הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תלונה למשטרה על ניסיון אונס של מירי שילון

 

08/12/2011 | גיליון מספר 113 | משה הלוי halemo

 

דן שילון חשף בטלוויזיה בשידור חי שרעייתו עברה נסיון אונס. מירי לא הכחישה. מטעמי אזרחות טובה, מוגשת תלונה זו כנגד החשוד המיידי.

 

 

לכבוד:

משטרת ישראל

 

שלום רב,

 

הנדון: חשד לנסיון אונס של אשה על ידי גבר

 

אני כותב את התלונה הזו קצת בחוסר רצון, מאחר ואני לא בטוח אם משטרת ישראל תטפל בכלל בתלונה הזו, מאחר וקורבן העבירה לא בחרה להתלונן בפני רשויות האכיפה על הטרדה מינית ו/או על נסיון אונס.

 

יותר מכך, ככל הנראה בזמן שהאירוע קרה, החוק למניעת הטרדה מינית לא היה קיים (הוא חוקק רק בשנת 1998), ואולי גם חלה התיישנות מאחר והמקרה אירע לפני עשרות שנים, אך מאחר והטענה היא של נסיון אונס, החלטתי בכל זאת לכתוב תלונה, כדי למנוע מעצמי העמדה לדין עתידית בעבירה של אי מניעת פשע, וכדי למנוע מעצמי ביקורת של קולגות על כך שידעתי ושתקתי.

 

נושא הניסיון לאונס הוזכר לראשונה בשידור טלוויזיה ביום רביעי, 7 דצמבר 2011, בתוכנית הבוקר של ערוץ 2, כאשר בן זוגה של האשה מירי ומגיש תוכנית הבוקר, מר דן שילון, סיפר בהתרגשות רבה על כך שרעייתו הנוכחית הוטרדה מינית בידי אדם בכיר מאוד במדינת ישראל. מר שילון סיפר שרעייתו הנוכחית מירי כמעט ונאנסה על ידי גבר. הסיפור הובא לידיעת הצופים על רקע כניסתו של הנשיא לשעבר מר משה קצב לכלא מעשיהו לאחר שנגזרו עליו 7 שנות מאסר בגין מעשי אונס.

 

בראיונות מאוחרים ומאולצים אחרים, הסבירה הגברת מירי שילון שהאירוע הקשה אירע בתקופת רווקותה בעת שעבדה בארץ זרה, בעיר מנוכרת, ולא התלוננה כי חששה להמשך עתידה המקצועי והתעסוקתי. עוד הסבירה שהאנס כבר אינו בין החיים, אך מאחר ולא ציינה את שמו, אני חושש שאולי רוחו השוביניסטית מרחפת בין תלמידיו וחבריו לאסכולה הצבאית בה גדל.

 

אמנם שמו של הבכיר המטריד לא פורסם במישרין על ידי בני הזוג שילון, אבל אני חושב שהצלחתי לפענח את התעלומה ואני חושב שאני יודע את שמו של האדם הבכיר שהטריד וניסה לאנוס את הגברת מירי.

 

יותר מכך:

מאחר ונשמעים טענות רבות מדוע עיתונאים שמכירים את הסיפורים הללו, לא פירסמו ו/או לא פנו למשטרה כדי שתטפל בחשודים, אני רואה חובה אזרחית לספר את מה שאני יודע ומרגיש וחושב.

 

 

רקע

 

הפרטים הבאים בסיפור ההזוי הזה, מובאים ברמזים בספר שכתב מר דן שילון בשנת 1998. בספרו "בשידור חי", בעמוד 180, מספר מר שילון על פגישה שהיתה לו עם שר הבטחון דאז מר עזר ויצמן, בארה"ב.

 

העתק עמוד 180, מצורף לתלונה זו

page180.jpg

 

 

השר ויצמן נע בסוף שנות ה 70 ותחילת שנות ה 80 על ציר ישראל ארה"ב בעקבות תהליך השלום עם מצרים. מר שילון היה באותה עת הכתב המדיני של הערוץ הראשון בטלוויזיה, שנזון גם מידיעות שסיפק לו מר ויצמן וצוות משרד הבטחון.

 

הגברת מירי היתה באותה תקופה אשה רווקה שעבדה במשלחת משרד הבטחון בניו יורק שבארה"ב, ונשלחה לשרת את מר ויצמן בעת שהותו שם.

 

שילון יודע לספר שכאשר נכנס לסוויטה של ויצמן, הוא ראה את מירי. שילון היה נשוי אז לאשה אחרת. מירי סירבה לחיזוריו של שילון מהטעם שלא רצתה לפתח מערכת יחסים רומנטית עם גבר נשוי.

 

מירי נכנסה לחדר שבו ישבו שילון והשר ויצמן. ויצמן, שכבר אז היה ידוע כטייס שובב ("הטובים לטיס, הטובות לטייסים") שאל את שילון בהקשר למירי:

"מה דעתך על המיידלע"?

שילון השיב "לא רעה".

ויצמן קרץ לשילון בחיוך ממזרי והמשיך בשיחה.

רוצה לומר: "עשיתי אותה" ו/או "אני אעשה אותה" (ובפשטות: הביע את רצונו לשכב איתה).

 

בהמשך הספר, בעמוד 183, מתאר שילון את מסכת ההטרדות המיניות שהוא עצמו העניק באהבה למירי שסירבה לחיזוריו הלוהטים, עד שהכניעה אותה. כך הוא מספר במילותיו שלו:

"לא זנחתי את מאמצי החיזור האינטנסיביים שלי אחרי מירי. התנגדותה הלכה ונחלשה עד שנשברה".

