונית כי הקוד או הסיסמה אינם נכונים.

 

דף השאלות והתשובות של המערכת הוא יותר מתסכל: שם נטען כי הקוד חייב להיות בן 14 ספרות ולא בן 10 ספרות כמו שרשום בנייר שקיבלו מהשוטרת בעת הגשת התלונה. זה הגיוני, מכיוון שקיימים תיקים בעלי מספר הכולל 7 ספרות ויותר, בעיקר תיקים ישנים שנפתחו במערכת הישנה וקיבלו מספר פ"א (פרטי אירוע) ולא מספר פל"א (פלילי אלפיים).

 

למערכת אין תמיכה טלפונית, מכיוון שבשיחת הטלפון (עם המרכזייה הממוחשבת), אתם מתבקשים להקיש את אותם קוד וסיסמה שקיבלתם מהמשטרה, ושאינם עובדים באינטרנט. גישה למוקד המאויש על ידי הקשת הספרה 1 בסיום התפריט, מגלה מוקד טלפוני שאינו מאויש בכלל (אולי המוקדנים מיואשים, אך בהחלט לא מאיישים).

 

אז בפעם הבאה שתגישו תלונה למשטרת ישראל ותקבלו לידכם ביחד עם "אישור בדבר הגשת תלונה", גם דף נוסף עם הכותרת "בקשה לקבלת מידע על ידי נפגע עבירה" הכולל בתחתיתו קוד בן 10 ספרות וסיסמה בת 4 ספרות, פשוט תבינו: מידע על התיק לא תוכלו לקבל באינטרנט. מישהו במשטרת ישראל מפשל. מישהו בממשל זמין לא עושה את העבודה שלו.

 

לא ברור מדוע מערכת מנ"ע אינה עובדת ומדוע הקודים וסיסמאות שקיבלתם במשטרה אינם מאפשרים כניסה לתיק ובדיקת מצבו הנוכחי. במקום ממשל זמין, קיבלנו ממשל בכלל לא זמין.

 

אם תנסו לבדוק יותר מדיי למה זה ככה, אתם עלולים להעצר על חדירה לחומר מחשב שלא כדין, ואז מישהו אחר יתלונן עליכם למשטרה ויפתח לכם תיק במנ"ע...

 

 

 

 

 


 









 

.

 

 


.

.

תגובות הקוראים