הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אתר הלמו לא ייכנע לצנזורה של הפרקליטות

 

21/04/2008 | גיליון מספר 101 | משה הלוי halemo

 

עורך דין אחד בפרקליטות המדינה, קוראים אותו שי ניצן, רוצה להיות הצנזור הראשי של האינטרנט. אתרי אינטרנט שלא מיישרים קו לפי דרישותיו של המשנה לתפקידים מיוחדים, חוטפים כתבי אישום. שי ניצן, אתה מוזמן להמשיך לקפוץ לנו.

 

 

בשלוש שנים האחרונות קיימת דרישה כלפי אתרי אינטרנט ישראלים מסויימים לצנזר את עצמם. אתרי אינטרנט של פעילי ימין, אתרי אינטרנט של אוהדי כדורגל, אתרים שמפעילים טוקבקים ואתרי אינטרנט פרטיים אישיים שלא נכנעים לדרישותיו של עו"ד שי ניצן , המשנה לפרקליט המדינה, נכנסים למעגל הפלילי.

 

חיפושים, תפיסת מחשבים, עיכובים, מעצרים, ושאר פעולות משטרתיות, הן נחלתם של מפעילי אתרי אינטרנט בישראל. בשקט בשקט, בלי שזה יהיה כתוב בעיתון, רודף המשנה עו"ד שי ניצן את אותם "סוררים" שלא נשמעים לדרכו האידיאולוגית ("מדינת משטרה").

 

עו"ד שי ניצן עושה את פעולותיו מאחורי הקלעים. הוא מנחית חדשות לבקרים הוראות מטומטמות למשטרה. המשטרה, באמצעות "מפלג פדופיליה" של היחידה הארצית לחקירות הונאה של המטה הארצי (יאח"ה), פועלת ללא לאות נגד אותם בעלי אתרים מסרבי צנזורה. מי שלא נכנע, ומסרב בזמן החקירה להודיע שהוא מסיר תכנים מסויימים מהאתר שלו, עובר לשלב ההאזנה המתמדת. יאח"ה תסרוק מידי יום את האתר ואת הבלוג שלו בתקוה למצוא עבירה על החוק. למשל הפרת צו איסור פרסום, או פרסום דבר מה מעליב על עובד ציבור.

 

אתר הלמו מודיע חגיגת לכל פוץ בפרקליטות המדינה ולכל אדיוט במשטרת ישראל:

אתר הלמו לא ייכנע לכם.

 

 

עו"ד שי ניצן,

אם יש לך בעיות אורולוגיות שגורמות לנוזלים מסויימים לעלות לך לראש, כדאי שתצא מהאינטרנט. אף אחד במדינת ישראל לא הסמיך אותך להיות הצנזור הראשי של הרשת ולפגוע בחופש הביטוי של אזרחים אחרים.

 

 

 

08/04/2008 | כתב אישום

פ 1826/08, שלום עכו, מדינת ישראל נגד משה הלוי

state_vs_halemo.htm

 

 

 

מכתב של עו"ד שי ניצן לפרקליטות מחוז תל אביב, המודיע על רצונו העז להגיש כתב אישום נגד אתר הלמו, למרות עצות נבונות שלא לעשות כן

shay.htm

 

 

 

הערות:

 

(1)

עבירה של העלבת עובד ציבור אינה יכולה להתקיים אם לא נעשתה בפניו של עובד הציבור. דברים אלה יפים במיוחד כאשר אותו עובד ציבור מועלב כלל אינו רשום כעד תביעה בכתב האישום (ראו ת"פ 1263/01, מחוזי נצרת, מדינת ישראל נגד עלי עילאל. ראו גם ספרו של יעקב קדמי, על הדין בפלילים, חלק רביעי, מהדורה 2006, עמוד 1721).

 

(2)

עיתונאי שכתב בעיתון משהו על עובד ציבור, יכול להיות מורשע רק בעבירה לפי חוק איסור לשון הרע, על שלל הגנותיו. עיין ערך "משפט קסטנר" (ת"פ 124/53, מחוזי ירושלים, היועץ המשפטי לממשלה נגד מלכיאל גרינוולד, פס"מ מ"ד, עמ' 2, וראה ע"פ 232/55, עליון, היועץ המשפטי לממשלה נגד מלכיאל גרינוולד, פ"ד י"ב, שנת 1958, עמ' 2017).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



שי ניצן
המשנה לפרקליט המדינה
לתפקידים מיותרים


 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים