הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חובב פורנו תבע בגלל כתוביות מפריעות בקלטת, והפסיד

 

10/07/2006 | גיליון מספר 82 | משה הלוי halemo

 

ארנון בורוכוב, אוקספורד, לטענתו נכה, רכש לפני הרבה שנים קלטות פורנוגרפיות, עם כתוביות, חלקן פרסומיות. הכתוביות הללו הפריעו לו, אבל רק לאחר מספר שנים הוא החליט לתבוע את המפיצה בגלל פגיעה באיכות המוצר. בית המשפט דחה את התביעה.

 

 

קצת רקע  על התובע

 

ארנון בורוכוב, יליד שנת 1956, תושב ירושלים, הוא דמות מוכרת להרבה גולשי האינטרנט בישראל. שמו התפרסם לראשונה כשתבע גולש אחר בשם אלישי פורן, בגלל פרסום פוגע כנגדו בפורום של חרשים וכבדי שמיעה. אז ניתן פסק דין תקדימי על ידי השופט רמי אמיר מבית המשפט השלום בכפר סבא שעסק בין השאר באחריות ספקי אינטרנט וצדדים שלישיים בפרסומים פוגעים שעשה פלוני כלשהו.

 

בית המשפט פסק לבורוכוב, המכונה "אוקספורד" באינטרנט, פיצוי בסך 90,000 ש"ח (א 7830/00, פסק דין מיום 14/07/2002), אך פיצוי זה הוקטן עד מאוד ל 30,250 ש"ח על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שבית המשפט קיבל חלק מהטענות של פורן (ע"א 2475/02, פסק דין מיום 19/02/2006).

 

תביעת לשון הרע נוספת של בורוכוב שירדה לטמיון היתה תביעתו נגד אתר וואלה, זאת בשל טענתו כי הושמץ על ידי גולשים אחרים בפורום העוסק בכבדי שמיעה. בפסק דין שניתן על בסיס פשרה, נדחתה תביעתו של בורוכוב על ידי השופטת יהודית שבח (א 22074/03, פסק דין מיום 21/12/2004).

 

בין לבין, עסק בורוכוב גם בתביעות שאינן דווקא על לשון הרע. בשנת 2005 תבע בורוכוב גולש בשם נתן צבר, זאת בגלל שאחרון העתיק מודעת נייר שאותה טרח בורוכוב לסרוק ולהעלות בפורום באתר תפוז. בורוכוב טען כי הוא בעל זכויות היוצרים בקובץ הסרוק, למרות שאינו בעל זכויות היוצרים במודעה המקורית.

 

שופט בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, ארנון דראל, לא קיבל את הפרשנות היצירתית של בורוכוב, ודחה את התביעה נגד צבר, לא לפני שהשית על התובע הוצאות משפט גבוהות בסך 1,000 ש"ח (תק 2228/05, פסק דין מיום 28/07/2005).

 

בשנת 2004 תבע בורוכוב גולש נוסף בגין לשון הרע, לירון נוימן, הפעם בגלל שהאחרון כינה אותו "דפוק" ואף הפנה לאתר אינטרנט אחר שבה נראית "הגרסה האסיאתית והצעירה של ארנון בורוכוב". בגוף ההפניה הוסיף נוימן כי בורוכוב הוא "ללא ספק אחד מהאנשים הדפוקים ביותר עלי אדמות". זאת לאחר הוכח שבורוכוב התרברב בהרפתקאותיו ובכיבושיו המיניים במדור "הסקס" של אתר אולטינט.

 

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, דליה מארק הורנצ'יק, דחתה את התביעה של בורוכוב, תוך ביקורת מרומזת על התובע ועל התביעה שהגיש. בית המשפט התרשם כי התובע אינו חוסך במילים לא עדינות כלפי משתמשים אחרים ומשתמש בסגנון בוטה וחריג כלפי אחרים. בית המשפט דחה את התביעה והשית על בורוכוב הוצאות משפט גבוהות בסך 25,000 ש"ח (א 64981/04, פסק דין מיום 05/06/2006).

 

 

קלטות פורנו עם כתוביות מפריעות

 

בשנת 2006 נזכר ארנון בורוכוב לתבוע חברה העוסקת בהפצה ובמכירת קלטות אירוטיות ופורנוגרפיות. זאת לאחר שהקלטת האחרונה שרכש, כך על פי פנקס שהוא מנהל, נרכשה בשנת 2001. בקלטת שנרכשה היו כיתוביות שונות, חלקן פרסומיות, שהפריעו עד מאוד לבורוכוב עת צפה באקטים המיניים. את הטעם לתביעה הסביר בורוכוב בכך שקרא פסק דין בנושא דומה ולכן החליט לתבוע.

 

בורוכוב טען כלפי חברת קופידון כי הכתוביות בקלטת היוו "פגיעה מכוונת באיכות המוצר" ו"פגיעה מכוונת בלקוח נכה". בורוכוב התעקש להוכיח את נכותו באמצעות מסמכים, אך בית המשפט דחה זאת והסביר כי לנכותו של התובע אין קשר לתביעה מאחר ולא הוכח כי הנתבעת "פגעה" בתובע בגלל שהוא נכה.

 

חברת קופידון לא הכחישה את העובדות בדבר הכתוביות המפריעות, אך הסבירה שהתובע נזכר רק כעת להגיש את התביעה, ולמעשה קיימת התיישנות על המעשה.

 

שופט בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, גבריאל שטרסמן דחה את התביעה שהגיש בורוכוב נגד החברה. בית המשפט הסביר כי לא נעשתה עוולה מכוונת כלשהי נגד התובע או מעשה רשלנות של הנתבעת. בית המשפט השית על בורוכוב הוצאות משפט בסך 600 ש"ח.

 

 

תק 1155/06, תביעות קטנות פתח תקוה, ארנון בורוכוב נגד קופידון יא"פ בע"מ.

פסק דין מיום 02/07/2006 של השופט (בדימוס) גבריאל שטרסמן.

עותק מפסק הדין, כאן

borochov_vs_cupidon.htm

 

 

 

 

 

 

 






 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים