הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 






כתב אישום נגד בן 67 שהתחזה בצ'אט לבן 17

16/07/2003 |   גיליון מספר 19

halemo

 

 

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש ביום ראשון 13 יולי 2003 כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום כנגד העיתונאי ומנכ"ל אגודת העיתונאים לשעבר טוביה סער, יליד 1935, שהתחזה לנער בן 17 בצ'אט. הפרקליטות מייחסת לטוביה סער עבירה בודדת של קבלת דבר במרמה בגין הצלחתו לקבל פרטים של נערה בת 16 שצ'וטט איתה.

 

 

הקידמה הטכנולוגית ככל הנראה לא הגיע למחוז הנגב של המשטרה ושל הפרקליטות הדרומית. העיתונאי הותיק, איש קול ישראל בשנות ה 60, ממקימי רשות השידור, מנהל הטלוויזיה בעברו ומנכ"ל אגודת העיתונאים לשעבר טוביה סער, נעצר בשנת 2001 בגין בעילת קטינה בת 16 שהכיר בצ'אט. המשטרה ייחסה לסער עבירות מין חמורות, וביקשה לעוצרו למספר ימים.

 

במשך כשנה שלמה, התכתב טוביה סער בכינוי "רן" עם גולשת בשם א', כאשר הוא מציג את עצמו כנער בן 17 המשחק בנבחרת הטניס של הנוער בישראל. בשלב כלשהו, לאחר כשנה של קשר רציף, לאחר שהצליח לגלות את פרטיה של הגולשת א', החליט סהר לגלות לה כי הוא למעשה מעל גיל 50, הוא עיתונאי ותיק והוא אינו רן בן 17 כפי שהציג את עצמו בצ'אט.

 

למרות זאת, א' החליטה להיפגש עימו בחיים האמיתיים ולא נרתעה מהגילוי. על פי כתב האישום, טוביה סער קיים יחסי מין בהסכמה עם הנערה שהתכתב עימה. למרות יחסי המין, בכתב האישום לא מופיעה עבירת מין כלשהי שיוחסה לסער בעבר על ידי המשטרה.

 

כתב האישום מייחס לטוביה סער עבירה של קבלת דבר במרמה על פי סעיף 415 (רישא) לחוק העונשין הישראלי:

 

415. קבלת דבר במרמה

המקבל דבר במרמה, דינו - מאסר שלוש שנים, ואם נעברה העבירה בנסיבות מחמירות, דינו - מאסר חמש שנים.

 

 

כתב האישום המלא מצורף

Tuviasaar01.htm

 

 

 

דעה אישית על כתב האישום

 

כתב האישום מגוחך מעיקרו. להאשים אדם בן 67 בהתחזות בצ'אט אשר מתכתב כשנה ויותר עם בת 16, זה אישום מגוחך. כמעט כולם מתחזים בצ'אט. בעיקר אילו שמחפשים קשר ואהבה. עצם העובדה שלא הוגש כנגד טוביה סער כתב אישום הכולל עבירות מין, ומפרט כי יחסי המין נעשו בהסכמה מלאה בין הצדדים, משול למעשה שבו מנסים לחפש עבירות אצל אדם אבל לא מוצאים, ואז מחליטים להגיש נגדו כתב אישום כי אין לו כובע על הראש.

 

לפני מספר חודשים זוכה הגולש טוני אסדי בבית משפט השלום בתל אביב ע"י השופט חנן אפרתי מעבירה של שיבוש והפרעה למחשב ולתכנת המחשב על פי חוק המחשבים, בגלל שכתב דברי שקר בצ'אט. אסדי הורשע באישומים האחרים בהן היו מעורבות תוכנות הצפה.

 

על טוני אסדי, כאן:

http://halemo.com/edoar/0018/0003.html

 

 

הנסיון של המשטרה ושל הפרקליטות לחפש מתחת לשטיח של חוק העונשין הישראלי גדול הממדים, עבירות שתתאמנה לפעילות בצ'אטים הישראלים, מעוררת גיחוך ותהייה. על פי הפסיקה הקיימת עד כה, בתי המשפט לא מרשיעים גולשים ששוחחו בצ'אט ושיקרו לצד השני בשיחה.

 

כולי תקווה שבית המשפט יזכה את טוביה סער מהאישום המגוחך הזה. אסור שתהיה פסיקה אבסורדית שכזו שקובעת שאסור לשקר בצ'אט, הגם אם זה כדי להשיג מידע כלשהו מהצד השני לשיחת המקלדת.