 

העתק עמוד 183, מצורף לתלונה זו

page183.jpg

 

 

יודגש כי התלונה אינה כנגד מר שילון שחי היום באושר עם המוטרדת. עוד יודגש שאינני שופט או מבקר את מר שילון על כך שבגד ברעייתו הראשונה ובאותה עת הטריד באופן קשה צעירה אחרת שסירבה לחיזוריו הכפייתיים, מאחר ומר שילון עצמו איננו עושה זאת כעיתונאי כלפי אחרים בשנים האחרונות (ויכול להיות שזה בגלל שהוא הפך לאיש בידור ומנהלן), מלבד אותו שידור חד פעמי בבוקר.

 

באותו עמוד בספר (183), ממשיך וכותב שילון:

"ביקוריו התכופים של ויצמן בארצות הברית היקשו על החיים בינינו. מירי המשיכה לנהל את לשכתו הניו יורקית ואני נאלצתי להעמיד פנים רשמיות ומנוכרות כל אימת שבאתי לפגישה עם שר הבטחון".

 

בראיון שנתנו בני הזוג מירי ודן שילון בשנת 2005 למדור התרבות של YNET וידיעות אחרונות, הובאו פרטים נוספים ששופכים אור נוסף על פרשת הנסיון לאונס ו/או ההטרדה המינית.

 

קישור לכתבה: חוג השילון

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3066244,00.html

 

 

וכך נכתב בכתבה:

[ציטוט]

מסתבר שבמקביל לעבודתה במשלחת של משרד הביטחון, שימשה מירי כמזכירתו האישית של שר הביטחון כשזה הגיע לביקורים בארה"ב. דן הרגיש שיד אלוהים התערבה ודוחפת אותו לחיקה. "נכנסתי לויצמן, התחלנו לדבר, ואז פתאום היא נכנסה להכניס פתק", הוא נזכר. "כשהיא היתה בדרך החוצה, אז הוא ליווה אותה במבטיו האופייניים, וכשהיא יצאה הוא שאל אותי מה דעתי על המיידלע. עשיתי תנועה כזו של 'זה בסדר', וגם שאלתי אותו שאלה סקסיסטית כזו לגבי טיב היחסים שלו עם המיידלע הזו. והוא נתן לי תחושה שהקשר ביניהם הוא 'די טוב'".

 

מירי: "אתה מבין מה היה שם? שני גברים בודקים מה העניינים: זיינת אותה או לא זיינת אותה?"

 

...

 

מירי: "מעולם לא נסדק משהו, עד לרגע זה".

 

ממש בכית? זה עד כדי כך פגע בך?

 

"בכיתי, כי נפגעתי נורא מהיחס. זה לא קשור אליו. אותו בקושי הכרתי. תשמע, אני עבדתי נורא קשה. זו היתה עבודה נוספת על מה שעשיתי. מבוקר עד לילה עבדתי, ממש עם כל הלב, בצורה נורא מסורה והגונה, ולשמוע שמאחורי גבך יש את ההערות הסקסיסטיות המסריחות האלה, והניסיון ליצור רושם כאילו אני איזה מיידלע, שכשיש רווח בין שתי שיחות אני מבלה איתו במיטה. זה משהו מאוד פוגע. ולא ממש היה לי מה לעשות עם זה. דווקא היתה לי החלטה של לבוא למחרת שוב ולא לתת לזה להשפיע עליי, וזה מה שעשיתי".  

 

[סוף ציטוט]

 

 

התלונה

 

תלונה זו מוגשת כנגד מר עזר ויצמן, בגין הטרדתה המינית לכאורה של הכפופה לו, גברת מירי, ובגין חשד לנסיון אונס של אשה, לכאורה.

 

הנה עוד קצת פרטים על החשוד, על מנת להקל על משטרת ישראל למצוא אותו:

מר ויצמן נולד בשנת 1924 בתל אביב וגדל בחיפה.

מר ויצמן, היה בעברו טייס חיל האויר ואף שימש כמפקד חיל האויר.

מר ויצמן היה סגן רמטכ"ל במלחמת ששת הימים והיה אחד ממובילי מדינת ישראל לנצחון הגדול.

לאחר שיחרורו של מר ויצמן משירות בצה"ל, הוא שימש חבר כנסת מטעם תנועת החרות, לימים הליכוד.

בשנת 1977 הוא מונה לשר הבטחון בממשלתו של מנחם בגין, והיה בין מובילי תהליך השלום עם מצרים.

בשנת 1993 נבחר לנשיא השביעי של מדינת ישראל.

בשנת 2000 התפטר מתפקידו לאחר לחץ ציבורי בעקבות תחקיר שפרסם העיתונאי יואב יצחק על קבלת כספים שלא כדין ממיליונר בשם אדוארד סרוסי.

בין לבין, המשיך לזלזל בנשים ושלח אותן לסרוג סוודרים, במקום למלא כיתה בקורס טיס.

 

אינני יודע היכן מר ויצמן שוהה בימים אלה, מכיוון שהחל משנת 2005 בערך לא שמעתי אותו יותר מברבר בכלי התקשורת.

 

הפעם האחרונה שראיתי את מר ויצמן היתה ביוטיוב

http://www.youtube.com/watch?v=SXouSjpgmSI

 

 

כולי תקוה שתקדים הנשיא לשעבר מר משה קצב יהווה תמריץ למיצוי הדין הפלילי גם עם הנשיא לשעבר מר עזר ויצמן, באם יימצה אשם.

 

וכמובן, כל הנ"ל, הכל לכאורה ועל פי החשד.

 

אינני רוצה להטיל דופי באדם מכובד כמו מר ויצמן רק בגלל שאשה שזנחה את עקרונותיה או גבר בוגדני שזנח את רעייתו, השפריצו את הסיפור הזה בתקשורת.

 

 

 

 







עזר ויצמן











.

 

 



.

 

.

תגובות הקוראים