הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בית המשפט מסרב לחשוף לקוחה שהשמיצה חנות

 

17/02/2008 | גיליון מספר 100 | משה הלוי halemo

 

גולשת בכינוי ורד כתבה הודעה כנגד חנות למוצרי תינוקות. בהודעתה שפורסמה באתר אינטרנט רפואי, היא טענה כנגד יחס גרוע ורמאות לכאורה. בתגובה, הגישה בעלת החנות תביעת לשון הרע כנגד מפעילי האתר ובה גם עתרה לחשוף את זהות הגולשת. בית המשפט סירב.

 

 

ביום 27/12/2007 בשעה 12:34 פורסמה בפורום "הריון ולידה" באתר "דוקטורס" ובאתר "כללית" ההודעה הבאה:

 

בייבי פלוס - חנות במודיעין

שלום לכולם,

הבטחתי לעצמי שאני אספר את זה לכמה שיותר אנשים כדי לעזור ולכן בקצרה – קניתי את חבילת הלידה בחנות בשם בייבי פלוס במודיעין.

 

החבילה הגיעה באיחור רב, חלק מהמוצרים הגיעו פגומים והשרות היה גרוע. הם אפילו ניסו לרמות בזמן עשיית החשבון והכל במסווה של טעויות שנעשות בתמימות...

 

הגעתי אליהם כי אמרו לי שהמחירים שלהם יחסית טובים אבל אחרי שעברתי איתם עשרת מדורי גיהינום אני יכולה להגיד בצורה חד משמעית – גם אם חסכתי קצת כסף (ואני ממש לא בטוחה שזה נכון...) אז זה ממש אבל ממש לא היה שווה את זה. בסוף כל התהליך העקום איתם, במקום להתנצל את התייחסו אלינו כל כך גרוע ובצורה כל כך מעליבה שאני היום מרגישה שאני חייבת לספר את זה לאנשים כדי שאף אחד יותר לא יפגע מהם. אנחנו בשלב כל כך יפה בחיינו שפשוט לא הוגן שמישהו מנסה להרוס לנו אותו בצורה כה אכזרית.

 

ראו הוזהרתם!

 

 

את ההודעה חתמה גולשת בכינוי "ורד" (ההודעה המקורית נמחקה)

http://www.clalit.org.il/CommunityServer/forums/thread/198619.aspx

 

 

רבקה פלח, הבעלים ומנהלת החנות למוצרי תינוקות "בייבי פלוס" בעיר מודיעין, ראתה גם היא את המודעה הפוגעת. פלח החליטה לתבוע את אתר האינטרנט ואת שירותי בריאות כללית בתביעת לשון הרע. את התביעה שהגישה באמצעות עו"ד אלי פיטרו, היא הגישה גם כנגד "פלונית". בבקשה הנוספת לכתב התביעה העיקרי, היא דרשה לחשוף את פרטיה של הגולשת, בהם זהותה, כתובת הדואר האלקטרוני וכתובת ה IP של הגולשת.

 

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, בלהה טולקובסקי, שדנה בבקשה, החליטה לדחות אותה, ולא לחשוף את פרטיה של הגולשת שכתבה נגד החנות.

 

בנימוקיה, קבעה השופטת טולקובסקי, כי היא מעדיפה את הגישה שבה על מנת לחשוף גולש אינטרנט שפרסם דבר מה הנחשד בהוצאת דיבה, יש לבדוק האם ההודעה שפורסמה מהווה עבירה פלילית לכאורה על חוק איסור לשון הרע, כלומר האם בהודעה מתקיים היסוד של כוונה לפגוע.

 

השופטת טולקובסקי קבעה כי מדובר בהודעה שבה הבעת דעה אישית של לקוח שאינו מקוצה, וזאת בגבולות שאינם חורגים מביקורת לגיטימית ובשפה שאינה בוטה ומתלהמת יתר על המידה. מאחר ומדובר בהבעת דעה לגיטימית, הבקשה לחשיפת פרטיה של "ורד", נדחית.

 

יחד עם זאת, התביעה נגד אתר האינטרנט נגד שירותי בריאות כללית תמשיך כסדרה.

 

 

בש"א 152863/08, בתיק עיקרי א 14303/08, שלום תל אביב,

רבקה  פלח - חנות "בייבי פלוס" נגד דוקטורס ואח'

החלטה מיום 12/02/2008 של השופטת בלהה טולקובסקי

falach_vs_doctors.htm

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים